vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264423

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Oman 06 räsän vakionopeudensäädin taitaa olla nyt lopullisesti rikki. Pariin otteeseen avasin ja puhdistin sitä, mutta nyt ei tunnu siitäkään olevan apua kun ihan hetkellisesti.

Tietääkö kukaan minkä verran tuo maksaa uutena varaosana? Kannattaako kenties ebaystä tai jostain muualta koittaa ettiä?

Uuden hinnasta marmoritiskillä ei ole hajua, mutta Ebay:stä noita saa kohtuu edullisesti. Hakusanaksi vaikka 1K0953513G...


Poissa Temezy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Oman 06 räsän vakionopeudensäädin taitaa olla nyt lopullisesti rikki. Pariin otteeseen avasin ja puhdistin sitä, mutta nyt ei tunnu siitäkään olevan apua kun ihan hetkellisesti.

Tietääkö kukaan minkä verran tuo maksaa uutena varaosana? Kannattaako kenties ebaystä tai jostain muualta koittaa ettiä?

Uuden hinnasta marmoritiskillä ei ole hajua, mutta Ebay:stä noita saa kohtuu edullisesti. Hakusanaksi vaikka 1K0953513G...

No ei oo kyllä paha hinta. Kiitoksia tästä!


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
No ei oo kyllä paha hinta. Kiitoksia tästä!

Ihan vaan varmistukseksi vielä, että huomasithan tuon linkittämäni osan olevan käytetty?  :)


Poissa Temezy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
No ei oo kyllä paha hinta. Kiitoksia tästä!

Ihan vaan varmistukseksi vielä, että huomasithan tuon linkittämäni osan olevan käytetty?  :)

Juu huomasin, mitä nyt kääntäjän avulla katselin tietoja. Tuota .de päätteellistä ei ilmeisesti englannin kielelle saa vaihdettua? :D ebay.comin kautta löytyis vastaavia kiinasta jotka on ilmeisesti ihan uusiakin.
esim. http://www.ebay.com/itm/Cruise-Control-Stalk-Handle-Switch-VW-Jetta-Golf-5-6-MK6-VI-Jetta-Plus-GTI-MK5-/262335196539?hash=item3d14656d7b:g:LocAAOSwv9hW5sr-&vxp=mtr

Liekkö noilla mitään käytännön eroa? Postitusaika on varmasti paljon pitempi, mutta eipä tolla niin kauhee hätä oliskaan.



Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
No ei oo kyllä paha hinta. Kiitoksia tästä!

Ihan vaan varmistukseksi vielä, että huomasithan tuon linkittämäni osan olevan käytetty?  :)

Juu huomasin, mitä nyt kääntäjän avulla katselin tietoja. Tuota .de päätteellistä ei ilmeisesti englannin kielelle saa vaihdettua? :D ebay.comin kautta löytyis vastaavia kiinasta jotka on ilmeisesti ihan uusiakin.
esim. http://www.ebay.com/itm/Cruise-Control-Stalk-Handle-Switch-VW-Jetta-Golf-5-6-MK6-VI-Jetta-Plus-GTI-MK5-/262335196539?hash=item3d14656d7b:g:LocAAOSwv9hW5sr-&vxp=mtr

Liekkö noilla mitään käytännön eroa? Postitusaika on varmasti paljon pitempi, mutta eipä tolla niin kauhee hätä oliskaan.

On niissä sen verran eroa että EU:n ulkopuolelta tilattuihin tavaroihin saattaa tulla tullit ja verot päälle. Ebay.de listaa Saksasta saatavaa tavaraa ja ebay.co.uk Englannin vastaavaa. .com -päätteisellä sivustolla taas on ns. globaalit markkinat jolloin kannattaa katsoa tuotteen lokaatio tarkemmin. Itse yleensä katson tavaraa Saksasta, kun siellä on tarjonta parempi ja postituskulut melko maltilliset...


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
No ei oo kyllä paha hinta. Kiitoksia tästä!

