vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263383

Poissa JanMec

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Golf V variant Tsi
    • Profiili
Ehkä väärään topicciin tulee kirjoiteltua, toisaalta tähän olen eniten kirjoittanutkin  :P

Tänään loppui mun ja Räsän yhteinen taival, en kerta kaikkiaan jaksanut enää nykimistä.
Luottamuskin meni aivan täysin kun tokan kerran jäin tielle...

Nyt alla Accord farkku, toivottavasti ei ole samanlainen maanantaikappale.

Ajetaan nyt tällä vähän aikaa kunnes taas tekee mieli nopeampaa ;)


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Ehkä väärään topicciin tulee kirjoiteltua, toisaalta tähän olen eniten kirjoittanutkin  :P

Tänään loppui mun ja Räsän yhteinen taival, en kerta kaikkiaan jaksanut enää nykimistä.
Luottamuskin meni aivan täysin kun tokan kerran jäin tielle...

Nyt alla Accord farkku, toivottavasti ei ole samanlainen maanantaikappale.

Ajetaan nyt tällä vähän aikaa kunnes taas tekee mieli nopeampaa ;)


Mikä siihen tuli? Laatikko? Joku muu?
Täytyy kyllä myöntää kun tiistaina lähin ajeleen Lohtajaa kohden 540km oli kyl pelko persiissä et repeekö auto kun ollut kaikenlaista.
No  nyt kävin kouvolassa 980km lenkin ja en ainakaan huomannut mitään ihme ääni.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa JanMec

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Golf V variant Tsi
    • Profiili
Ei siinä mitään lopullista vikaa tullut, suuttimia vaan meni 2kpl 3 kk sisällä ja pieni nykiminen koko ajan.
Voi olla että siinä oli suttimien johtosarja tai sitten taas joku suutin lyömässä oikaria.

Ei vaan jaksa taistella enää maahantuojan sekä huollon kanssa koko ajan.
Ja ei autosta pysty nauttii jos koko ajan on pelko jäädä tielle  :-[



Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
No tuo on kyl paha jos menee 2 suutinta 3kk aikana. No sitä samaa pelkoa mullakin on vähä ku cruisepäällä ajelee ja tapahtuu nykäsyjä et nytkö se taas laukes. Ei hyvä.

Tuota ei kyl enään voi laittaa siihen et on takuu ummessa. Jotain pitäis tulla vastaan.

Noita Accordeja katellu ku tulee vastaan farkkuna ja näyttää hyvältä...

Mulla vaihdettiin 1 suutin ja johtosarja samalla. Niin kai se on aina.
Jos on konserni vika niin kyllä siitä vastuun saisi kantaa jos rikkuun. No edellisen turman jälkeen tuli päivitettyä vakuutukset. Nyt korvaa teknisenkin vian jos sellainen tulee, vakuutukset If:stä. Sinne vaan kaikki jos rikkuuntuu  ;D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2009, 02:24:36 ip kirjoittanut RS_OCUstin »

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Vihdoinkin hyviä uutisia. Vuosi sitten ostamani RS TDI DSG toimii!

Tausta: Tappelin vaihdelaatikon toiminnasta huollon kanssa heti ensimmäisistä kilometreistä / päivistä lähtien. Huollon mukaan laatikko toimi normaalisti, eikä siinä ollut mitään vikaa. Nykimiset ja vaihteenarpomiset olivat kuulemma ominaisuus...

Reklamoin asiasta myös maahantuojaa kahdesti. Laatikko softattiin muutama kerta, mutta se ei tullut miksikään. Vasta kun laatikosta alkoi kuulua mekaaniselta kuulostava kolahdus / lonksahdus, huoltokin oli vihdoin sitä mieltä, että voi siinä jotain vikaa olla. Tosin senkin jälkeen meni vielä 2 kk, ennenkuin auto korjattiin. Toimitusvaikeuksia kuulemma.

Lopputulos: DSGn mekatroniikka vaihdettiin, ja nyt laatikko toimii kuin junan vessa. Ei nyi, ei arvo vaihteita, ei pauku jne...

Auto siis toimii nyt, mutta silti kyrsii, että a) ajoin vuoden verran autolla, joka oli rikki ja että b) asiakas on aina väärässä.

En tiedä Skodan puolelta asian taustaa, mutta homma alkoi nytkähtää eteenpäin otettuani kaksi kertaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Mahtoiko sillä "uhkaaminen" tai kuluttaja-asiamiehen mahdollinen yhteydenotto viedä asian maaliin?



Poissa Jabi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Vihdoinkin hyviä uutisia. Vuosi sitten ostamani RS TDI DSG toimii!

Tausta: Tappelin vaihdelaatikon toiminnasta huollon kanssa heti ensimmäisistä kilometreistä / päivistä lähtien. Huollon mukaan laatikko toimi normaalisti, eikä siinä ollut mitään vikaa. Nykimiset ja vaihteenarpomiset olivat kuulemma ominaisuus...

