vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263488

Poissa VRS

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
    • Profiili
On ollut! 60000km kohdalla vaihdettiin toinen etu ja toinen takapyörän laakeri.Kyseessä -06 Räsä...


Poissa TPi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 119
    • Profiili
Ilmastointi lopetti viilentämisen, tuomio laakkosella että kompura paskana... nooh takuu loppunu kohta vuosi sitten ei muutakuin johtajiston kanssa vääntämään ja sain menemään takuuseen onneks, ois muuten voinut jäädä vaihtamatta kompuran hinta oli jotain 902€ Nyt selvisi 160€ laskulla töistä. taitaa olla melkonen ominaisuus tuo kompuran jumittaminen...

Näitä tuntuu tosiaan menevän. Varasin omaani (-06) ylimääräisen ilmastoinnin huollon ihan varmuuden varalta.. Tuntuu 95e pieneltä tuohon tonniin verrattuna.


Poissa JanMec

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Golf V variant Tsi
    • Profiili
Jaahas löytyi vika autosta...

tällä kertaa 1 pytyn suutin oikarissa.  >:(

näitä tarvii näköjään vaihtaa kuin sukkia.

Ja tottakai maahantuoja ei tule vastaan tällä kertaa..

Kyllä nyt näyttää siltä että Räsä menee vaihtoon, ei tälläista voi pitää
jos 5000 kilsan välein auto korjaamolla ja  1000 lasku käteen.

Harmittaa ihan saakelin paljon kun vihdoin luuli löytäneensä kunnon auton.
Tai sitten piitäis ehkä kokeillla TFSi Räsää  ???
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2009, 05:29:42 ip kirjoittanut JanMec »


santtu

  • Vieras
Itselläni alla 2006 TFSI ja nyt ilmeni oikeastaan ensimmäinen mainittava vika.

Tyhjäkäynnillä tuntuu kun auto kävisi kolmella pytyllä. Kierrokset pomppii, putki röpöttää ja paukkuu. Savuakin tuntuu tulevan normaalia enemmän.

Parasta tuuria kun piti juuri lähteä lomamatkalle toiselle puolelle Suomea. Autolla ajettukin vasta 40tkm, mutta takuu tietty jo ummessa.

En nyt ehtinyt lukemaan ihan kaikkia viestejä läpi, mutta oliko jollain ollut samanlaisia murheita?


Genin

  • Vieras
No niin eli kannan sitten minäkin murheeni tänne..

Keissi on tämä:

Ocu RS DPF TDI Combi -07/ 80 000 km

Auto on vuoden sisään sytytellyt moottorin ohjausyksikön valoa ja sitä on sitten seurannut hiukkassuodattimen valo jonkin matkaa ajettua. Muutaman kerran valot ovat itsestään hävinneet (ilman, että kone on mennyt viansietotilaan). Eilen kävi kolmannen kerran vakavempi skenaario, auto meni viansietotilaan. Ajelin sitten Tampesterista Helsinkiin 80km/h. Aiemmmin auto on päivän seisottuaan normalisoitunut eli kaikki valot ovat hävinneet kun ajamista on jatkanut ja yleensähän se on tapahtunut juuri silloin kun olen ollut ajamassa sitä huoltoon. Olen ilmoittanut viasta kuuden kympin huollossa. Kaverit sanoivat, että mitään tietoa "virheilmoituksesta" ei ole auton "lokiin" jäänyt. Nyt kun takuu on jo rauennut ja sama vika on taas riesana pohdin tässä, mahtaako korjaukset mennä takuuseen kun siitä on sen aikana ilmoitettu ja sitä ei ole korjattu? Tämä kyseinen ongelma tuli vain hiukan ärsyttävään aikaan sillä suunnitelmissa oli lähteä tänään kohti Norjan Lofootteja loman viettoon. Olen myös huomannut autossa nykimistä kun kierrokset ovat 2000-2300. On aivan sama onko pesässä 4,5 tai 6 vaihde. Ongelma korostuu kylläkin kun moottorin ohjausyksikön valo palaa.

