vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264277

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Kyselinkin jo aikaisemmin täällä eli vikana lämpimäksi ajetulla koneella käynnistäessä auto hörähtää ja sammuu samantien. Tämä toistuu 1-20 krt ennen kun jää käyntiin. Harvoin jää ensimmäisellä yrittämällä käyntiin. Mistä voisi vikaa lähteä etsimään? Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Kylmällä koneella ei mitään käynnistysongelmia. Auto Octavia 2.0 TDI RS CR DPF manuaalilaatikolla.  :-\

Itellä tulis mieleen polttoaineen lämpötila anturi. Jos kone luulee et on jonkun toisen lämpöstä ainetta niin kone ei käynisty ollenkaan taikka sitten käynistyy vähäksi aikaa

Onko vikakoodit luettu jo? Muuten on melkoinen arpominen, että mikä on vikana. VCDS:llä voi myös tutkia noiden antureiden antamia arvoja, jolloin voi esimerkiksi sulkea pois mahdollisuuden siitä että tuo edellä esitetty anturi on rikki...


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Kyselinkin jo aikaisemmin täällä eli vikana lämpimäksi ajetulla koneella käynnistäessä auto hörähtää ja sammuu samantien. Tämä toistuu 1-20 krt ennen kun jää käyntiin. Harvoin jää ensimmäisellä yrittämällä käyntiin. Mistä voisi vikaa lähteä etsimään? Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Kylmällä koneella ei mitään käynnistysongelmia. Auto Octavia 2.0 TDI RS CR DPF manuaalilaatikolla.  :-\

Itellä tulis mieleen polttoaineen lämpötila anturi. Jos kone luulee et on jonkun toisen lämpöstä ainetta niin kone ei käynisty ollenkaan taikka sitten käynistyy vähäksi aikaa

Onko vikakoodit luettu jo? Muuten on melkoinen arpominen, että mikä on vikana. VCDS:llä voi myös tutkia noiden antureiden antamia arvoja, jolloin voi esimerkiksi sulkea pois mahdollisuuden siitä että tuo edellä esitetty anturi on rikki...

Mulla oli lähes samat oireet autossa, kylmänä toimi hyvin, mutta lämpimänä ei ollenkaan. Vikakoodina oli juurikin toi polttoaineen lämpötilaanturi, mutta todellisuudessa anturissa ei ollu mitään vikaa vaan 4 johtoa paskana moottorinohjausyksiköltä. 1 kokonaan poikki ja 3 muutenvaan huonossa hapessa. Kiitos lohkolämppärin asentajalle, lämppärin johto oli hinkannu noita neljää piuhaa.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili

Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Hei,

Luetelkaapas mieleenne tulevia mahdollisia syitä/seurauksia/kokemuksia alla mainitulle tilanteelle:

Aamulla töihin lähtiessä auto toimi ongelmitta. Työpäivän jälkeen auto starttasi vaikeasti ja kävi muutaman sekunnin verran yhdellä tai kahdella sylinterillä jonka jälkeen sammui ja sytytti moottorin häiriövalon päälle. No tästä sitten ajoturvan kautta uusi kiesi alle ja vanha hinurilla huoltoon.

Huollossa lukivat vikakoodit ja auto ilmoitti jonkin korkeapainebensapumpun venttiilin vikaa/oikosulkua (105 000 ajettu 2010 bensa RS). Parin päivän jälkeen huolto oli saanut uuden venttiilin(ilmeisesti koko pumppuhässäkän) vaihdettua ja starttasivat auton -> venttiili(t) meni palasiksi/solmuun.

Voiko ko. pumpun/ventiilin jumiutuminen saada nokkaketjun hyppäämään tai vaatiiko pumpun vaihto jonkinmoisia jakopäähän liittyviä operointeja? (jos olen käsittänyt oikein, kyseinen pumppu ottaa voimansa mekaanisesti suoraan nokka-akselista tms).

Onko kokemuksia takuuasioiden hoitumisesta vastaavanlaisissa tilanteissa/kilometreissä?
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa Äpsä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Noniin nyt tuo RS myrkyn lykkäsi..
Eilen töistä kotiin ajellessa alkoi konehuoneesta kuulua pieni ulina joka kiihtyi ja laski kierrosten mukaan ja sen saattelemana vaimea metallinen särinä. Koittelin kaikki apulaitteiden pyörät ja kiristimet läpi muttei välyksiä löytynyt eikä myöskään löysiä pultteja tai lämpösuojia tms.
Töihin kun pakko kuitenkin on päästä niin aamulla sitten ajellessa ääni koveni niin käytin sitten Rovaniemen Rintajoupilla ja käytettiin nosturilla ja alettiin käydä läpi mistä voisi kuulua.
No turboon sitten päädyttiin, vuotaa pakokaasua pakopesän välistä ja öljyäkin jonkin verran ahtoputkeen ja ulos. Ahtopaineiden noustessa särisee ja ulisee kovemmin.
Asentaja suositteli turbon vaihtoa niin mikä turbo näissä on vakiona ja mistä kannattaa alkaa kyselemään korvausahdinta vai kannattaako laittaa tilalle joku hybridi/isompi turbo ?
Onko yleinenkin vika vai sattuiko huonosti pidetty yksilö alle ?

