vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264214

Poissa OctaviaRS-08

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 193
  • vRS TDi -08
    • Profiili
^60.000 km tuskin on takuuta jarruissa enää.. Työn lupasivat takuuseen? Kuinka vanha autosi on?
Octavia II vRS TDi -08   


sampoh

  • Vieras
Juu..Työstä ei tarvinnu maksaa,osista vaan..Levyt 89eeroo kipale+palat.Auto 10/2006


Skeida

  • Vieras
joo no eikai ny kulutusosilla ny noin pitkää takuuta oo  ::) se on jo paljo jos työt maksoivat!


Poissa OctaviaRS-08

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 193
  • vRS TDi -08
    • Profiili
joo no eikai ny kulutusosilla ny noin pitkää takuuta oo  ::) se on jo paljo jos työt maksoivat!
Ja nimenomaan ne oli ilmeisesti kuluneet, eivät hajonneet.. Silloinhan takuu olisi kovannut vialliset!
Octavia II vRS TDi -08   


Viive

  • Vieras
Onko jotain selvitystä tullut tuosta öljyn viennistä kenellekkään??

Itse totesin saman jutun kun käytiin Saksassa saakka ajelemassa niin mittariin tuli 3000km ja 2600km kohdalla sytty yhtäkkiä öljynpinnan merkkivalo ja piti litran verran lisätä öljyä että sai vähän yli puolivälin öljytikun näyttämän. 26 tkm mittarissa... alkaa vaivaan pikkuhiljaa että tuliko tehtyä vikaostos kun siirty VAG-konsernin autoihin :(


ylppy77

  • Vieras
itellä 16000km mittarissa ja lisänny pyytämättä n.3dl,vertaapa esim.uusiin volvoihin ni aika vähästä nää vaggien kulutukset ;D


Poissa Petteri

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 598
  • Ocu vRS TDi Combi
    • Profiili
Mulla TDi:ssä mittarissa 49 tkm ja kaks kertaa olen lisännyt öljyä. Vajaan litran kerralla. Ei tuo nyt suurta huolta aiheuta. :)
Typo sinne, toinen tänne...


Viive

  • Vieras
itellä 16000km mittarissa ja lisänny pyytämättä n.3dl,vertaapa esim.uusiin volvoihin ni aika vähästä nää vaggien kulutukset ;D

Juu Vulvista ei tietoo, mutta jaappanin ihmeisiin vaan vertaan itte.
Lähes sama reisu tuli tehtyä noin 300Hp 200SX Nissanilla muutama vuosi sitten ja se ei koskaan
vienyt tippaakaan öljyä. Sentakia vähän shokkina tuli tää öljynkulutus. Kiva auto muuten tää ollut ja tilava.


Pode

  • Vieras
Mulla 20 tkm mittarissa ja pari litran purkillista (2 Litraa) on yhteensä mennyt öiinkiä taipaleen varrella. Pyytämättä oon lisänny, mutta en koskaan piripintaan...väittävät että mitä enemmän laittaa, sen mukavemmin VAG:n vehkeet hörppää....(mistäköhän toikin peräisin). Ymmärrän kyllä suurentuneen öljynkulutuksen, jos lisää YLI mitta-asteikon., mutta.... Toisaalta onhan toi melko vähän, vanhassa S40 T4:ssa vaihdoin kiltisti öljyt 10 tkm välein, vaikka huoltovälit oli 20 tkm...On meinaa aikas paljon turbokoneelle samoilla öljyillä toi reilu 20 tkm..jopa 30 tkm...Liekkö niin hyvää kamaa toi LONG...eikun NO LIFE öljy ;D Toisaalta eipäs siitä saa vaihdossa rahaa yhtään sen enempää (Jos päivittää kalustoa 100 tkm välein), ootko vaihtanut usein tai et..huoltoleima papereissa on nykypäivän arvo...ei boroskooppaus sylinteriin..


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Mulla on risassa öljynvaihto 15 välein ja vaihdoin ne silloin ihan suosiolla. Korjaamon heppu kyllä ehdotti tuota long lifea jota kuulemma käytetään jos öljynvaihto on aikaisintaan 20 välein (ei tosin ehdottanut, että tuo vasta 5000km päästä). Näinollen jätin pitkät elämät väliin koska:
A: En tiedä mitä hyötyä siitä öljystä 15000 välein vaihdossa olisi.
B: En halua lipsua huolto-ohjelmasta.


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Jeps taas korjaamoreissu tiedossa >:( Herkes ilmastointi puhkumasta kylmää ilmaa. Liekkö kylmäaineet vähissä. Niin ja sit jos vaihdatte mankkoja niin käykää pajalla tai koodatkaa itse auton boxista mankan tarkistus pois päältä! Loppu akun mystinen tyhjentyminen sillä toimenpiteellä.  ;D

Ja tohon öljyn kulutukseen... Ite olen 1L lisänny ja tuli sillee aika ylärajoille tikussa pinta. Nyt olen ajanu vajaan 10tkm ja nyt on ihan alarajoilla. Kai se on ihan normirajoissa itellä toi kulutus. Entinen ei juonu yhtään öljyä, vaikka ranskalainen olikin :D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 02, 2008, 06:26:23 ip kirjoittanut RäsäSokota »


räsä

  • Vieras
tuntuu olevan kertakäyttö kamaa nämä hälyttimet jo toinen hälytin yksikkö vaihtoon 2 vuoden sisällä ensimmäinen huuteli omia aikojaan nyt ei saa toimimaan ollenkaan.


Poissa OctaviaRS-08

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 193
  • vRS TDi -08
    • Profiili
tuntuu olevan kertakäyttö kamaa nämä hälyttimet jo toinen hälytin yksikkö vaihtoon 2 vuoden sisällä ensimmäinen huuteli omia aikojaan nyt ei saa toimimaan ollenkaan.

Ai niin, tartteis kokeilla toimiikohan kyseinen rakkine ollenkaan... ;D
Octavia II vRS TDi -08   


Poissa Petteri

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 598
  • Ocu vRS TDi Combi
    • Profiili
Mun okussa on sellanen hieno ominaisuus, että aina kun parempi puolisko sillä ajelee niin turvavyön merkkivalo vilkkuu satunnaisesti. Liekkö sitten 163cm/50 kg julkealla olemuksella jotain tekemistä asiaan.  ;D
Typo sinne, toinen tänne...


Poissa OctaviaRS-08

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 193
  • vRS TDi -08
    • Profiili
Mun okussa on sellanen hieno ominaisuus, että aina kun parempi puolisko sillä ajelee niin turvavyön merkkivalo vilkkuu satunnaisesti. Liekkö sitten 163cm/50 kg julkealla olemuksella jotain tekemistä asiaan.  ;D

Vaimo kuurille.. n.55 kilosella toimii, ainakin toistaseks!!  ;D
Octavia II vRS TDi -08