Lähinnä nyt odotan mikäli joku saa tietoonsa kuinka kyseinen vika saadaan korjattua pysyvästi. Mikäli itse saan korjautettua auton kuntoon niin ilmoitan siitä varmasti täällä. Ilmoitan myös missä vika oli, mitä sen korjaaminen maksoi ja mikä huolto hoita korjauksen.


Ja muutama sana tuosta ilmastoinnin kompurasta sitten:

Muutama viikko sitten olin tuossa Lahdenväylällä kolarissa jossa perääni ajettiin Roomterin toimesta. Kyseessä oli "perus setti", jono pysähtyi ennen kehä III:sta, jarrutin edessä ajaneen taakse, mutta takana tuleva katseli juuri taustapeiliin kun aloin jarruttamaan ja tuli sitten sieltä tiukasti jarruttaen perään sillä seurauksella, että keula kietoutui peräkoukun ympärille ja minä lennähdin edessä seisovan perään. Ajoin auton Metroautolle Viikkiin. Kaikki korjattiin. Huomasin sinne (huoltoon) ajellessani, että ilmastointi ei toiminut vaan auto muistutti saunaa. Mainitsin asiasta kun ilmoitin huomioistani. Asiaan suhtauduttiin aluksi varsin nuivasti. Heti kun ilmeni, että en ollut syyllinen kolariin niin alkoivat olla hiukka ystävällisempiä.

Vakuutusyhtiö ei halunnut korvata hajonnutta ilmastointia koska ei ollut mitään fyysisiä merkkejä kolarin aiheuttamasta vahingosta.. Noooh, ilmoittivat Metrossa, että on ollut ongelmia kompuran kanssa aiemminkin Skodalla. Takuuni oli ummessa joten mietin kuka maksaa. Metrolta ilmoittivat, että kompuralla on kolmenvuoden takuu ja että valmistaja antaa uuden kompuran ja minä maksan työt. Työn kustannuksien arvio oli 360€. Kun työ oli tehty ja menin hakemaan auton niin laskussa luki 362€ ja risat eli normaalia pientä heittoa (pysyy 20% heiton rajojen sisällä). Ihmeellistä vain oli ettei laskussa ollut minkäänlaista erittelyä, oli vain pelkkä 362,40€. Kun nyt sitten luin Keppinena:n viestin ja huomasin kompuran vaihdon maksaneen hänelle 160€ alkoi niin sanotusti v*tuttamaan niin paljon ettei veri kiertänyt. Johtopäätökseni on, ettei Viikissä ole tehokkaita tai osaavia korjaajia vaan laiskoja tai osaamattomia, tai sitten he vain pumppaavat rahaa. Aion ottaa asian esille kyseisessä huollossa ja vaatia laskun erittelyä. Tiedä sitten onnistuuko moinen näin jälkeenpäin.

Auto on toiminut muuten aivan loistavasti. Ongelmia ei ole ollut riesaksi (tähän päivään saakka) asti.






Genin

  • Vieras
no niin. Vein auton Pitäjänmäen Vemix:in. Löivät siellä koneeseen kiinni. Ilmoitti kampanjoiden 26E6 ja 28E1 olevan tekemättä. Kyseessä siis samanlainen toimenpide kuin JanMec:llä, lisäksi tulee tuo 28E1 joka koskee hehkun valoa. Näyttää siltä, että loma matka koki vain yhden päivän viivytyksen. Tosin eihän minulla vielä autoa ole alla joten toivottavasti en nuolaise ennen kuin tipahtaa..


Genin

  • Vieras
Ja päivitystä. Huolto toimi nopeasti. Auto noudettavissa ja pitäisi taas pelata :) Saas nähdä kauanko tätä onnea kestää..


Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Taas olisi yksi uusi "ominaisuus" DSG-laatikossa aiemman ja edelleen jatkuvan paukkumisen, nykimisen ja kenguruominaisuuden lisäksi.

