vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264428

Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Tuleeko noista puolista aina koodi jos pätkii? Itellä kans samanlaista ongelmaa, nykii siinä kohtaa kun yrittää nousta alipaineelta ahdoille. Tekee samaa esim vakkarilla kun ajaa ja tulee pieni ylämäki. Vikavalo ei oo palanu missään vaiheessa.  Ajettu 185000.

Eipä ollu puolissa vika. Olisko kellään mitään hajua mistä tuommonen nykiminen johtuu? Tosiaan kun esim. ajaa vakkarilla ja tulee pieni ylämäki, ahdot alkaa nousemaan niin alkaa nykimään. Välillä vika poistuu kun sammuttaa auton hetkeksi. Vikakoodeja ei oo. Auto vakio.


Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Tuleeko noista puolista aina koodi jos pätkii? Itellä kans samanlaista ongelmaa, nykii siinä kohtaa kun yrittää nousta alipaineelta ahdoille. Tekee samaa esim vakkarilla kun ajaa ja tulee pieni ylämäki. Vikavalo ei oo palanu missään vaiheessa.  Ajettu 185000.

Eipä ollu puolissa vika. Olisko kellään mitään hajua mistä tuommonen nykiminen johtuu? Tosiaan kun esim. ajaa vakkarilla ja tulee pieni ylämäki, ahdot alkaa nousemaan niin alkaa nykimään. Välillä vika poistuu kun sammuttaa auton hetkeksi. Vikakoodeja ei oo. Auto vakio.

Puolista tulee aina vikakoodi misfiresta. Olisiko bypass tiensä päässä?


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Tuleeko noista puolista aina koodi jos pätkii? Itellä kans samanlaista ongelmaa, nykii siinä kohtaa kun yrittää nousta alipaineelta ahdoille. Tekee samaa esim vakkarilla kun ajaa ja tulee pieni ylämäki. Vikavalo ei oo palanu missään vaiheessa.  Ajettu 185000.

Eipä ollu puolissa vika. Olisko kellään mitään hajua mistä tuommonen nykiminen johtuu? Tosiaan kun esim. ajaa vakkarilla ja tulee pieni ylämäki, ahdot alkaa nousemaan niin alkaa nykimään. Välillä vika poistuu kun sammuttaa auton hetkeksi. Vikakoodeja ei oo. Auto vakio.

Puolista tulee aina vikakoodi misfiresta. Olisiko bypass tiensä päässä?

Vaihdettu joku tuhat km sitte s3 bypass.


Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Bensa- tai sytytyspuolen jutulta tuo enemmän muutenkin vaikuttaa, kannattaa logitella tai katsella jollain lukijalla miltä esim. bensanpaineet näyttää. Saattaa olla että joku anturi falskaa, mutta kannattaa rajata hieman tuota vaihdettavien osien listaa jollain keinolla ettei tarvi vaihtaa kuutta anturia jos yksi on rikki.

Bensapumpun pitäisi tyhjäkäynnillä olla alle 55% käyttöasteessa, jos on yli niin siellä vika tai matkalla tukosta (esim. polttoaineensuodatin). Siirtopumppuja on jonkin verran mennyt vanhuuttaan ja ulkomailla kuumemmissa olosuhteissa myös sitä siirtopumpun ohjausmokkulaa.


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Joo pitääpä tutkia taas kun kerkiee. Sinänsä outoa, ei vaikuta kulutukseen mitenkään tämä vika. Eilen ajoin 250 km ja noin puolessa välin pidettiin pieni tauko ni sen jälkeen taas vika oli poissa.

Polttoainesuodattimen vois kans vaihtaa tietty, taitaa olla 2-3 vuotta kun on vaihdettu.


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
1 Fault Found:

001089 - EVAP Emission Control Sys
               P0441 - 002 - Incorrect Flow - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100010
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 185643 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 12:22:27

             Freeze Frame:
                    RPM: 830 /min
                    Load: 18.8 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 80.0°C
                    Temperature: 27.0°C
                    Absolute Pres.: 1010.0 mbar
                    Voltage: 14.224 V

Tuommosta vikakoodia tarjoaa. Ross-Techin sivulta ja googlesta kattelin ni tuon evap kanisterin päällä oleva "mokkula", johon toinen putki tulee, pitäis ilmeisesti olla tiivis. Mulla se on hieman väljä. Pitää tuota tutkia.


