vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263609

Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Taitaa joutua seuraavaks viemään räsän maahantuojan huoltoon... Paikallisessa huollosssa auto vieraillut vissiin jo 5 kertaa. Just äsken vein viimeisen kerran. Autossa on edelleen vikana mystinen akun purkautuminen, johon veholla ei ole syytä löydetty. Pitänee kohta ruveta ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja auton myyneeseen liikkeeseen.

Yllättävän hyvää palvelua olen Tampereen veholta saanut ja Siitä pitää hattua kyllä nostaa! No mutta peukut pystyyn ja toivottavasti vika nyt löytys, ettei tartteis ruveta tappelemaan asiasta.


Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Maahantuojan huollosta sen verran, että he eivät ota sinne suoraan autoja. Selvitin asiaa itsekin, mutta se meni jotenkin näin, että "mikäli valtuutettu merkkikorjaamo ei yhteistyössä maahantuojan kanssa saa autoa kuntoon, se lähetetään merkkikorjaamon toimesta maahantuojalle."
 
Tuohon JanMecin mainitsemaan merkkikorjaamoon ei mitään lisättävää...


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Tiedossa on toi maahantuojahuoltojuttu... Huollossa aamulla sanoivat, että auto viedään seuraavaksi maahantuojalle, jos vikaa ei nyt saada korjattua.

Jeps. Eli nyt olis taas lisää koodauksia tehty autoon. Mukavuusboksi+joku pääsähköboksi koodattu uudestaan, sekä coming home valot koodattu pois päältä. Tosin noi valot ei oo koskaan edes palaneetkaan :o
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2009, 11:27:10 ap kirjoittanut RäsäSokota »


Poissa jere

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 51
    • Profiili
Salon autotalon palveluita tulee käytettyä. ensimmäisellä kerralla palvelu oli ystävällistä mutta sitten on takuuvastaava ollut naama väärinpäin. takaoven kaiutin menee vaihtoon, särisee


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Mulla särisee apukuskinpuoleinen takaoven kaiutin. Tosin en taida tarvita sitä takuuvaihtoon viedä 8)


Poissa JanMec

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Golf V variant Tsi
    • Profiili
No niin vika löytynyt!

kolmos suutin palannut ja lyö oikaria muihin.

Pelkkä suutin 850€ ja samalla vaihtuu johtosarja.

Maahantuoja tulee 80% vastaan osissa ja 40% vastaan työn hinnassa, enemmän kuin tyytyväinen olen.
Mun osuus jää maksaa ~450 ekkua

Todella nopeeta ja asiantuntevaa palvelua Lohjanportin Autossa!

Ainoa miinus on että osaa ei ollut saatavilla heti joten odotellaan..

Mitä enemmän tulee kilsoja laina-autolla (Nissan Almera -02) sitä enemmän arvostaa Räsää  :D



Poissa JanMec

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Golf V variant Tsi
    • Profiili
Aamulla kävin hakee auton pois huollosta.

Tänään tuli 300 kilsaa mittarin ja ei nykinyt kertakaan, toivottavasti selvis se ongelma.

Nyt vain odotellan laskua huollosta jotta näkis paljon jäi yli alustaan  :P

Jos jollain on ylimääräisenä alustasarjaa jossain nurkassa lojumassa laittakaa s-postii tulee


Poissa JanMec

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Golf V variant Tsi
    • Profiili
Päivitystä ongelmaan..

Eli taas alkanut auto nykimään.

Mielenkiintoiseksi tekee sen että tämä nykiminen ei ole jokapäivästä, muutenkin auto tuntuu
todella vetelältä ja varsinkin alle 2000 rpm jopa tehottomalta.

Ja kaasuun se välillä vastaa todella huonosti  :-\

Tulee mieleen että josko siellä jotain falskais jostain niin että ahtopaineet nousee huonosti??

Onko muilla samanlaisia murheita?
Lisättäköön vielä että auto tällä hetkellä vakio ohjelmalla, ei viitti edes käydä laittamassa lastun uudestaan ennen kuin ongelma selvii.

Auttakaa viisaat!!


Taavi

  • Vieras
Lainaus
Eli taas alkanut auto nykimään.

Mielenkiintoiseksi tekee sen että tämä nykiminen ei ole jokapäivästä, muutenkin auto tuntuu
todella vetelältä ja varsinkin alle 2000 rpm jopa tehottomalta.

Ja kaasuun se välillä vastaa todella huonosti 

Mulla teki tota samaa (ykkös koppanen), käytin vikakoodien luennassa ja epäilivät TAAS lambda-anturia.
Aikansa tutkailtuaan antoi vikakoodin taaimaiselle anturille, joka on happianturi.

Ottivat piuhan irti ja antoi kenkää oikeen olan takaa. Oli ilmeisesti hapettunut toi liitin.

Toinen vaihtoehto voi olla lämpötilan-anturi, ilmenee kuulema samalla tavalla


Poissa JanMec

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Golf V variant Tsi
    • Profiili
Ok, toivotaan että olisi joku noista vioista..

Entäs vauhtipyörä?

Eiks näissä ole ollut jotain ongelmia?




Poissa knap

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
  • Skoda Octavia RS 2008
    • Profiili
Päivitystä ongelmaan..

Eli taas alkanut auto nykimään.

Mielenkiintoiseksi tekee sen että tämä nykiminen ei ole jokapäivästä, muutenkin auto tuntuu
todella vetelältä ja varsinkin alle 2000 rpm jopa tehottomalta.

Ja kaasuun se välillä vastaa todella huonosti  :-\

Tulee mieleen että josko siellä jotain falskais jostain niin että ahtopaineet nousee huonosti??

Onko muilla samanlaisia murheita?
Lisättäköön vielä että auto tällä hetkellä vakio ohjelmalla, ei viitti edes käydä laittamassa lastun uudestaan ennen kuin ongelma selvii.

Auttakaa viisaat!!

Onkos tähän löytynyt jotakin aiheuttajaa? Eikös sinulla myöskin dieselinä RS? Oma -08 mallinen lamppuöljyllä käyvä ja nykimistä esiintyy. Huomautin asiasta 30tkm huollossa ja oli kuulemma moottorinohjaus päivitetty. Vika ei kuitenkaan poistunut ja nyt tuntuu että se on taas lisääntymään päin. Omassa, varsinkin, kaupunkinopeuksissa huomaa tasakaasulla ajettaessa vedon aaltoilua. Välillä kylmähköllä koneella esiintyy jopa suoranaisia pätkäisyjä. Ongelma tuntuu iskostuvan päälle varsinkin tilanteissa joissa auto kuumalla koneella seisoo hetken sammutettuna ja lähdetään kohta uudelleen liikkeelle (n.10min, tankkauksen ajan). Kaasupoljin tuntuu kanssa erikoiselta välillä-->Painat hivenen ja ei tapahdu mitään--> Pidät pedaalin samassa asennossa ja hetken päästä kosla kyllä hyökkää. Raivostuttavia "ominaisuuksia". Ajattelin huomenna soitella Turun Rinta-Joupille josko pojat löytäisivät jotakin vikaa pelistä. Onkos muuten kellään mahdollisia vian aiheuttajia mielessä? Sais hiukka listattua....koneen lämpöanturi?


Poissa JanMec

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Golf V variant Tsi
    • Profiili
Ei ole vika löytynyt, välillä ei nyi mitään, tänään taas kun tulin kotiin aivan infernaalinen nykyminen
koko matkan Turun motaria kehä III -> Lohjalle.

Auto oli viimeks viime viikolla 3 päivää pajalla ja yhden lämpötilan anturin ne vaihtoivat koska
siitä oli kuulema tullut huoltolähete maahantuojalta...

Kyllä rupee niin paljon vit...aa jo tämä touhu et kävin jo varoittamassa autoliikettä mistä ostin
räsän et kosla tulee kohta bumerangina takas.