Auto on Pre-FL RS TDI, ajettu 270tkm, ollut mulla 8kk ilman ongelmia.


Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Hei,

Luetelkaapas mieleenne tulevia mahdollisia syitä/seurauksia/kokemuksia alla mainitulle tilanteelle:

Aamulla töihin lähtiessä auto toimi ongelmitta. Työpäivän jälkeen auto starttasi vaikeasti ja kävi muutaman sekunnin verran yhdellä tai kahdella sylinterillä jonka jälkeen sammui ja sytytti moottorin häiriövalon päälle. No tästä sitten ajoturvan kautta uusi kiesi alle ja vanha hinurilla huoltoon.

Huollossa lukivat vikakoodit ja auto ilmoitti jonkin korkeapainebensapumpun venttiilin vikaa/oikosulkua (105 000 ajettu 2010 bensa RS). Parin päivän jälkeen huolto oli saanut uuden venttiilin(ilmeisesti koko pumppuhässäkän) vaihdettua ja starttasivat auton -> venttiili(t) meni palasiksi/solmuun.

Voiko ko. pumpun/ventiilin jumiutuminen saada nokkaketjun hyppäämään tai vaatiiko pumpun vaihto jonkinmoisia jakopäähän liittyviä operointeja? (jos olen käsittänyt oikein, kyseinen pumppu ottaa voimansa mekaanisesti suoraan nokka-akselista tms).

Onko kokemuksia takuuasioiden hoitumisesta vastaavanlaisissa tilanteissa/kilometreissä?

Äkkiseltäänhän tuo ongelma vaikutti ketjun hyppäämiseltä jo ensimmäisten oireiden perusteella? Jos näin oli niin onneksi olkoon (kyseenalainen onnittelu tietenkin tässä kohtaa), mutta olisit ensimmäinen suomalainen RS:n 2.0TSI:n omistaja joka kertoisi ketjun hyppäämisestä netissä. Ainakaan itse en ole vielä tätä ennen bongannut ongelmaa kuin brittien puolelta.

Vika saattoi alunperin jo olla olemassa tai sitten ei, mutta näinhän se nykyään menee että jos tietokone ei kerro että tarkista tuokin niin sitten tehtiin vain se mistä oli vikakoodi eikä kuunneltu alkuperäistä vikaselostusta lainkaan. Kerro huollolle että itse rikkoivat kun kerran ei vikakoodia ketjun venymisestä löytynyt ja katso mitä vastaavat... ;)


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Hei,

Luetelkaapas mieleenne tulevia mahdollisia syitä/seurauksia/kokemuksia alla mainitulle tilanteelle:

Aamulla töihin lähtiessä auto toimi ongelmitta. Työpäivän jälkeen auto starttasi vaikeasti ja kävi muutaman sekunnin verran yhdellä tai kahdella sylinterillä jonka jälkeen sammui ja sytytti moottorin häiriövalon päälle. No tästä sitten ajoturvan kautta uusi kiesi alle ja vanha hinurilla huoltoon.

Huollossa lukivat vikakoodit ja auto ilmoitti jonkin korkeapainebensapumpun venttiilin vikaa/oikosulkua (105 000 ajettu 2010 bensa RS). Parin päivän jälkeen huolto oli saanut uuden venttiilin(ilmeisesti koko pumppuhässäkän) vaihdettua ja starttasivat auton -> venttiili(t) meni palasiksi/solmuun.

Voiko ko. pumpun/ventiilin jumiutuminen saada nokkaketjun hyppäämään tai vaatiiko pumpun vaihto jonkinmoisia jakopäähän liittyviä operointeja? (jos olen käsittänyt oikein, kyseinen pumppu ottaa voimansa mekaanisesti suoraan nokka-akselista tms).

Onko kokemuksia takuuasioiden hoitumisesta vastaavanlaisissa tilanteissa/kilometreissä?