Ihan vaan varmistukseksi vielä, että huomasithan tuon linkittämäni osan olevan käytetty?  :)

Juu huomasin, mitä nyt kääntäjän avulla katselin tietoja. Tuota .de päätteellistä ei ilmeisesti englannin kielelle saa vaihdettua? :D ebay.comin kautta löytyis vastaavia kiinasta jotka on ilmeisesti ihan uusiakin.
esim. http://www.ebay.com/itm/Cruise-Control-Stalk-Handle-Switch-VW-Jetta-Golf-5-6-MK6-VI-Jetta-Plus-GTI-MK5-/262335196539?hash=item3d14656d7b:g:LocAAOSwv9hW5sr-&vxp=mtr

Liekkö noilla mitään käytännön eroa? Postitusaika on varmasti paljon pitempi, mutta eipä tolla niin kauhee hätä oliskaan.

On niissä sen verran eroa että EU:n ulkopuolelta tilattuihin tavaroihin saattaa tulla tullit ja verot päälle. Ebay.de listaa Saksasta saatavaa tavaraa ja ebay.co.uk Englannin vastaavaa. .com -päätteisellä sivustolla taas on ns. globaalit markkinat jolloin kannattaa katsoa tuotteen lokaatio tarkemmin. Itse yleensä katson tavaraa Saksasta, kun siellä on tarjonta parempi ja postituskulut melko maltilliset...

Eikös se raja ole jotain 22e eli jos sen alle jää,niin ei tartte veroja ym maksaa?!


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Eikös se raja ole jotain 22e eli jos sen alle jää,niin ei tartte veroja ym maksaa?!

Kyllä, alle 22 euroa niin ei mene veroja ja alle 150 niin ei mene tullia.


Poissa Newbie

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Vaihteeksi taas auto temppuilee. Moottoritiellä vakionopeudensäädin päällä ajaessa auto kiihdytti ja hiljensi vauhtia itsekseen. Pientä nykimistä jatkuvasti. Ilman vakkaria sama homma. Sitten moottoritieltä noustessa kiihdytyäessä turbosta(?) kuuluu todella kummallinen ääni. Takaisinpäin tullessa moottoritiellä alkoi hehku vilkkua ja check engine-teksti ilmestyi näyttöön. Motarilta ylös ja auto seis. Virrat pois ja uusi käynnistys poisti hehkun vilkkumisen, mutta reippaammin kiihdyttäessä turbosta kuuluu vittumainen suhina.

Onko siis turbo tulossa tiensä päähän vai onko mahdollisuutta halvempaan remonttiin?

Autolla ajettu 197tkm ja malli on 2011 RS TDI combi

Edit. Jos painaa vaihteen ollessa vapaalla kaasun pohjaan, niin kierrokset eivät nouse yli 2500. Ajaessa kyllä kierrokset nousevat normaalisti. Enpä ole ennen kokeillut painaa kaasua kunnolla vaihteen ollessa vapaalla, mutta ei liene siltikään normaali olotila?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2016, 12:24:08 ip kirjoittanut Newbie »


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Edit. Jos painaa vaihteen ollessa vapaalla kaasun pohjaan, niin kierrokset eivät nouse yli 2500. Ajaessa kyllä kierrokset nousevat normaalisti. Enpä ole ennen kokeillut painaa kaasua kunnolla vaihteen ollessa vapaalla, mutta ei liene siltikään normaali olotila?

Tuo on ihan normaalia käytöstä uudemmissa diesel -autoissa. Niitä on rajoitettu niin että paikallaan ollessaan eivät ota tuota enempää kierroksia.


Poissa yarkko

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Terve. Seuraavanlainen ongelma ilmennyt Octavia RS -06 (ajettu 160tkm) (bensa) eilen: Normaalissa ohitustilanteessa (5. vaihde / 3300rpm) auto puutuu ja alkaa nykimään kun ahdot yrittää nousta. Sama ilmenee joka vaihteella kun turbo pyrkii tulemaan mukaan. Vikavalo vilkutti 3 kertaa, mutta ei jäänyt palamaan. Auto sivuun ja uudelleenkäynnistys. Käy normaalisti eikä mitään ylimääräisiä ääniä konehuoneesta kuulu. Auto lastutettiin noin viikko sitten (OptimoiAutosi Stage 1) ja Bypass on vaihdettu S3:n mäntämalliin. Kotona ajoin vikakoodit ja antoi seuraavaat moottorista:
00665 - P0299 - Boost pressure regulation: Control range not reached (tämä oli tullut kilometreillä mitkä oli viikon takaa ja sen jälkeen auto toiminut oikein hyvin).

