vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264143

Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
5300 km ajettu kuukauden ikäinen RS TDI DSG. Osin samaa sanomista kuin muillakin täällä.
- ärsyttävä sirinä jostain mittariston liepeiltä
- oikean puolen etukaiuttimet naksuu, paukkuu ja särkee
- moottori ja DSG-laatikko eivät oikein toimi synkassa. Matalilla kierroksilla hiljaisessa nopeudessa arpoo vaihdetta ja kaasupoljin tuntuu välillä mykältä, eli siitä mene älyä koneelle asti näissä hitaissa nopeuksissa vaihtaessa. Tämä "takkuaminen" siis D-asennossa, S-asennossa loora toimii ok.
- kenellä on jo RS TDI DSG-laatikolla? Toimiiko mielestänne ok?
 

Täsmennän tuota DSGn "nykimistä". Eli selvimmin sen havaitsee, kun esim. valoihin tullessa nostaa jalan kaasulta, ja laatikko alkaa rullatessa tiputtaa vaihteita pienemmälle. Kun kolmoselta tippuu kakkoselle, niin meinaa kuski mennä tuulilasista läpi kun jalka ei ole kaasulla. Jos taas siinä kohtaa painaa kaasua, ja kakkonen on justiinsa vaihtunut, niin lähtee koko keksintö kuin telkkä pöntöstä. Jos taas painaa kaasua juuri siinä "rajalla", että kolmonen on päällä eikä vielä kakkonen, niin kaasuun saa painaa syyläriin asti, että jotain tapahtuu. Mulla on ollut automaattidieseleitä viimeiset 10 v, ja siksi tämä tuntuukin oudolta "nykiseltä".
Täytynee kurvata Skodakaupan pihaan, ja pyytää softaus...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 19, 2008, 03:39:54 ip kirjoittanut RSTDIDSG »


Skeida

  • Vieras
Ittellä oli golf V 2.0tdi DSGllä (vaan se 140hv), ja laatikko oli just samanlainen vittupää; rauhallisesti ajettaessa ei oikein tienny mikä vaihde olis päällä ja plussana oli viel rasittava nykiminen ku vaihteli vaihdetta... softa päivitettiin ja "kytkimet" vaihdettiin -> ei vaikutusta...
Se auto saikin sitten lähteä ja tein pyhän lupauksen että moista paskalaatikkoa en enää ikinä huoli  ;D


5300 km ajettu kuukauden ikäinen RS TDI DSG. Osin samaa sanomista kuin muillakin täällä.
- ärsyttävä sirinä jostain mittariston liepeiltä
- oikean puolen etukaiuttimet naksuu, paukkuu ja särkee
- moottori ja DSG-laatikko eivät oikein toimi synkassa. Matalilla kierroksilla hiljaisessa nopeudessa arpoo vaihdetta ja kaasupoljin tuntuu välillä mykältä, eli siitä mene älyä koneelle asti näissä hitaissa nopeuksissa vaihtaessa. Tämä "takkuaminen" siis D-asennossa, S-asennossa loora toimii ok.
- kenellä on jo RS TDI DSG-laatikolla? Toimiiko mielestänne ok?
 


Poissa puerco

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
  • Ocu II RS TDi 2008
    • Profiili
    • Puerco kuvat
Lainaus
DPF:än puhdistautuminen tapahtuu automaattisesti ajossa ilman merkkivalon syttymistä.

Ainakin 2007 TDI RS:ssä hiukkassuodattimen valo syttyy ja se alkaa polttamaan karstaa. Sitten tuon pitäisi vähän ajan ajamisen jälkeen loppua ja autoa ei saa sammuttaa sinä aikana tai se karstan poltto saattaa keskeytyä. Itsellä oli kerran hieman tilanteita tuon kanssa.

Näin minun ymmärtääkseni.

Lainaus
Mikäs se oikeesti on ? Joku hiukkassuojadinmikälieilmansaastutuksenestolaite ?


DPF=partikkelisuodatin=hiukkassuodatin on just sellanen mikäliliesaastutuksenestohärpäke millä pitäis heittää vesilintua jotta saadaan enemmän tehoa irtia. Senkin asian kanssa taisteltu joskus.. :)


Molemmat on oikeassa. Kyllä se itsestään sitä karstaa polttelee, mutta jos tämä itsestään tapahtuva poltto katkeaa tai ajo tapahtuu liian hitaassa nopeudessa, syttyy valo, jolloin auto kertoo ratin takana istuvalle Taunolle, että nyt tää homma pitäis hoitaa loppuun ennen kuin pussit ratkee.

Ja ilmeisesti tuota kassien tyhjentelyä tapahtuu melko usein jos antaa tuolle kiisselille enempi monoakin. (ai niin, lastutettuna)
Eli siis karstaa kertyy enempi. No toivotaan että on tuo puhdistus on se vikajurina. Humina, jurina, resonointi.. joltain siltä väliltä se kuulostaa. Ekalla kerralla kun se kuului niin pysäsin oikein ihmettemään jäikö farkun takaluukun "kansi" auki josta olisi kaikunut motarin äänet.