Äkkiseltäänhän tuo ongelma vaikutti ketjun hyppäämiseltä jo ensimmäisten oireiden perusteella? Jos näin oli niin onneksi olkoon (kyseenalainen onnittelu tietenkin tässä kohtaa), mutta olisit ensimmäinen suomalainen RS:n 2.0TSI:n omistaja joka kertoisi ketjun hyppäämisestä netissä. Ainakaan itse en ole vielä tätä ennen bongannut ongelmaa kuin brittien puolelta.

Vika saattoi alunperin jo olla olemassa tai sitten ei, mutta näinhän se nykyään menee että jos tietokone ei kerro että tarkista tuokin niin sitten tehtiin vain se mistä oli vikakoodi eikä kuunneltu alkuperäistä vikaselostusta lainkaan. Kerro huollolle että itse rikkoivat kun kerran ei vikakoodia ketjun venymisestä löytynyt ja katso mitä vastaavat... ;)


Nokkaketjun kiristimestä oli ainakin hampaat sökönä, venttiilit oli palasina, männät oli ottanu damagea, tulppa tai parikin oli palasina ja sylinteri(t) oli naarmuilla. Koslassahan on jotkin kovametalli sylinterit joita ei voi hoonata, joten lopputulemanahan tässä on että moottori on käytännössä tuhoutunut ja moottorin vaihto uuteen on ainoa mahdollinen korjausratkaisu.

Luulis että tuollainen tuho pitää jo selkeästi korvin kuultavaa meteliä, mutta kaverikaan joka sattui olemaan auton ulkopuolella lähistöllä autoa startatessa ei kuullut mitään erikoista ääntä. Auto vain ei käynyt kunnolla (eli kävi vajailla pytyillä, sytytti häiriövalon ja sammui).

Ei muutakuin mielenkiinnolla/kauhulla odotellaan maahantuojan vastausta ja selvitellään samanaikaisesti kuluttaja-asiamiehen näkemystä aiheeseen.

Sattuuko kukaan muuten tietämään mikä uuden motin listahinta mahtaa olla?
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
...mikä turbo näissä on vakiona ja mistä kannattaa alkaa kyselemään korvausahdinta vai kannattaako laittaa tilalle joku hybridi/isompi turbo ?
Onko yleinenkin vika vai sattuiko huonosti pidetty yksilö alle ? ...ajettu 270tkm.

Ahdin on Garrett GT1749VC. Kyllä tuolla km-lukemalla on mielestäni aika normaalia, että alkaa osien käyttöikä tulemaan vastaan...  8)

Esim.
Saksanmaalta alkuperäistä luultavasti edullisimmin. Pyydä lomakkeella tarjous.
Käytettynäkin näyttää löytyvän tällä hetkellä.


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Hei,

Luetelkaapas mieleenne tulevia mahdollisia syitä/seurauksia/kokemuksia alla mainitulle tilanteelle:

Aamulla töihin lähtiessä auto toimi ongelmitta. Työpäivän jälkeen auto starttasi vaikeasti ja kävi muutaman sekunnin verran yhdellä tai kahdella sylinterillä jonka jälkeen sammui ja sytytti moottorin häiriövalon päälle. No tästä sitten ajoturvan kautta uusi kiesi alle ja vanha hinurilla huoltoon.

Huollossa lukivat vikakoodit ja auto ilmoitti jonkin korkeapainebensapumpun venttiilin vikaa/oikosulkua (105 000 ajettu 2010 bensa RS). Parin päivän jälkeen huolto oli saanut uuden venttiilin(ilmeisesti koko pumppuhässäkän) vaihdettua ja starttasivat auton -> venttiili(t) meni palasiksi/solmuun.

Voiko ko. pumpun/ventiilin jumiutuminen saada nokkaketjun hyppäämään tai vaatiiko pumpun vaihto jonkinmoisia jakopäähän liittyviä operointeja? (jos olen käsittänyt oikein, kyseinen pumppu ottaa voimansa mekaanisesti suoraan nokka-akselista tms).

Onko kokemuksia takuuasioiden hoitumisesta vastaavanlaisissa tilanteissa/kilometreissä?

Äkkiseltäänhän tuo ongelma vaikutti ketjun hyppäämiseltä jo ensimmäisten oireiden perusteella? Jos näin oli niin onneksi olkoon (kyseenalainen onnittelu tietenkin tässä kohtaa), mutta olisit ensimmäinen suomalainen RS:n 2.0TSI:n omistaja joka kertoisi ketjun hyppäämisestä netissä. Ainakaan itse en ole vielä tätä ennen bongannut ongelmaa kuin brittien puolelta.

