vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264116

Poissa pe-te

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 235
    • Profiili
tuntuu jotenkin oudolta ku mun fabiassa lisään vain lorauksen öljyä koneeseen öljynvaihtojen välissä (15000km). Tai sitte mun autossa on joku vika ku se ei vie öljyä ;D


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Ajelin fabialla n.75tkm ja ei kertaakaan tarvinnut lisätä öljyä itse huoltojen välillä. Normaalit määräaikaishuollot huoltokirjan mukaan.


Poissa spiral

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 111
  • Audi A4 2.0 TFSI Quattro
    • Profiili
Vois tänne kirjoitella kans vähän.

Eli räsällä on nyt takana 23tkm ja sinä aikana on vaihdettu takuuseen soitin (stream mp3) ja ilmastoinnin läppämoottorit.

Soitin piti välillä kovia pamauksia ja käynnisti itsensä uudelleen. Läppämoottorit taas pitivät semmoista naputusta, kun vaihtoi ilmastoinnin asetuksia.

?-ljyä lisäsin vajaan litran verran 17tkm kohdalla.


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Mitenkäs muilla on öljyn kuluutus  ?
20tkm takana ja 3 purkkia öljyä kaadettu jo koneeseen.
Sama asia on yhdellä tutulla edustajalla jolla on octavia 2.0tdi. Ekan huollon jälkeen ajanu 8000km ja oli hurahtanu purkki öljyä.

22000km/0,5l takana.

Nuo valmistajan antamat öljynkulutuksen ylärajat on jotain 1l/1000km, eli liiallista oljynkulutusta ei käytännössä ikinä saa valmistajan piikkiin...


Poissa audioman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Octavia RS TDI CR HB
    • Profiili
RS:n öljynkulutuksesta ei ole kokemusta, mutta kahdesta tavallisesta Octavia TDI:stä (1.9 ja 2.0) kyllä. Molemmissa öljynkulutus oli alussa luokkaa 1 l /10 000 km, ehkä vähän enemmänkin. Kilometrien karttuessa kulutus on vähentynyt. 100 000 km:n nurkilla on mennyt suunnilleen 2-3 dl/ 10 000 km.


Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
13500 km ajettu eikä ole TDI CR -koneessa vielä öljyvalo vilkkunut.


Poissa Lasse25

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
  • Octavia RS TDI CR
    • Profiili
Kiitokset Pasille vinkistä takalasin lämppärin vikaan. Purin tänään niitä peitteitä päästäkseni käsiksi lämppärin johtoihin ja liittimiin. Apukuskin puolella otti liitin kiinni peltiin. Itse liitin ei ollut kunnolla painettu pohjaan asti ja siksi sen ympärillä oleva kumi ei estänyt kosketusta. Laitoin molemmilta puolilta liittimen kunnolla kiinni ja varmisti vielä eristysnauhalla. Täytyy huomenna katsella josko lasi olisi sen verran huurussa että pystyisi todentamaan toimivuuden. Ainakaan sulake ei kärähtänyt.



Poissa leppis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 47
  • Ocu RS TDI Combi
    • Profiili
Nyt alkoi sitten hiukkassuodattimen valo palamaan... moottoritiellä  ???

Hetken päästä syttyi engine fault, workshop valo ja tehot putosi. Suht sama kaava kuin kesälläkin. Saa nähdä löytyykö tällä kertaa mitään vikaa. Viimeksi ei kuulemma ollut. No, ainakin nyt on vika päällä kun vie varikolle. Edellisellä kerralla valot sammuivat ja tehot palasivat itsestään, kun sai levätä viikonlopun yli.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
On kyllä tosiaan hämärän paljon vikoja noissa uusissa räsissä  ???

Tän aiheen perusteella on kyllä aika varma ettei meidän perheeseen tule ainakaan tuota uutta räsää kun vaihdon aika koittaa. Täytyy varmaan alkaa katselemaan jotain muuta merkkiä. Ei tosin onneksi ihan vielä.


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
L.A.T.E. : En usko että uusissa RäSissä on enemmän vikoja kun muissa uusissa autoissa, päin vastoin.
Esim meillä ei ole ollut sen kummempia vikoja. Ainakaan nyt ei muistu mieleen  :)
Ja ainahan on yksilö eroja. Itse aion pysyä merkissä vielä kolmannen auton verran ainakin...

Ja kukaanhan ei kirjoita/kerro kuinka hyvä ja toimiva auto oli myös tänään.  ;)

Edit: Meillä ei ole ollut kuin yksi vika. Viallinen airbagin johtosarja --> takuuseen
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2008, 05:44:59 ip kirjoittanut hana79 »
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa miksa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Occu II RS TDi, Corrado G60 -91, Polaris XLT 600
    • Profiili
Tuo on ihan totta.

Kukaan ei ostaisi autoja jos tietäisi kuinka paljon niissä on vikoja. Vaimon ollessa töissä vw-audi-bmw putiikissa, kertoi kuinka paljon uusissa audeissa, volkkareissa ja bemareissa on vikoja... ja ne joissa niitä vikoja oli eivät olleet ihan perusmallia, vaan hinnaston kalliimmasta päästä.
Samoja vika juttuja on kuultu opelin, chevroletin, volvon, mazda ja toyotankin liikkeistä. Tuttuja kun on noissa firmoissa korjaamopuolella tai muissa tehtävissä. Pahimpia on ollu chevroletin kohalla, pienemmästä konemallista on tehty raakasti vain isompia, poraamalla sylinterit isommaksi ja samalla vähän mokattu että venttiilit ei aivan ole oikeella kohalla palotilassa, josta on aiheutunut seos ongelmia.
Toyotalla taas korjaillaan perushuollon aikaan vähän muutakin, eikä kerrota edes asiakkaalle.

Kukaanhan ei pahemmin kerro sitä että mitään vikaa ei ole ollut. Hyvin toiminut.

Joillekkin vaan sattuu se maanantai, pikkulauantai tai perjatai malli... toivottavasti tekevät edes tiistaisin ja torstaisin töitä.  ;D

Parempi ku kävelis... vai onko kengissäkin jo jotain vikaa ?  :-\


Poissa Vlir

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Nyt alkoi sitten hiukkassuodattimen valo palamaan... moottoritiellä  ???

Hetken päästä syttyi engine fault, workshop valo ja tehot putosi. Suht sama kaava kuin kesälläkin. Saa nähdä löytyykö tällä kertaa mitään vikaa. Viimeksi ei kuulemma ollut. No, ainakin nyt on vika päällä kun vie varikolle. Edellisellä kerralla valot sammuivat ja tehot palasivat itsestään, kun sai levätä viikonlopun yli.

Jop. Joku aika sitten sama vika ja tässä foorumilla kirjoitinkin, että menee koko ahdin paketti vaihtoon. Vihdoin ahdin vaihdettu ja eilen onnellisena lähdin varikolta uuden ahtimen voimalla ajelemaan. 14km jälkeen syttyi engine fault workshop valo!! Eli ihan sama kuvio kuin ennen ahtimen vaihtoa. Soitto varikolle ja pyysivät auton heti takaisin. Eli räsä taas varikolle ja vuokra-auto alle. Saapa nähdä kauanko nyt menee. Alkaa pikkusen ketuttamaan!

Onko sitten enemmän vikoja kuin muissa uusissa autoissa, tiedä sitä.


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Tuo on jo todella huonoa tuuria! Toivottavasti ei mekaanikot oo mokannu mitään...
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Mikko K

  • Vieras