Poissa Vlir

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Tänään alkoi hehkun merkkivalo vilkkua ja teksti "Motor failure -> Workshop" ilmestyi ajon aikana. Uudelleen käynnistys ja vika hävisi. Huomenna vikakoodien lukuun. Kuulemma hiukkassuodattimen toimintahairiöt vilkuttaa hehkun merkkivaloa...

Täällä sama vika. Auto viikon vanha kun tuli ensimmäisen kerran. Soitto pajalla ja pojat poistivat vikakoodit yms., mutta mitään vikaa ei löytynyt. Päivä tämän jälkeen uudelleen ja ei muuta kun pajalle. Taaskaan ei mitään vikaa löytynyt, ei muuta kun ajoa. ...jälleen samat merkkivalon vilkkuminen ja tekstit "Motor...". Nyt odotellaan soittoa ja vastausta miten edetään.

"Vika" oli sitä, mitä ennakoitiinkin. Eli hiukkassuodatin oli yrittänyt aloittaa pöntön puhtaaksipolttoa, mutta alhaisen kierrosluvun (hiljaisen ajonopeuden) vuoksi poltto ei alkanut ajallaan ja merkkivalovalo alkoi vilkkumaan. Vikakoodi: hiukkassuodattimen ilmavirtaus liian pieni. Eli jos ajelee kaupungissa, kun tuo puhdistus alkaa, niin tulee herkästi tuo ilmoitus. Käytännössä tarkoittaa, että ajahan hetki vähän reippaammin kiitos.

Sen verran olivat maahantuojan suunnalta kommentoineet, että vika olisi oman auton tapauksessa jossain muualla kuin hiukkassuodattimen tienoilla. Tiedä sitten... Ketuttaa tällänen säätäminen, auto kuitenkin jo 10 päivän ikäinen  :-\


Poissa Vlir

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
No niin. Nyt Metroautosta soittivat ja koko ahdin ja pakosarja vaihdetaan. 1-4 viikkoa menee kun laittavat tehtaalta uutta palikkaa tulemaan. Odotellaan...


Poissa OctaviaRS-08

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 193
  • vRS TDi -08
    • Profiili
No niin. Nyt Metroautosta soittivat ja koko ahdin ja pakosarja vaihdetaan. 1-4 viikkoa menee kun laittavat tehtaalta uutta palikkaa tulemaan. Odotellaan...
Kiva, mitähän ne saa sitten rikki... ;D
Octavia II vRS TDi -08   


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Jeps taas korjaamoreissu tiedossa >:( Herkes ilmastointi puhkumasta kylmää ilmaa. Liekkö kylmäaineet vähissä.
Oli aineet tallella... Kompurassa jotain häikkää. Uusia osia tilattu ja uusi aika varattu. Ja jos sais samalla selvääkin, et mitä sieltä nyt sitten oli rikki. Oli tästä kylmästä ja sateisesta kesästä jotain hyötyäkin kun ei ilmastointi toiminu :) Onneksi ei tarvinnut ruveta tappelemaan kustannuksista, menee vielä takuun piikkiin. :o


Poissa Handyman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
5300 km ajettu kuukauden ikäinen RS TDI DSG. Osin samaa sanomista kuin muillakin täällä.
- ärsyttävä sirinä jostain mittariston liepeiltä
- oikean puolen etukaiuttimet naksuu, paukkuu ja särkee
- moottori ja DSG-laatikko eivät oikein toimi synkassa. Matalilla kierroksilla hiljaisessa nopeudessa arpoo vaihdetta ja kaasupoljin tuntuu välillä mykältä, eli siitä mene älyä koneelle asti näissä hitaissa nopeuksissa vaihtaessa. Tämä "takkuaminen" siis D-asennossa, S-asennossa loora toimii ok.
- kenellä on jo RS TDI DSG-laatikolla? Toimiiko mielestänne ok?
 

Täsmennän tuota DSGn "nykimistä". Eli selvimmin sen havaitsee, kun esim. valoihin tullessa nostaa jalan kaasulta, ja laatikko alkaa rullatessa tiputtaa vaihteita pienemmälle. Kun kolmoselta tippuu kakkoselle, niin meinaa kuski mennä tuulilasista läpi kun jalka ei ole kaasulla. Jos taas siinä kohtaa painaa kaasua, ja kakkonen on justiinsa vaihtunut, niin lähtee koko keksintö kuin telkkä pöntöstä. Jos taas painaa kaasua juuri siinä "rajalla", että kolmonen on päällä eikä vielä kakkonen, niin kaasuun saa painaa syyläriin asti, että jotain tapahtuu. Mulla on ollut automaattidieseleitä viimeiset 10 v, ja siksi tämä tuntuukin oudolta "nykiseltä".
Täytynee kurvata Skodakaupan pihaan, ja pyytää softaus...