Nämä tulivat tosiaan eilen samaan aikaan:
00768 - P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected - Upper limit exceeded - Intermittent
00770 - P0302 - Cylinder 2: Misfire Detected - Upper limit exceeded - Intermittent
Molemmat 3500 /min
Load 52.5%
Absolute Pres: 990.0 mbar

Pienen tutkimisen jälkeen ehkä todennäköisimmät ongelmakohdat voisivat olla ahtovuoto, huohotinletku (alipaineletku?), sytytystulppa tai puola. Onko kellään samoja kokemuksia? Ehdotuksia?
Auto on ollut todella luotettava ja kone varmatoiminen. Kiitoksia avusta.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2016, 04:45:40 ip kirjoittanut yarkko »


Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Puola menossa, vaihtamattomat ovat tiensä päässä aikalailla noilla kilometreillä. Myös tuo vikakoodivilkutus viittaa sinne, tosin se jäänee palamaan siinä kohtaa kun yksi puola tipahtaa lopullisesti pois. Kovemmat tehot vaativat sytytykseltäkin hieman enemmän.

Hae valmiiksi yksi uusi puola tai kaikki jos lompakko antaa myöden, ei tarvi nilkuttaa kotiin kolmella pytyllä mikä sekin kyllä onnistuu. Ei ne muut sen paremmassa kunnossa ole. Jos tulppien vaihdosta on aikaa niin ne vaihtuvat kätevästi samalla kun sillä suunnalla touhutaan.


Poissa yarkko

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Puola menossa, vaihtamattomat ovat tiensä päässä aikalailla noilla kilometreillä. Myös tuo vikakoodivilkutus viittaa sinne, tosin se jäänee palamaan siinä kohtaa kun yksi puola tipahtaa lopullisesti pois. Kovemmat tehot vaativat sytytykseltäkin hieman enemmän.

Hae valmiiksi yksi uusi puola tai kaikki jos lompakko antaa myöden, ei tarvi nilkuttaa kotiin kolmella pytyllä mikä sekin kyllä onnistuu. Ei ne muut sen paremmassa kunnossa ole. Jos tulppien vaihdosta on aikaa niin ne vaihtuvat kätevästi samalla kun sillä suunnalla touhutaan.

Kiitoksia vastauksesta. Oikeassa olit. Vaihdoin illalla uudet tulpat ja samalla vaihdoin myös puolien paikkoja. Nollasin koodit ja kävin lyhyellä testiajolla niin, että "sain" vikavalon vilkkumaan. Sama ongelma esiintyi kuin aikaisemmin. Sitten vikakoodien luku uudelleen ja Misfire oli tapahtunut eri sylinterissä. Puolakaupoille siis ja kaikki menee vaihtoon.  :)


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Puola menossa, vaihtamattomat ovat tiensä päässä aikalailla noilla kilometreillä. Myös tuo vikakoodivilkutus viittaa sinne, tosin se jäänee palamaan siinä kohtaa kun yksi puola tipahtaa lopullisesti pois. Kovemmat tehot vaativat sytytykseltäkin hieman enemmän.

Hae valmiiksi yksi uusi puola tai kaikki jos lompakko antaa myöden, ei tarvi nilkuttaa kotiin kolmella pytyllä mikä sekin kyllä onnistuu. Ei ne muut sen paremmassa kunnossa ole. Jos tulppien vaihdosta on aikaa niin ne vaihtuvat kätevästi samalla kun sillä suunnalla touhutaan.

Kiitoksia vastauksesta. Oikeassa olit. Vaihdoin illalla uudet tulpat ja samalla vaihdoin myös puolien paikkoja. Nollasin koodit ja kävin lyhyellä testiajolla niin, että "sain" vikavalon vilkkumaan. Sama ongelma esiintyi kuin aikaisemmin. Sitten vikakoodien luku uudelleen ja Misfire oli tapahtunut eri sylinterissä. Puolakaupoille siis ja kaikki menee vaihtoon.  :)

Kannattaa kysyä marmorilta taitaa olla kamppanja vielä voimissaan tuossa. Tehdas maksaa.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Tuleeko noista puolista aina koodi jos pätkii? Itellä kans samanlaista ongelmaa, nykii siinä kohtaa kun yrittää nousta alipaineelta ahdoille. Tekee samaa esim vakkarilla kun ajaa ja tulee pieni ylämäki. Vikavalo ei oo palanu missään vaiheessa.  Ajettu 185000.