Reklamoin asiasta myös maahantuojaa kahdesti. Laatikko softattiin muutama kerta, mutta se ei tullut miksikään. Vasta kun laatikosta alkoi kuulua mekaaniselta kuulostava kolahdus / lonksahdus, huoltokin oli vihdoin sitä mieltä, että voi siinä jotain vikaa olla. Tosin senkin jälkeen meni vielä 2 kk, ennenkuin auto korjattiin. Toimitusvaikeuksia kuulemma.

Lopputulos: DSGn mekatroniikka vaihdettiin, ja nyt laatikko toimii kuin junan vessa. Ei nyi, ei arvo vaihteita, ei pauku jne...

Auto siis toimii nyt, mutta silti kyrsii, että a) ajoin vuoden verran autolla, joka oli rikki ja että b) asiakas on aina väärässä.

En tiedä Skodan puolelta asian taustaa, mutta homma alkoi nytkähtää eteenpäin otettuani kaksi kertaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Mahtoiko sillä "uhkaaminen" tai kuluttaja-asiamiehen mahdollinen yhteydenotto viedä asian maaliin?



Mulla itsellä autto ainakin ett otin kuluttuja-asiamiehen puolelleni tässä asiassa. Veho josta ostin oman Räsän niin joutu korvaamaan mulle 200euroa. Oli kyllä mukava päästä näpäyttämään isoa firmaa. p.s.Vehossa on todella huono palvelu ja se vaihtoautopäällikkö jonka kanssa olin yhteydessä oli täysi nilkki  ;D


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Omista suutin ongelmista sain Rinta-Juopon Tervajoki maksamaan töistä tuon 200e myös suoraa soittamalla. Enkä ees uhannut kuluttajasuojalla :D IF vakuutusyhtiötä olen ja kun olen lomalla niin huomenna käyn kilpailuttamassa vakuutukset. Sieltä tuli oikeen teksitiviesti kun 3vkoa sitten laitettu rekkuliin ei vastattu. LAitoin muistutuksen vkoloppuna. Äkkiä vakuutuskansioon et mikä viesti on :D

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


jaska

  • Vieras
ostin tossa kuukausi sitten 2.0 tfsi octavian, on siitä asti pitänyt lämpimänä ihme naputusta, kylmänä ei kuulu mitään. on tehty jo jakopään remppa ja korkeapainepumppu uusittu, mut naputus/nakutus jatkuu.kun kuuntelee stetoskoopilla niin tuntuisi tulevan bensapumpusta. mutta kun kuuntelee korvalla niin koneen vasemmasta laidasta. himmee on vika, merkkiliikkeetkin ovat ihmetelleet että mistä oikein kuuluu, sanovat että on vaikea paikallistaa. ei se muuten häirittis mut kun se kuuluu sisälle hyvin. niin ja venttiilit ovat kuulemma päällisin puolin ok. kaikki kyllä toimii entiseen malliin.
muuta vikaa ei vielä ole ainakaan ilmennyt.... ja vuosiluku 06, öljyt on longlife gastrol. olen kyllä ajatellu vaihtaa 0w-40 mahtaiskohan auttaa?


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
ostin tossa kuukausi sitten 2.0 tfsi octavian, on siitä asti pitänyt lämpimänä ihme naputusta, kylmänä ei kuulu mitään. on tehty jo jakopään remppa ja korkeapainepumppu uusittu, mut naputus/nakutus jatkuu.kun kuuntelee stetoskoopilla niin tuntuisi tulevan bensapumpusta. mutta kun kuuntelee korvalla niin koneen vasemmasta laidasta. himmee on vika, merkkiliikkeetkin ovat ihmetelleet että mistä oikein kuuluu, sanovat että on vaikea paikallistaa. ei se muuten häirittis mut kun se kuuluu sisälle hyvin. niin ja venttiilit ovat kuulemma päällisin puolin ok. kaikki kyllä toimii entiseen malliin.
muuta vikaa ei vielä ole ainakaan ilmennyt.... ja vuosiluku 06, öljyt on longlife gastrol. olen kyllä ajatellu vaihtaa 0w-40 mahtaiskohan auttaa?

