vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264365

Poissa VRäsy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Moro!

-08 tdi RS odotti aamulla kytkinpoljin pohjassa, kun liikeelle piti lähteä. Kevyellä potkimisella ei noussut ylös. Vaihde oli päällä ja kokeilin startata autoa. Sehän pomppasikin yllätykseksi koko auto eteenpäin! Kengän kärjellä sain polkimen kutiteltua ylös, ja parin pumppailun jälkeen alkoi toimia normaalisti. Saman pvän aikana kuitenkin huomasin ajossa, että poljin nouseekin vain puoliväliin, mutta toimii sinänsä normaalisti. Jalalla sen sai sieltä kiskaistua kokonaan ylös, ja sen jälkeen liike oli koko ajan normaali.

Aihetta on näköjään tässä tredissä sivuttu jo, mutta mitään selkeätä vastausta en ole löytänyt. Vai onko sellaista edes? Koko kytkin vaihtoon vai jotain niitä mitä lie sylintereitä?

Mulla oli alle vuosi sitten vastaavanlaista ongelmaa. Kytkinpoljin ei välillä mennyt pohjaan (oli niin jäykkä, ettei kehdannut polkea kovempaa), välillä jäi puoleenväliin ja välillä pohjaan. Aluksi ongelmat alkoi satunnaisesti n. 2 kertaa viikossa ja lopuksi ei autolla voinut ajaa. Olin ostannut auton liikeestä niin vein sen sinne ja siellä vaihdettiin kytkimen työ(?)sylinteri ja ei auttannut. Lopuksi vaihtoi koko kytkin setin, vauhtipyörineen ja  pääsylinterin. Kuulema olivat korjatessaan havahtuneet, että kytkinasetelmassa oli vikaa, painelaakeri tai joku vastaava.

Nyt taas kytkinpolkimen yläpää on alkanut löystyä ja on "tunnoton" ja jää välillä 1/4 vajaaksi ylä-asennosta. Vähän yritin rasvaa ampua jousiin ja liikkuviin osiin polkimessa ja auttoi vähäsen.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Moro!

-08 tdi RS odotti aamulla kytkinpoljin pohjassa, kun liikeelle piti lähteä. Kevyellä potkimisella ei noussut ylös. Vaihde oli päällä ja kokeilin startata autoa. Sehän pomppasikin yllätykseksi koko auto eteenpäin! Kengän kärjellä sain polkimen kutiteltua ylös, ja parin pumppailun jälkeen alkoi toimia normaalisti. Saman pvän aikana kuitenkin huomasin ajossa, että poljin nouseekin vain puoliväliin, mutta toimii sinänsä normaalisti. Jalalla sen sai sieltä kiskaistua kokonaan ylös, ja sen jälkeen liike oli koko ajan normaali.

Aihetta on näköjään tässä tredissä sivuttu jo, mutta mitään selkeätä vastausta en ole löytänyt. Vai onko sellaista edes? Koko kytkin vaihtoon vai jotain niitä mitä lie sylintereitä?

Mulla oli alle vuosi sitten vastaavanlaista ongelmaa. Kytkinpoljin ei välillä mennyt pohjaan (oli niin jäykkä, ettei kehdannut polkea kovempaa), välillä jäi puoleenväliin ja välillä pohjaan. Aluksi ongelmat alkoi satunnaisesti n. 2 kertaa viikossa ja lopuksi ei autolla voinut ajaa. Olin ostannut auton liikeestä niin vein sen sinne ja siellä vaihdettiin kytkimen työ(?)sylinteri ja ei auttannut. Lopuksi vaihtoi koko kytkin setin, vauhtipyörineen ja  pääsylinterin. Kuulema olivat korjatessaan havahtuneet, että kytkinasetelmassa oli vikaa, painelaakeri tai joku vastaava.

Nyt taas kytkinpolkimen yläpää on alkanut löystyä ja on "tunnoton" ja jää välillä 1/4 vajaaksi ylä-asennosta. Vähän yritin rasvaa ampua jousiin ja liikkuviin osiin polkimessa ja auttoi vähäsen.

Mulla taas vika löytyi kytkimen pääsylinterin yhteydessä olevasta takaiskuventtiilistä, joka ei päästänyt poljinta aina takaisin ylös
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Mika352

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Mikä mahtaa olla vikana, octavia 2.0tfsi 2006 käynnistyy todella huonosti starttia saa melkeinpä vähän aikaa sahailla ja tämän jälkeen saattaa päästää hetken mustaa savua. Hetken ajamisen jälkeen toimii taas aivan normaalisti. Onko kenelläkään kokemusta nokkaakselin asentotunnistimen vaihdosta? Ainut vikakoodi on nokkaakselin asentotunnistin, missäköhän mahtaa sijaita ja onko itse helppo vaihtaa?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Mikä mahtaa olla vikana, octavia 2.0tfsi 2006 käynnistyy todella huonosti starttia saa melkeinpä vähän aikaa sahailla ja tämän jälkeen saattaa päästää hetken mustaa savua. Hetken ajamisen jälkeen toimii taas aivan normaalisti. Onko kenelläkään kokemusta nokkaakselin asentotunnistimen vaihdosta? Ainut vikakoodi on nokkaakselin asentotunnistin, missäköhän mahtaa sijaita ja onko itse helppo vaihtaa?