Nyt on DSG:llä 1000 kliksiä takana ja ei kyllä itellä oo pahaa sanottavaa. En oo kyllä huomannu mitään vaihteiden arpomista ja moottorijarrutuskin sujuu mielestäni säyseästi. Tuo on mulla eka automaattilaatikkoinen auto, että vertailupohjaa ei sinällään ole. Sen verran olen muita automaateja ajanut, että kestää mielestäni kyllä hyvin vertailua aiempiin automaattiloota kokemuksiin. Pitäisikö nyt toivoa, että sun auton laatikon toiminnassa olis jotain häikkää, koska näinollen olisi toiveita saada se kuntoon.


Poissa Lasse25

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
  • Octavia RS TDI CR
    • Profiili
Nyt se on ensimäinen vika minunkin autooni ilmaantunut. Osasin sitä jo hieman epäilläkin mutta tänään aamulla olin jo suhteellisen varma siitä että takalasin lämmitin ei toimi. Tänään oli aamulla auton lasit ekaa kertaa kuurassa eivätkä lämppärin langat alkaneet lasia normaalisti sulattamaan. Töissä katsoin sitten varmuuden vuoksi lämpökameralla ja se näytti ettei lämpene. Lasi on tummennettu hiljan ja sitä aloinkin miettimään olisiko sillä ollut vaikutusta tuohon. Käsittääkseni lämmitintä ei tarvitse kalvon vuoksi deaktivoida, mutta onko asennuksen ajaksi tarpeen irroittaa vastuslangoille tulevia johtoja? Mikäli siellä ne edes irroitettavissa on.. Toinen asia mikä askarruttaa on se, kuka mahdollisesta lasin vaihdosta johtuvan lasi uudelleenkalvotuksen maksaa? Takuuseenhan se vika menee kuitenkin, mutta takuu ei varmaankaan kalvon asennusta kata. En tosin voinut sitä tietää että lämppäri ei toimi kun kalvoja asennettiin. Kuka sitä kesähelteillä lämmitintä tarvitsee.


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
aika ilkee homma. ei kai sitä lämppäriä irti tarvitse kytkeä kalvoituksen ajaksi kunhan vaan pysyy mattoveitsen kanssa kaukana vastuksista. tarkistithan jo sulakkeen?


Poissa Pasi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili
Itse huomasin saman vian eilen aamulla kuin Lasse25. Ei toiminut takalasin lämppäri ollenkaan. Itsellä kanssa kalvotettu takalasi ja aiemmin en ollut edes kokeillut toimiiko lämppäri. No, eipä autokaan ole vielä ajossa ollut kuin reilut kaksi viikoa.

edit:
Takalasin lämmitys ongelma ratkaistu. Oli ilmeisesti lasin reunamuoveja asennettaessa (tehtaalla?) painettu kuskin puoleinen lämppärin suojaamaton liitin peltiin kiinni. Liitin irti pellistä ja vähän teippiä liittimen ympärille, uusi sulake ja kaikki toimii. :o :o
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2008, 06:15:37 ip kirjoittanut Pasi »
Kombi CR RS -08


Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Ittellä oli golf V 2.0tdi DSGllä (vaan se 140hv), ja laatikko oli just samanlainen vittupää; rauhallisesti ajettaessa ei oikein tienny mikä vaihde olis päällä ja plussana oli viel rasittava nykiminen ku vaihteli vaihdetta... softa päivitettiin ja "kytkimet" vaihdettiin -> ei vaikutusta...
Se auto saikin sitten lähteä ja tein pyhän lupauksen että moista paskalaatikkoa en enää ikinä huoli  ;D


5300 km ajettu kuukauden ikäinen RS TDI DSG. Osin samaa sanomista kuin muillakin täällä.
- ärsyttävä sirinä jostain mittariston liepeiltä
- oikean puolen etukaiuttimet naksuu, paukkuu ja särkee
- moottori ja DSG-laatikko eivät oikein toimi synkassa. Matalilla kierroksilla hiljaisessa nopeudessa arpoo vaihdetta ja kaasupoljin tuntuu välillä mykältä, eli siitä mene älyä koneelle asti näissä hitaissa nopeuksissa vaihtaessa. Tämä "takkuaminen" siis D-asennossa, S-asennossa loora toimii ok.
- kenellä on jo RS TDI DSG-laatikolla? Toimiiko mielestänne ok?
 


Hyviä ja huonoja uutisia.
Huono: Skoda-huollon mukana DSGn nykiminen on ominaisuus. Softapäivitystä ei tulossa.
Hyvä: Radion naksuminen tiedostettu tehtaallakin. Softapäivitys olemassa jo! Pyytäkää se kun seuraavan kerran huollatte, kun aiemmissa viesteissä monella tuntui radio naksuvan.



Poissa jere

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 51
    • Profiili
omasta vaihdettu antenni ja radio. ja viimeisin päivitys radiolle mutta kohinaa,rätinää ja suhinaa edelleen. yksi "ominaisuus" lisää  :-[


Poissa miksa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Occu II RS TDi, Corrado G60 -91, Polaris XLT 600
    • Profiili
Mitenkäs muilla on öljyn kuluutus  ?
20tkm takana ja 3 purkkia öljyä kaadettu jo koneeseen.
Sama asia on yhdellä tutulla edustajalla jolla on octavia 2.0tdi. Ekan huollon jälkeen ajanu 8000km ja oli hurahtanu purkki öljyä.