Kuten tunnettua, S-asennossa suurin vaihde on vitonen. Ajoin eilen pitkästä aikaa S-asennolla, ja kas kas, vaihtaa silläkin puolella kutoselle asti, ja vaikka vetää ajossa D:ltä S:lle, niin kutonen se vaan pysyy silmässä.

Tämän jälkeen tulin ensimmäiseen liikenneympyrään, niin S-asennolla kun oli tiputtanut kakkoselle, niin auto hyppi kuin lapsi jouluna, moottorinkierrosalue vaihteli tuhannella ylös alas muutaman sekunnin ajan, vaikka en koskenut jarruun enkä kaasuun.

Tämä auto on aivan totaalisen *****! Olen kohta vuoden reklamoinut laatikosta, joka on sökö, ja mitään ei ole sädehoitoa lukuunottamatta tapahtunut. Nyt olen viimeisen kuukauden ventannut jotain uutta mekatroniikkaa laatikon sisään, mutta aika rauhallista on senkin suhteen. Ei ole näkynyt eikä kuulunut...

Toivottavasti hajoaa koko laatikko näyttävästi ja kalliisti, ja hajottaa jotain muutakin mennessään. Siinäpähän sitten ihmettelevät.

Nyt on mitta täynnä kertakaikkiaan tätä autoa ja Skoda-organisaatiota!

****n *****!




 
 




Poissa warthog66

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Johtopäätökseni on, ettei Viikissä ole tehokkaita tai osaavia korjaajia vaan laiskoja tai osaamattomia, tai sitten he vain pumppaavat rahaa.

Tätä se oli aikoinaan (siis jo yli 30v sitten) mun enollakin, kun vaihdatti Vauxhall Victoriin kardaanin nivelet Viikin Metrossa. Yrittivät laskuttaa kolmesta nivelestä, kun olivat teloneet yhden hajalle...


Poissa RS_tdi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Jaahas löytyi vika autosta...

tällä kertaa 1 pytyn suutin oikarissa.  >:(

näitä tarvii näköjään vaihtaa kuin sukkia.

Ja tottakai maahantuoja ei tule vastaan tällä kertaa..

Kyllä nyt näyttää siltä että Räsä menee vaihtoon, ei tälläista voi pitää
jos 5000 kilsan välein auto korjaamolla ja  1000 lasku käteen.

Harmittaa ihan saakelin paljon kun vihdoin luuli löytäneensä kunnon auton.
Tai sitten piitäis ehkä kokeillla TFSi Räsää  ???


Mikäs siinä nyt sitten on että ei maahantuoja tule enää tällä kertaa vastaan???



Poissa Jabi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
toimiiko ilmastointi normaalisti jos 5min ajon jälkeen ilmastointi puhaltaa vieläkin lämmintä ilmaa?? vai kuinka nopeasti pitäisi tulla kylmää ilmaa?? olen vaan lukenut muiden viestejä ja huolestunut omasta autosta  ::)


Poissa ram1

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
ei toimi luultavasti sullakin kompura paskana.jos tavallista suurempi lätäkkö auton alla se kielii kompuran olevan finaalissa


Poissa Jabi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
mietin vaan sitä ilmastointia vieläkin. eilen kesti jonkun aikaa (n.8min) kun rupes puhaltamaan kylmää ja sitten uudestaan pari tuntia myöhemmin ilmastointi toimi hyvin eli rupes samantien pukkaamaan viileetä  ::) aika outoa


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
en tiedä mikä vika sulla on,
mutta kyllä sitä kylmää tulee välittömästi kabiiniin kun motin iskee tulille  8)
V70 Sportswagon


Poissa Jabi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
voisko se vaikuttaa kun auto seisos pari päivää auringossa ja ajelin pelkästään taajamanopeuksia eli 40-60km/h eli en antanu kunnolla kyytiä motille  ;D