Nokka-akselin asentotunnistin taitaa olla tässä kuvassa nro. 19:



Ilmeisesti ihan simppeli vaihdettava...


Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Mikä mahtaa olla vikana, octavia 2.0tfsi 2006 käynnistyy todella huonosti starttia saa melkeinpä vähän aikaa sahailla ja tämän jälkeen saattaa päästää hetken mustaa savua. Hetken ajamisen jälkeen toimii taas aivan normaalisti. Onko kenelläkään kokemusta nokkaakselin asentotunnistimen vaihdosta? Ainut vikakoodi on nokkaakselin asentotunnistin, missäköhän mahtaa sijaita ja onko itse helppo vaihtaa?

https://www.youtube.com/watch?v=XLIiWU-r3Sk kuvaako tuo video ongelmaasi?

Jos kuvaa, niin netin foorumeilla on pitkään puitu ongelmaa ja joku ulkomaalainen kaveri oli lopulta löytänyt ratkaisun ja se on vaihtaa tankin päässä oleva polttoaineen siirtopumppu.


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Millä koodilla kannattas etsiä ilmastoinnin kompressoria?esim ebay.de,2010/11 Octavia tdi rs.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Millä koodilla kannattas etsiä ilmastoinnin kompressoria?esim ebay.de,2010/11 Octavia tdi rs.


Koitappa tällä: 1K0820808F.


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Onko jotain kikkaa millä saa konepellin ronkittua maskin välistä auki Octavia 2010,vaijeri ok ilmeisesti,lukko kuiva?


Poissa Mika352

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Mikä mahtaa olla vikana, octavia 2.0tfsi 2006 käynnistyy todella huonosti starttia saa melkeinpä vähän aikaa sahailla ja tämän jälkeen saattaa päästää hetken mustaa savua. Hetken ajamisen jälkeen toimii taas aivan normaalisti. Onko kenelläkään kokemusta nokkaakselin asentotunnistimen vaihdosta? Ainut vikakoodi on nokkaakselin asentotunnistin, missäköhän mahtaa sijaita ja onko itse helppo vaihtaa?

Nokka-akselin asentotunnistin taitaa olla tässä kuvassa nro. 19:



Ilmeisesti ihan simppeli vaihdettava...
Noniin eli turbohan tosta oli mennyt ja nokka-akselin ketju venynyt. Nokka-akselin ketju, kiristäjä ja rattaat oli vaihdettu uusiin alle 100tkm sitten.


Poissa Newbie

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Keväällä ensimmäisten helteiden aikaan huomasin, että ilmastointi ei toimi. Rohina vaan kuului eikä puhaltanut kylmää. Kävin huollattamassa ilmastoinnin ja sieltä oli kylmäaineet melko finaalissa. Ei muuta kun uutta ainetta koneeseen, ja jo puhalsi kylmää.

Nyt taas muutamaa kuukautta myöhemmin sama homma: rohina kuuluu eikä puhalla kylmää. Vaikuttaisi että aine pääsee jostain vuotamaan pois?


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Keväällä ensimmäisten helteiden aikaan huomasin, että ilmastointi ei toimi. Rohina vaan kuului eikä puhaltanut kylmää. Kävin huollattamassa ilmastoinnin ja sieltä oli kylmäaineet melko finaalissa. Ei muuta kun uutta ainetta koneeseen, ja jo puhalsi kylmää.

Nyt taas muutamaa kuukautta myöhemmin sama homma: rohina kuuluu eikä puhalla kylmää. Vaikuttaisi että aine pääsee jostain vuotamaan pois?

Noin tuoreet aineet, niin liikkeessä mahdollisen vuodon löytäminen pitäisi olla helppoa. Toivottavasti se on vuoto, eikä mitään kalliimpaa...


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Onko jotain kikkaa millä saa konepellin ronkittua maskin välistä auki Octavia 2010,vaijeri ok ilmeisesti,lukko kuiva?

Vaijerin liitos kappele pettänyt,osa ehjä mutta auki ja vaijeri irti.Suosittelen laittaan parilla nippusiteellä vahvike ympärille.Pari tuntia meni jotta sai kuskinpuolen umpion irti,alakautta joutuu väkertää muovi mutterin auki,ei ollu helppo Eberkin siinä justiinsa tiellä,maskin välistä saa loput,huh huh :(


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Pelti aukes kuitenkin ilman särkemisiä. Missä kohtaa tuommoinen huono liitoskappale on? Vois tsekata, jos hyvin käsillä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 02, 2016, 10:48:46 ip kirjoittanut Intruder 1400 »
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Pelti aukes kuitenkin ilman särkemisiä. Missä kohtaa tuommoinen huono liitoskappale on? Vois tsekata, jos hyvin käsillä.

Aukes kyllä,ei tarvitse rikkoo mitään,muutama erikoistyökalu tarvittiin.Aika lähellä lukkoa,seuraa vaijeria,on hyvin käsillä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2016, 10:29:56 ap kirjoittanut Artturi »


Poissa Temezy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Oman 06 räsän vakionopeudensäädin taitaa olla nyt lopullisesti rikki. Pariin otteeseen avasin ja puhdistin sitä, mutta nyt ei tunnu siitäkään olevan apua kun ihan hetkellisesti.

Tietääkö kukaan minkä verran tuo maksaa uutena varaosana? Kannattaako kenties ebaystä tai jostain muualta koittaa ettiä?