vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264327

Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Täällä on noin miljoona viestiä skodan ilmastoinnista mutta enpä löytäny apua omaan ongelmaan. Imastointi alkaa omin päin lykkäämään kuumaa ilmaa hyttiin, ei siis lämmintä vaan kuumaa ja puhallusteho nousee samalla 5-6 pykälään. Viileää ilmaa ei tule ennen kun kääntää pyynnön lowlle asti. Tämä siis niin että saattaa vaikka 100 km toimia hyvin autoasennolla ja sitten yhtäkkiä alkaa temppuilemaan. Vikakoodit on luettu, läppien sopeutus tehty, nuitten keskiritilöiten takana olevat anturit vaihdettu, näitä on ilmeisesti nuissa reunimmaisissakin ritilöissä? Tämä ei oo ees oikeen ilmasta kiinni, tekee tuota kesällä ja talvella, välillä voi mennä pitemmänki aikaa että toimii hyvin. Haisteleeko tuo tuota sisäilmaa jostain muualta esim silmälasikotelon vieressä on jotain ritilöitä?

Autona -06 Tfsi

Kojelaudan päällä keskellä on se pieni neliön muotoinen osa, joka haistelee auringonvalon määrää. Jos se jotenkin aiheuttaisi tuon kenkkuilun? Tosin sen tarkoitus on lisätä viilennystä kun aurinko paistaa...

Joo pitääpäs tutkia tuotakin. Nuissa jalkatiloihin puhaltavissa kanavissahan on kans nuo tunnistimet, tiiä sitte voisko ne jotenki härkiä.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Täällä on noin miljoona viestiä skodan ilmastoinnista mutta enpä löytäny apua omaan ongelmaan. Imastointi alkaa omin päin lykkäämään kuumaa ilmaa hyttiin, ei siis lämmintä vaan kuumaa ja puhallusteho nousee samalla 5-6 pykälään. Viileää ilmaa ei tule ennen kun kääntää pyynnön lowlle asti. Tämä siis niin että saattaa vaikka 100 km toimia hyvin autoasennolla ja sitten yhtäkkiä alkaa temppuilemaan. Vikakoodit on luettu, läppien sopeutus tehty, nuitten keskiritilöiten takana olevat anturit vaihdettu, näitä on ilmeisesti nuissa reunimmaisissakin ritilöissä? Tämä ei oo ees oikeen ilmasta kiinni, tekee tuota kesällä ja talvella, välillä voi mennä pitemmänki aikaa että toimii hyvin. Haisteleeko tuo tuota sisäilmaa jostain muualta esim silmälasikotelon vieressä on jotain ritilöitä?

Autona -06 Tfsi

Kojelaudan päällä keskellä on se pieni neliön muotoinen osa, joka haistelee auringonvalon määrää. Jos se jotenkin aiheuttaisi tuon kenkkuilun? Tosin sen tarkoitus on lisätä viilennystä kun aurinko paistaa...

Eikös valoanturi ole peilissä, se reikä sielä etuikkunan puolella
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Täällä on noin miljoona viestiä skodan ilmastoinnista mutta enpä löytäny apua omaan ongelmaan. Imastointi alkaa omin päin lykkäämään kuumaa ilmaa hyttiin, ei siis lämmintä vaan kuumaa ja puhallusteho nousee samalla 5-6 pykälään. Viileää ilmaa ei tule ennen kun kääntää pyynnön lowlle asti. Tämä siis niin että saattaa vaikka 100 km toimia hyvin autoasennolla ja sitten yhtäkkiä alkaa temppuilemaan. Vikakoodit on luettu, läppien sopeutus tehty, nuitten keskiritilöiten takana olevat anturit vaihdettu, näitä on ilmeisesti nuissa reunimmaisissakin ritilöissä? Tämä ei oo ees oikeen ilmasta kiinni, tekee tuota kesällä ja talvella, välillä voi mennä pitemmänki aikaa että toimii hyvin. Haisteleeko tuo tuota sisäilmaa jostain muualta esim silmälasikotelon vieressä on jotain ritilöitä?