Poissa Toni Niskanen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Moro. Mikähän mahtaa olla skodassa vikana kun lähtee kiihdyttämään niin rupee nykimään voimakkaasti ja hyytymään, meinaa sammua jos painaa kaasua koko ajan.. tätä tekee lämpimällä koneella. Kylmällä pelaa normaalisti. Tdi rs kyseessä. Ei vikakoodeja.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Moro. Mikähän mahtaa olla skodassa vikana kun lähtee kiihdyttämään niin rupee nykimään voimakkaasti ja hyytymään, meinaa sammua jos painaa kaasua koko ajan.. tätä tekee lämpimällä koneella. Kylmällä pelaa normaalisti. Tdi rs kyseessä. Ei vikakoodeja.

Ahtimen siivet alkaa jumittamaan lämpimänä? Kuulostaa kyllä epätodennäköiseltä... Jos ei täältä löydy ketään jolla on samoja ongelmia ollut, niin VCDS kiinni autoon ja logittamaan ajon aikana arvoja. Se on tietty aika hidasta ja ehkä viimeinen keino jollei muuta keksi. Onko kierroslukualueella merkitystä lämpimänä? Minkä ikäinen auto on kyseessä ja jos on Pre-FL niin onko siihen jo vaihdettu suuttimet, jotka niistä poikkeuksetta kajahtavat?

Edit: VCDS:llä näkisi mitä arvoja jäähdytysnesteen lämpötilan anturi antaa ECU:lle. Anturissa on ilmeisesti kaksi eri piiriä, joista toinen tuottaa informaation mittaristolle ja toinen ECU:lle. Noita on joskus hajonnut näistä siten että ECU saa mitä sattuu arvoja anturilta ja saattaa aiheuttaa nuo kuvaamasi ongelmat.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 22, 2016, 08:03:14 ap kirjoittanut JaVa^ »


Poissa Toni Niskanen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Niin kait se on tehtävä.. se on vaihtelevaa yleensä 2000 jälkeen joskus 3000.. 2008 vuosmalli, bmn ja ei oo minun tietääkseni suuttimiin koskettu.. ainakaan huoltokirjassa ei näy. Niin ja jos rauhallisesti ajelee lämpimällä koneella niin sillon ei nyvi.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Niin kait se on tehtävä.. se on vaihtelevaa yleensä 2000 jälkeen joskus 3000.. 2008 vuosmalli, bmn ja ei oo minun tietääkseni suuttimiin koskettu.. ainakaan huoltokirjassa ei näy. Niin ja jos rauhallisesti ajelee lämpimällä koneella niin sillon ei nyvi.

Muokkasin samalla tuota yllä laittamaani postia kun kirjoitit tämän ja suosittelen vilkaisemaan sitä vielä...


Poissa Toni Niskanen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
ollaahan sitä ajeltu ja katottu samalla kaikkia arvoja vaan ei oo löydetty ainakaan vielä mitään poikkeavaa. Luin jostain että polttoainepumppu saattas tehä tollasta oiretta..


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
ollaahan sitä ajeltu ja katottu samalla kaikkia arvoja vaan ei oo löydetty ainakaan vielä mitään poikkeavaa. Luin jostain että polttoainepumppu saattas tehä tollasta oiretta..

Vikaahan voisi koittaa rajoittaa nappaamalla MAF:n tai EGR:n pois pelistä ja heittämällä pienen lenkin. EGR on joskus tehnyt omituisia temppuja, kun se jumittaa johonkin asentoon ja se ei välttämättä näy vikakoodeina tai VCDS:llä logitettavilla arvoilla...


Poissa Toni Niskanen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili

Vikaahan voisi koittaa rajoittaa nappaamalla MAF:n tai EGR:n pois pelistä ja heittämällä pienen lenkin. EGR on joskus tehnyt omituisia temppuja, kun se jumittaa johonkin asentoon ja se ei välttämättä näy vikakoodeina tai VCDS:llä logitettavilla arvoilla...


Pitää kokeilla.. MAF on kokeiltu.


Poissa juissis83

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
onkohan pypassi vähä heikos hapes vai mikä vois olla? antaa ton vikakoodin ja ei oikee alakiarroksilla toimi...vasta siälä jossain 3-4k rupee hyäkkäämään... :) pypassina on varmaankin orggis...
Octavia RS 2.0 TFSI -06


Poissa juissis83

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili