vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263665

-Yellow RS-

  • Vieras
Kelien lämmettyä ihmetytti kun ei climatronic hohkannut kylmää. Tänään käynti Auto-Sunilla testerin perässä. Tekivät vielä
ilmastointihuollon (kylmäaineen täyttö ja öljyt), ei eloa. Tuomio oli tyly: kompura paskana, uuden saa lunastettua hintaan 902€.  :o

Autohan on itselläni ollut vasta nelisen kuukautta joten yhteyttä myyneeseen liikkeeseen, katsotaan miten asia etenee.

Onko noita kompuroita mennyt muilla vaihtoon, kai sen oletettu elinikä on pidempi kuin vajaa kolme vuotta. Ainetta ei järjestelmästä
kuulemma uupunut juurikaan eli tiiviiltä vaikutti.



arihy

  • Vieras
Näissä uuden tyyppisissä kompuroissa saattaa jotkut säätölevyt jumiutua talven aikana ja volkkari-foorumeilla jotkut on saaneet kompuran pelaamaan koputtelemalla sitä varovasti vasaralla tai vastaavalla moottorin ollessa käynnissä. Aikaisemmin kompurat on olleet on/off tyyppisiä, mutta uudet pyörii koko ajan ja tehoa säädetään tarpeen mukaan.


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Onko noita kompuroita mennyt muilla vaihtoon, kai sen oletettu elinikä on pidempi kuin vajaa kolme vuotta. Ainetta ei järjestelmästä
kuulemma uupunut juurikaan eli tiiviiltä vaikutti.

Omasta autosta meni kompura vaihtoon viimekesän lopulla... Takuu oli loppunut, mutta tulivat sen verran vastaan että työn osuuden joutu ite maksamaan. Saipahan samalla uudet aineet sisuksiin.


Poissa JanMec

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Golf V variant Tsi
    • Profiili
Kirjoitetaan taas välillä tänne kuulumisia  ;)

Tosiaan tänään kävin softaamassa räsän vakioks, menee huomenna taas pajalle nykimisen vuoksi.

Softaaminen vielä pahensi sen nykimisen, toimi nyt edes jotenkin virisoftalla...
Saa nähdä mitä sen kanssa, autoliike mistä ostin sen lupasivat että tällä kertaa se ei tule takas
ennen kuin ovat 100% varmoja että pelittää.

Voi olla että ajetaan kauan laina autolla  :P (Mondeo 2.2 TDCi)
 
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2009, 09:26:34 ip kirjoittanut JanMec »


Poissa Mäntäkenraali

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 21
    • Profiili
Neljässä kakkosmallin Octaviassa (2kpl hb rs, 1 kpl farm. tdi, 1 tdi hb) olen törmännyt seuraavaan vikaan. Eli kuljettajan puoleisen takarenkaan kulma on mennyt muutaman asteen vinoon. Kun rengas pyörii tollasen 3 astetta vinossa rupee syömään kumia ulkopinnalta ja pariin kuukauteen saa uudet renkaat vaihtoon. Renkaan keskiosa on mennyt kaikissa myös "kuhmuroille", joka lisää rengasmelua huomattavasti. Rengasliikket tarjoaa usein ilmaiseksi kulmien tarkastuksen, pelkkä säätäminen maksaa jos tarvetta.


Poissa HenTo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • A4 B8 2.7 TDI, Ex Octavia RS TDI :(
    • Profiili
Mullakin oli ongelmia Ocu II RS TDI:n pyöränkulmien kanssa, itseasiassa kulmat oli suurinpiirtein kohdallaan, mutta takapyöristä toinen oli hieman yli pyöränkaaren ja toinen jäi normaalisti sisään (18x8,5 ET50)??? Heittoa oli niin paljon että näki aivan selkeästi ihan auton takaa katsottaessa (n.1,5cm). Autossa H&R korkeussäädettävä alusta. Sitä ihmeteltiin useampaan otteeseen Hertsikan Laakkosella muiden huoltojen yhteydessä, mutta eivät keksineet syytä moiseen.
Nyt sitten jätin auton päiväksi heidän ihmeteltäväksi pelkästään tämän takia. Syykin löytyi, taka-apurunko ei ollut ilmeisesti tehtaalta lähtien oltu keskitetty kunnolla, joutuivat keskittämään sekä sätäämään kulmat kahteen kertaan ennen kuin saivat kuntoon. Taas kerran loistavaa palvelua kyseisestä paikasta. Itse jouduin maksamaan kulmien säädön 150€ koska kulmat eivät olleet ihan kohdallaan huoltoon tullessa ja loput meni takuuseen joka ikävä kyllä loppuu tässä kuussa :'(


Poissa strongelf

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
  • vRS TFSI 08
    • Profiili
Seuraava ongelma alkanut ilmetä säännöllisesti:

Käännettäessä vasemmalle tai oikealle tilanteessa jossa autoon kohdistuu vähänkin enemmän vääntöä, kuuluu jostain kuskin jalkojen suunnasta vaimeahko paukaus. Välillä paukahdus on voimakkaampi, välillä vaimeampi. Auto tutkittu Metro Autossa jossa eturipustus purettu mutta mitään väljää tai viallista ei löytynyt. Saivat itsekin äänen kuulumaan mutteivat osaa sanoa mistä se tulee.

Saattaisi olla esim moottorin kiinnityksestä. Pitäisi kuulemma etsiä vikaa siten että poissuljetaan kohta toisensa jälkeen, eli auto pajalla pitkään.

Kukaan törmänny vastaaviin paukahdus ääniin?


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
^No Ocussa en, mutta omistamani V40 T4 Volvo päästi juuri kuvailemasi kaltaisia paukauksia etu-jalkatilan suunnalta ja vika oli nimenomaan moottorin kiinnityksissä.


Poissa strongelf

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
  • vRS TFSI 08
    • Profiili

Poissa RS_tdi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
No niin vika löytynyt!

kolmos suutin palannut ja lyö oikaria muihin.

Pelkkä suutin 850€ ja samalla vaihtuu johtosarja.

Maahantuoja tulee 80% vastaan osissa ja 40% vastaan työn hinnassa, enemmän kuin tyytyväinen olen.
Mun osuus jää maksaa ~450 ekkua

Todella nopeeta ja asiantuntevaa palvelua Lohjanportin Autossa!

Ainoa miinus on että osaa ei ollut saatavilla heti joten odotellaan..


Mitä enemmän tulee kilsoja laina-autolla (Nissan Almera -02) sitä enemmän arvostaa Räsää  :D


----------------------------------------------------------------------------------------------

JanMec onkos autosi tullut jo korjauksesta?


Poissa andy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 43
  • Octavia RS TSI
    • Profiili
Itselläni alkoi kuulumaan samanlaista ääntä. Sunnuntaina paheni, kun käytiin Kotkassa ja melkein joka risteyksessä kolahti. Maanantaina  ei juurikaan kuulunut ja kun tänään kuului ja olin Auto-Sunin lähettyvillä Kouvolassa pyörähdin sinne. Käytiin lenkki heittämässä ja ei tietenkään kuulunut kunnolla. Pari tosi pientä joita kaveri ei tainnut huomata. Ajattelivat seuraavassa huollossa (noin 500 km päästä) vaihtaa kalistuksen vakaajan puslat. Arveli että vääntyessä voisi pitää tämän kolauksen.

Tuo moottorin kiinnitys voisi olla yksi, kun reilummin lähtiessä kuuluu pahat äänet eli kone selkeästi pääsee heilumaan. Täytyy vielä tarkkailla ja huoltoon mennessä ehdottaa myös tuota.