Vika saattoi alunperin jo olla olemassa tai sitten ei, mutta näinhän se nykyään menee että jos tietokone ei kerro että tarkista tuokin niin sitten tehtiin vain se mistä oli vikakoodi eikä kuunneltu alkuperäistä vikaselostusta lainkaan. Kerro huollolle että itse rikkoivat kun kerran ei vikakoodia ketjun venymisestä löytynyt ja katso mitä vastaavat... ;)


Nokkaketjun kiristimestä oli ainakin hampaat sökönä, venttiilit oli palasina, männät oli ottanu damagea, tulppa tai parikin oli palasina ja sylinteri(t) oli naarmuilla. Koslassahan on jotkin kovametalli sylinterit joita ei voi hoonata, joten lopputulemanahan tässä on että moottori on käytännössä tuhoutunut ja moottorin vaihto uuteen on ainoa mahdollinen korjausratkaisu.

Luulis että tuollainen tuho pitää jo selkeästi korvin kuultavaa meteliä, mutta kaverikaan joka sattui olemaan auton ulkopuolella lähistöllä autoa startatessa ei kuullut mitään erikoista ääntä. Auto vain ei käynyt kunnolla (eli kävi vajailla pytyillä, sytytti häiriövalon ja sammui).

Ei muutakuin mielenkiinnolla/kauhulla odotellaan maahantuojan vastausta ja selvitellään samanaikaisesti kuluttaja-asiamiehen näkemystä aiheeseen.

Sattuuko kukaan muuten tietämään mikä uuden motin listahinta mahtaa olla?

Itselleni vastaus edelliseen kysymykseen (jos joku sattuu samaa tietoa etsiskelemään).
Uus motti oheisosineen ja nesteineen n. 7000€ + työt 2000€ kilpailevalta liikkeeltä kysäistynä (veikkaan että on tinkivaraa reippaasti tuossa hinnassa).

Täytyy kyllä antaa isot peukut  :thup: maahantuojalle/huoltoliikkeelle tilanteen hoidosta.

Uusi raakamotti kiesiin kiinni (turboa, imusarjaa ja jotain muuta sälää siirretään vanhasta motista) ja kokonaiskustannukset tulee olemaan minulle jokusen laatuviskipullon hinnan verran, joten ei aivan niin suuri lovi lompsaan tullut kuin alunperin pelkäsin.
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
No niin, öljyvuoto havaittu.. Jostain turbon alta valuttaa, pohjapanssari kohtalaisen öljyinen.. Onko jotain "tyyppivika paikkaa" mistä katsoa? Tuolla pihalla sateessa parkkipaikalla kun ei oikein jaksanu ryömiä alakautta tutkimaan...
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Newbie

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Tervehdys

Nyt iski tenkkapoo. Räsän hehkuvalo alkoi vilkkua ja auto meni vikasietotilaan. Auto hinurilla (Skoda ajoturva) lähimpään merkkihuoltoon (Teho-Auto). Soittelivat tänään sitten ja sanoivat että auto antaa kahta vikakoodia. Imusarjan läppä on sökönä ja se pitää vaihtaa.

Mutta toinen isompi ongelma on se, että polttoainesuodattimesta löytyi metallia. Kysyivät heti alkuun että onko polttoaine loppunut. Auto on ollut minulla 4,5kk ja sinä aikana ei varmasti ole loppunut. Ilmoittivat sitten että jos imusarjan läpän vaihto ei poista pakokaasujärjestelmän vikakoodia niin koko polttoainejärjestelmä on vaihdettava... En kyllä voi ymmärtää miten se imusarjan läpän vaihto voisi sen metallin sieltä poistaa.

Jos/kun polttoainejärjestelmä on vaihdettava, niin mitä luulette, voinko vedota virhevastuuseen kun auto on ollut minulla vasta 4,5kk ja ostin sen autoliikkeestä. Auto on Saksasta tuotu viime kesänä ja huollettu aina Skoda-liikkeessä.

Auto on Skoda Octavia RS TDI combi 2010
No niin... Tämä juttu on loppuunkäsitelty. Auton myynyt liike tarjosi hyvitystä 2500 euroa kun saivat kirjeen kuluttajariitalautakunnasta. Itselle jäi maksettavaa suunnilleen saman verran. Kaiken kaikkiaan jäi auton myyneestä liikkeestä paska maku. Jos olisivat heti olleet ymmärtäväisiä ja edes yrittäneet tarjota järkevää summaa asia olisi ollut eri. Nythän se meni niin, että ensin tuli jyrkkä ilmoitus että eivät maksa euroakaan, kuukausi siitä, he tarjosivat 500e. Lopulta maksoivat tuon 2500 euroa 6kk väännön jälkeen.