Autona -06 Tfsi

Kojelaudan päällä keskellä on se pieni neliön muotoinen osa, joka haistelee auringonvalon määrää. Jos se jotenkin aiheuttaisi tuon kenkkuilun? Tosin sen tarkoitus on lisätä viilennystä kun aurinko paistaa...

Eikös valoanturi ole peilissä, se reikä sielä etuikkunan puolella

On, mutta myös se neliön muotoinen anturi kojelaudassa haistelee valon määrää.

Osa nro 2.:



2 -    Sunlight penetration photosensor -G107 - and Sunlight penetration photosensor 2 - G134-


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Jooh, veikkaisin että vika on sisätilan lämpötilan tunnistuksessa. Mulla oli tuossa lämpömittari vaihdekepin takana kun käyttelin autoa ja samalla seurasin autocomilla sisälämpötilaa ni 18 asteeseen nousi tasasesti molemmat mutta sen jälkeen tuo autocomin näyttämä jäi paikalleen ja tuo irtomittari näytti hetken päästä 22-23 astetta. Pyyntö oli 19 astetta. Puhallusilma oli noin 50 asteista vielä tässä vaiheessa. Mistähän tuo tuota sisälämpöä haistelee kun ei oikeen mistään löydy tietoa? Tuota netistä löytyvää workshopmanuaalia tuossa selannu muttei oo sattunu silmiin.

Eipä tuossa taida tuon kummempaa anturia olla ku nuo putkissa olevat.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2016, 03:14:33 ip kirjoittanut Bazeeba »


Poissa jonze

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 57
    • Profiili
Eilen vetäsin täys kaasu kiihdytyksen 2 vaihteella ja *naps* putki "poikki".  Siitä sitten tutkimaan autoa ja tunkilla ylös niin katin jälkeen oli se jatko pala irronnut. Oli sen jatkopalan molemmissa päissä olevat metalli remmit katkenneet ja tästä syystä irronnut kokonaan. Onneksi oli noinkin helppo homma, toki nosturi olisi ollut poikaa tässä tilanteessa. Uudet remmit ympärille ja matka jatkui.

P.S olihan mukavat äänet kun ajo tosta kaupungin läpi  :o  :thup:
Skoda Octavia RS 2006 *black*


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
170tkm ja ensimmäinen pyöränlaakeri meni. Takapyörän laakeri oli onneks helppo vaihtaa.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa VRäsy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Noniin.. Aika lailla vuoden olen omistannut -06 tfsi räsän (150tkm ajettu) niin tässä on vikalista ekalta vuodelta:

- Kytkin jäi pohjaan tai ei mennyt alas välillä. Myyjä liike vahtoi kytkimeen sylinterit, mutta ei toiminnut. Vaihtoivat sitten koko kytkimen, vauhtipyörän ja asetelman ja huomasivat, että vika oli asetelmassa.
- Takalasien pikkuikkunoiden tiivisteet paskana kummaltakin puolelta, kuului tuulen ulinaa aika ikävästi jo 60km/h vauhdista.
- Nokkaketjun kunto alkoi vaivaamaan, kun alkoi kuulua vähän poikkeavaa ääntä startissa ja kun kone oli lämmin. Hilppeetvaihtoon ja korjaamo huomasi, että nokkapyörä oli viittävaille paskana.
- Päivää myöhemmin puola paskaksi, puolat ja tulpat vaihtoon.
- Tehot kadoksissa varsinkin täyskaasu vedolla seuraava vaihde on laska. Ahdot tippuu aika rajusti pyydetystä vedoilla niin bypass-venttiilin kun vaihtoi niin menoa taas oli. Pitää vielä joku päivä niitä ahtoja katsoa vuotaako vielä.


Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Itseltä meni puola juuri viikko sitten, ilmeisesti joskus aiemminkin jo vaihdettu koska puolien sähköjen tuosta "tukista" puuttui kiinnitysruuvit, voi tietysti olla vain tulppien vaihdonkin syytä. Kilometrejä reilu 160tkm. Jos vikakoodeissa alkaa löytymään "sytytyshäiriö (tms) - satunnainen" -koodia niin hakekaa puolat valmiiksi, ne hajoavat kuitenkin jossain missä ei pitäisi. Itseltä löytyi kahdestakin pytystä satunnaisia häiriöitä niin vaihdatin kaikki puolat kerralla tulppien kera. Bypassin vaihdatin kanssa juuri huollossa, tilalle meni tuo D-revisio. Vasta sen verran vähän ajanut että ei voi sanoa muuttuiko kuinka paljon käytös, suoranaista vikaa ei ollut ennenkään muuta kuin satunnaisesti tuntui että ahdot jäävät puolitiehen ja vasta ensimmäisen polkaisun jälkeen alkaa ahtamaan kunnolla.

Kytkin on tyyppivioista ainoa joka ei ole vielä mennyt eikä ihan juuri olisi tarpeenkaan... ei tämä nyt ihan Corolla ole huoltotarpeen suhteen, mutta on se kyytikin hieman toisenlaista. Touhutonnin vuoteen kun varaa niin ei tule yllätyksiä, vaihtelee sitten ennakkoon noita heikoiksi tiedettyjä osia jos ei mikään hajoa.

Perkele kun meni vain lastuun tarkoitetut rahat tuohon sytkäpuolen remppaan...

EDIT: no nyt pienen ajan jälkeen tuntumia: kone vetää paremmin läpi kierrosalueen. Myöskään noita aiemmin olleita tapauksia että tuntui tehot olevan välillä hukassa ei ole ainakaan vielä esiintynyt.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2016, 05:43:59 ip kirjoittanut LonGero »


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Vklp syttyi abs ja luistoeston valot tauluun ja antaa koodin

01276
hydrauli pumppu katkonainen

niin mistä kannattaisi alkaa vikaa tutkimaan ja onkoha mennyt boxi vai jotai halvempaa hajalle?
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Vklp syttyi abs ja luistoeston valot tauluun ja antaa koodin

01276
hydrauli pumppu katkonainen

niin mistä kannattaisi alkaa vikaa tutkimaan ja onkoha mennyt boxi vai jotai halvempaa hajalle?

Täällä ollut johdossa vika, mutta todennäköisempi vaihtoehto valitettavasti taitaa olla, että se ABS-yksikkö on sökö. Kuittaantuiko koodi kuitenkin pois?


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Okei. Kyllä sen kuitattua sai mutta kun lähti ajamaa niin ekalla 100m tuli takaisin koodit takaisin. paljon se oikee maksaa?
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Vuosi sitten tilasin ebay.de kautta korjatun abs yksikön,oisko ollu 120-150e??


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
http://elehuolto.fi/abs-jarrut tuolla korjautettiin isän audin abs ohjainboksi. Vuoden takuun tais saada korjaukselle.

Vklp syttyi abs ja luistoeston valot tauluun ja antaa koodin

01276
hydrauli pumppu katkonainen

niin mistä kannattaisi alkaa vikaa tutkimaan ja onkoha mennyt boxi vai jotai halvempaa hajalle?


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Okei. Täytyy tutkailla että missä vika ku ei viitti alkaa summissa osia vaihtelemaan tulee pian kalliiks :D
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa hansen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Moro!

-08 tdi RS odotti aamulla kytkinpoljin pohjassa, kun liikeelle piti lähteä. Kevyellä potkimisella ei noussut ylös. Vaihde oli päällä ja kokeilin startata autoa. Sehän pomppasikin yllätykseksi koko auto eteenpäin! Kengän kärjellä sain polkimen kutiteltua ylös, ja parin pumppailun jälkeen alkoi toimia normaalisti. Saman pvän aikana kuitenkin huomasin ajossa, että poljin nouseekin vain puoliväliin, mutta toimii sinänsä normaalisti. Jalalla sen sai sieltä kiskaistua kokonaan ylös, ja sen jälkeen liike oli koko ajan normaali.

Aihetta on näköjään tässä tredissä sivuttu jo, mutta mitään selkeätä vastausta en ole löytänyt. Vai onko sellaista edes? Koko kytkin vaihtoon vai jotain niitä mitä lie sylintereitä?