Onkohan näihin saatavilla jäykempiä puslia? Tai jos tilaa jäykemmän vakaajan (esim. H&R:n) tuleekohan mukana jäykemmät puslat? Minkä paksuiset RS:n vakaajat on?


Seuraava ongelma alkanut ilmetä säännöllisesti:

Käännettäessä vasemmalle tai oikealle tilanteessa jossa autoon kohdistuu vähänkin enemmän vääntöä, kuuluu jostain kuskin jalkojen suunnasta vaimeahko paukaus. Välillä paukahdus on voimakkaampi, välillä vaimeampi. Auto tutkittu Metro Autossa jossa eturipustus purettu mutta mitään väljää tai viallista ei löytynyt. Saivat itsekin äänen kuulumaan mutteivat osaa sanoa mistä se tulee.

Saattaisi olla esim moottorin kiinnityksestä. Pitäisi kuulemma etsiä vikaa siten että poissuljetaan kohta toisensa jälkeen, eli auto pajalla pitkään.

Kukaan törmänny vastaaviin paukahdus ääniin?


Poissa JanMec

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Golf V variant Tsi
    • Profiili


JanMec onkos autosi tullut jo korjauksesta?
[/quote]

Joo on tullut korjaamosta, parit anturit vaihdettuna sekä uusin softa.
Epäilivät että nykiminen johtuisi DPF:än puhdistusprosessista..
Täytyy sanoa että auto ei ole nykinyt kuin muutaman kerran tämän jälkeen.

Eli eli, tais olla vähän liian raju ohjelma ennen ja se pisti näköjään DPF:än sekaisin  :o
Nyt odotellaan jospa saisivat sen pöntön ohitettua joskus, siihen asti ajellaan vaki -ohjelmalla



Poissa JanMec

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Golf V variant Tsi
    • Profiili
Taas lähti Räsä korjaamolle hinurilla.... :-\

Sammui eilen mökin pihaan ja ei käynnisty, ei sitten millään.

Koneen merkkivalo syttyi palamaan ja hehkun valo vilkkumaan.

On tainnut osua maanantaikappale..


Poissa KJ

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Onkos porukalla ollut ongelmia pyöränlaakereiden kanssa?

Mulla rupes tossa pari viikkoo sitten takapäästä kuulumaan sellaista tasaista "jollotusta", joka on käytännössä voimistunut kokoajan. Eilen käytin auton Metroautossa, jossa todettiin että laakerit on kunnossa, ja että autossa ei ole mitään vikaa. Jollotus kuuluu heidän mukaansa renkaista.  :o

Mun mielestä se ei renkaista tule, koska samainen tasinen jollotus kuuluu takapäästä ihan yhtä voimakkaasti vaikka ajaa ihan uudella asfaltilla.

Metroauto toivotti että "tervemenoa" vaan ja lykkäs 126€:n laskun kouraan. 44€ vianetsintää ja loput sijaisauton vuokraa.  >:( Niin, ja Räsä on 28.10.08 rekisteröity 47tkm ajettu, eli takuu on kyllä voimassa! Tosin H&R:n alustasarjahan siinä on...
Ocu II RS TDI CR Combi -08 Race Blue
BMW 325i Cabrio M-Tech II -91 Diamantschwartz metallic


Poissa keppinena

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 24
  • Skoda Octavia RS -06 TFSI
    • Profiili
    • Professional car hifi competition
Ilmastointi lopetti viilentämisen, tuomio laakkosella että kompura paskana... nooh takuu loppunu kohta vuosi sitten ei muutakuin johtajiston kanssa vääntämään ja sain menemään takuuseen onneks, ois muuten voinut jäädä vaihtamatta kompuran hinta oli jotain 902€ Nyt selvisi 160€ laskulla töistä. taitaa olla melkonen ominaisuus tuo kompuran jumittaminen...
Lunttila.com
Superskoda.com
Siivonen.fi
Audiovision.fi
SPL Dynamics.fi