Kuuluuko naputus kun istut kuskin penkillä, oikeasta jalkatilasta?
Jos niin se on ilmastoinnin läppäventtiilit pitää ilmastointi mukaututtaa huollossa testerillä. Auttaa hetken mut sit uusii. Mulla vaihettiin moottorit takuuseen, auttoi hetken. Konserni vika ainakin skodassa ja seatissa mitä tiän.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa kirk

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
  • Octavia RS I
    • Profiili
ostin tossa kuukausi sitten 2.0 tfsi octavian, on siitä asti pitänyt lämpimänä ihme naputusta, kylmänä ei kuulu mitään. on tehty jo jakopään remppa ja korkeapainepumppu uusittu, mut naputus/nakutus jatkuu.kun kuuntelee stetoskoopilla niin tuntuisi tulevan bensapumpusta. mutta kun kuuntelee korvalla niin koneen vasemmasta laidasta. himmee on vika, merkkiliikkeetkin ovat ihmetelleet että mistä oikein kuuluu, sanovat että on vaikea paikallistaa. ei se muuten häirittis mut kun se kuuluu sisälle hyvin. niin ja venttiilit ovat kuulemma päällisin puolin ok. kaikki kyllä toimii entiseen malliin.
muuta vikaa ei vielä ole ainakaan ilmennyt.... ja vuosiluku 06, öljyt on longlife gastrol. olen kyllä ajatellu vaihtaa 0w-40 mahtaiskohan auttaa?

Saattaa olla Climatronic (katso http://briskoda.net/octavia-ii/tapping-noise/63947/) tai jos se kuuluu moottoritilasta, niin saatta olla hiilisuodatin (katso http://briskoda.net/octavia-ii/engine-ticking/80786/). Molemmat normaalia ääniä Ocussa.


Poissa anuspede

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Nyt lakkasi Räsäsen apukuskin puoleinen ikkunannostin toimimasta. Kävin paikallisessa merkkiliikkeessä kyselemässä apuja, sanoivat, että koko nostin pitää vaihtaa ja hintaa about 350??? Tuleeko mieleen pääkaupunkiseudulta pajaa, jossa hinnoissa on jotakin järkeä ja jossa osataan asiat? Jarrutuksissa oven sisältä kuuluu kolinaa, joten varmaan joku pikkuosa on irronnut.


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Kuskinpuolen etupäästä alkoi kolina kuulumaan montuissa ja katukiven ylityksissä.

Käytin autoa Mikkelin Skoda -liikkeellä ja sanoivat että, kun on laitatettu säädettävä alusta niin mikään tukivarsi, ym ei mene takuuseen!!! Auto on alle vuoden vanha.

Miten muilla on toimittu? onko mennnyt takuuseen? Onko ollut kolinaa etupäässä?


Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Taas uusi episodi maanantaikappaleessani.

Mittaristossa partikkelisuodatinvalo ja sitten se moottorivalo, ja lisäksi varo-ohjelmat päällä. Näytössä lukee engine fault.
=> käynti huollossa
=> vikamuistin katsominen
=> henkilökunnan kommentti: "aika mielenkiintoista, mutta sillä voi ajaa, palataan"
=> auto takaisin alle, saman valot samantien ruutuun ja varo-ohjelma uudestaan päälle
=> takaisin huoltoon, jossa auto on ollut nyt toista päivää, eikä ole sen koommin kuulunut mitään.

Eli odotellaan tuomiota. Onko vastaavia kokemuksia?

Tää suodatinhommahan palaa ruudussa kaiketi useinkin ja on normaalia, jos rassaa lyhyitä matkoja, mutta mulla kun lyhyin matka on yleensä noin 100 km moottoritietä...

Mitta on jokseenkin täynnä tämän auton kanssa. En ole eläissäni käynyt autokorjaamossa varmaan yhteensäkään niin montaa kertaa, kuin tämän auton kanssa vuoden aikana. Onneksi on sentään takuu.

Mitä muuten monen kokemaan etupään kolisteluun tulee, niin sitä ei ole kyllä ilmennyt. Mulla on ihan RSn vakioalusta.



Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
^kyse on mitä suurimmalla todennäköisyydellä pakokaasujärjestelmän paine-ero- tai lämpötila-anturista. Kumman tahansa vioittuessa tekee juuri tuon. Ainakin tuosta paine-eroanturista on maahantuojan vaihtokehoitus kaikkiin räsiin. Oma auto teki tuon saman tempun ja huollossa tiesivät katsomatta viaksi lämpötila-anturin. Paine-eroanturi vaihdettiin huollon yhteydessä tuon vaihtokehoituksen vuoksi vaikka ehjä olikin.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 04, 2009, 02:24:33 ip kirjoittanut Male80 »


Poissa Tomppa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
  • vRS TDi Combi 2008
    • Profiili
Kuskinpuolen etupäästä alkoi kolina kuulumaan montuissa ja katukiven ylityksissä.

Käytin autoa Mikkelin Skoda -liikkeellä ja sanoivat että, kun on laitatettu säädettävä alusta niin mikään tukivarsi, ym ei mene takuuseen!!! Auto on alle vuoden vanha.

Miten muilla on toimittu? onko mennnyt takuuseen? Onko ollut kolinaa etupäässä?

Itsellä sama ongelma,Iskareiden yläpään kumit+laakerit oli valmiit/ei kestänyt :(.Ei mennyt takuuseen joten itse joutui maksamaan.Työ ja osat muistaakseni n.200 euroa yhteensä.Kannattaa säätää etupäätä hieman löysemmälle :P