Hirvee hinku tilata alustasarjaa ja vanteet mutta ei tuollaiseen viitti jos lähtee vaihtoon  :'(

Harmi sinäänsä, auto on muuten mun tarpeisiin passeli mutta ei tässä ole enää mitään järkeä.


Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Knap ja JanMec, samoja ja tuttuja ongelmia, korjaan ominaisuuksia minullakin. Joka toinen päivä olen hakkaamassa autoa lekalla paskaksi ja joka toinen päivä soittamassa Karpolle...

Onko teillä ja muilla foorumilaisilla tätä ongelmaa: jarruttaessa tasaisesti esim. liikennevaloihin tullessa auto alkaa nykiä / soutaa  aivan kuin olisivat vanteet / laikat kierot?

Ja toinen, vielä pahempi "ominaisuus": lievässä ylämäessä seisot jarrulla, sitten nostat jalan jarrulta ja auto lähtee valumaan taaksepäin. Vasta kun painaa reilusti kaasua, kuuluu selvä kolahdus ja auto ampuu matkaan. Jos taas auto ei lähde valumaan taaksepäin, se pomppaa kuin aropupu kaksi metriä eteenpäin kun jalka nousee jarrulta. Normaalia lähtöä ei saa tehtyä millään.

Eräs kaverini touhusi dieselRSn ostamista DSGllä. Annoin omani tunniksi koeajoon, ja kommentit olivat lähinnä murhaavia, että voi hyvä tavaton miten se nykii, "siinä on kyllä jotain vialla."

Huolto tehnyt tietokonehommia auton parissa kolme kertaa. Ei mainittavia muutoksia, ja jos joku ominaisuus onkin kadonnut niin toinen on tullut tilalle.

Korostan myös, että tuttavapiirissä kaksi vastaavaa laitetta, ja niissä ei omistajien mukaan mitään murheita eikä myöskään lyhyen tekemäni koeajon perusteella.


Poissa knap

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
  • Skoda Octavia RS 2008
    • Profiili
No empä saanut vielä ensiviikoksi ravitsevan lampun alle mutta 19 päivä menee hoivaan. Pitänee muistaa toi lämpötila-anturi. Vai koskeeko se jotakin tiettyä valmistusajankohtaa? Aamulla nykytteli hieman mutta kotio tullessa tuntui pelittävän ihan kohtuullisesti. Oma siis manuaalilaatikolla. Nimenomaan, auto muuten tuntuu erittäin käteen sopivalta mutta tuollaiset pikku jutut saa sen vanteen kummasti kiristymään. Toisaalta, ymmärrän kyllä merkkihuollon heppujakin. Jos koneen mukaan ei mitään vikaa löydy ja kaikki arvot ovat rajojen sisässä niin vaikeata sitä on arpoa mahdollista vian aiheuttajaakin. Mutta kattotaan! Raportoin jahka pulkka on käynyt huollossa.


Poissa knap

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
  • Skoda Octavia RS 2008
    • Profiili
Dodiin, vehje kävi tohtoroitavana ja yllättäen vikakoodien muodossa ei mitään kummallista löytynyt. Oli kuitenkin poistettu kapistuksen oppimat arvot ohjaussoftasta ja lisäkehotteena "Seurataan tilannetta". Meikäläisen autoon ei ole tullut tehtaalta "vaihtokehoitusta" em. lämpötila-anturiin mutta DPF:n anturista kyllä --> Oli tosin jo aikaisemmin vaihdettu. Tämän päiväisen rykäisyn perusteella ei mitään erikoista esiintynyt eli taas tuntuu toimivan. Täytyypi tutkailla. Mites muuten, käynyt mielessä josko VAG-COM:lla tai vastaavalla seurailisi koneen livedataa ajossa...löytyykö supporttia mahdollisten tulosten analysointiin? Siis kyseistä ohjelmaa ei löydy eikä kaapeliakaan....ainakaan vielä, toisaalta joku valmis pakettikin voisi kiinnostaa. Ehdotuksia?