Jos menette Jyväskylään autokaupoille, niin välttäkää liikettä joka tuo "premium"-autoja Saksasta...


Poissa hardude

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 170
    • Profiili
älä panttaa tietoa. gti car centteriäkö meinaat?
Skoda octavia rs 1.8T -02


Poissa Kinqzz

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 1
    • Profiili
Nonii kysytääs neuvoa viisaimmilta eli räsäne jätti eilen tienpäälle lähti yhtäkkiä vedot pois ja rullailin bussipysäkille ni siinä sit koitti startata ni ei millään,otti vaa 500 kierrosta ja sammui heti. Hetken aikaa ku siinä tuli kiroiltua ja kattoa konehuoneesee et kaikki on ulkopuolisin kunnos ja sitte jollain ihmeen kaupal lähti käymään ja kaasuttelin ni ei ottanu ku 3000 kierrost ja sit rupes ottaa normaalisti kierrokset 5000 mutta piikki aina 3500-4000rpm kohdal,sitten ei taas mitää ku ajeli loppumatkan 200km ni mitää ongelmaa ??? Myöhemmi sit illal ku meni lyömää tietokoneesee kiinni ni koitti lähteä ajamaa hallille päin ja ku nosti kytkimen ni sammu aina ja taistelemalla pääsi peril ni löyty koodit kampi-akselin anturin epälooginen signaali ja nokkaakselin anturil sama homma. Onko jollai ollu samantyylist ongelmaa? Talveks ei vaihdettu polttoainesuodatinta ni pitää vaihtaa se tänää jos se o tukkeutunut ja sen takia tekisi tuommoista..


Edit. Joo vika löytyi ja korjattukin jo eli kampiakselin anturille menevästä johtosarjasta oli 2 johdosta säikeet näkyny ja olivat hakannut yhteen  ja anturikin vaihdettiin samalla kun joutuu niin paljon palikkaa irrottamaan että pääsee sinne käsiks.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2016, 10:41:42 ap kirjoittanut Kinqzz »


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Täällä on noin miljoona viestiä skodan ilmastoinnista mutta enpä löytäny apua omaan ongelmaan. Imastointi alkaa omin päin lykkäämään kuumaa ilmaa hyttiin, ei siis lämmintä vaan kuumaa ja puhallusteho nousee samalla 5-6 pykälään. Viileää ilmaa ei tule ennen kun kääntää pyynnön lowlle asti. Tämä siis niin että saattaa vaikka 100 km toimia hyvin autoasennolla ja sitten yhtäkkiä alkaa temppuilemaan. Vikakoodit on luettu, läppien sopeutus tehty, nuitten keskiritilöiten takana olevat anturit vaihdettu, näitä on ilmeisesti nuissa reunimmaisissakin ritilöissä? Tämä ei oo ees oikeen ilmasta kiinni, tekee tuota kesällä ja talvella, välillä voi mennä pitemmänki aikaa että toimii hyvin. Haisteleeko tuo tuota sisäilmaa jostain muualta esim silmälasikotelon vieressä on jotain ritilöitä?

Autona -06 Tfsi


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Täällä on noin miljoona viestiä skodan ilmastoinnista mutta enpä löytäny apua omaan ongelmaan. Imastointi alkaa omin päin lykkäämään kuumaa ilmaa hyttiin, ei siis lämmintä vaan kuumaa ja puhallusteho nousee samalla 5-6 pykälään. Viileää ilmaa ei tule ennen kun kääntää pyynnön lowlle asti. Tämä siis niin että saattaa vaikka 100 km toimia hyvin autoasennolla ja sitten yhtäkkiä alkaa temppuilemaan. Vikakoodit on luettu, läppien sopeutus tehty, nuitten keskiritilöiten takana olevat anturit vaihdettu, näitä on ilmeisesti nuissa reunimmaisissakin ritilöissä? Tämä ei oo ees oikeen ilmasta kiinni, tekee tuota kesällä ja talvella, välillä voi mennä pitemmänki aikaa että toimii hyvin. Haisteleeko tuo tuota sisäilmaa jostain muualta esim silmälasikotelon vieressä on jotain ritilöitä?

Autona -06 Tfsi

Kojelaudan päällä keskellä on se pieni neliön muotoinen osa, joka haistelee auringonvalon määrää. Jos se jotenkin aiheuttaisi tuon kenkkuilun? Tosin sen tarkoitus on lisätä viilennystä kun aurinko paistaa...