vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263624

Poissa miksa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Occu II RS TDi, Corrado G60 -91, Polaris XLT 600
    • Profiili
Mullakin kävi samanlailla että söi 18" 225 renkaat sisäreunasta ja on vain eibachin -30mm jouset laitettu.
Kulmat tarkistettu ja pientä heittoa oli. Nyt on säädetty ihan maksimiin ja on justiinsa toleranssin sisällä.

Nyt jos syö talvirenkaat niin menee uudellen tarkistukseen ja sitten reklamaatiota.


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Muutama sentti tiputettu ja renkaat kokoa 225/35/19. Vanteilla leveyttä 8".


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Itsellä KW VAR1 alla. Tiputettu aikalailla maksimit ja ei ongelmia. Reilu vuosi ajeltu noin. Ei epämääräistä kulumista talvi- eikä kesärenkaissa.


Poissa scudo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Muutama sentti tiputettu ja renkaat kokoa 225/35/19. Vanteilla leveyttä 8".

Kun autoa on madallettu niin valmistajan ohjearvot eivät välttämättä pidä enään paikkansa. Kun auto on muuten kunnossa (nivelet, pyöränlaakerit...yms.) ja rengas kuluu sisäreunasta niin aurausta on oletusarvoisesti liian vähän. Säädätä ohjauskulmat siten että on aivan ohjearvon rajalla (ennemmin aurausta kun haritusta).

Myös rengaspaineet vaikuttaa kulumiseen, mutta oletettavsti sinulla paineet 2,7-3.0bar ?



Poissa Marjis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Käytin autoa huollossa seuraavien asioiden takia:

- Hälytin kytkeytyy päälle pakkassäällä kun sisätilanlämmitin alkaa toimimaan.
- Takakontin valot eivät toimi

->  Parin tunnin päästä tuli tekstari jossa kerrottiin auton olevan valmis..
Noh, ei se ihan ollut valmis, koska takakontissa oli lukossa (näin ymmärsin?) jotain sähkövikaa, josta tuo valojen toimimattomuus aiheutui. Osa tilaukseen ja ensi viikolla uudestaan. (Harvinainen vika kuulemma, joten siitä syystä osaa ei ollut hyllytavarana)
Hälytintä säädettiin myös, joten katsellaan (ja kuunnellaan!!) että miten onnistui.



Poissa Mankku

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Skoda Octavia RS Combi -06
    • Profiili
Eilen talvipyöriä vaihtaessa alle tuli vastaan kesärenkaiden epätasainen kuluneisuus. Eturenkaiden sisäreuna oli täysin sileä. Tuli mieleen, että aurauskulmat on päin peetä. Tosin mitään täristystä en ole huomannu. Takarenkaat kuluneet tasaisen normaalisti. Rengaspaineet on ollu ok, eli niistä se ei johtune.

Vähän ottaa päähän kun pintaa niissä olisi vielä ensi kesäksi tai ainakin puoleen kesään. Nyt on ainakin hyvä syy päivittää kumit ja ehkä vanteet ::) Allahan on Zenith 17" ensiasennus kumeilla ;) Talvella alla jotkin Alession 5-puolaiset 17"

Pitää vaan käydä säädättämässä noi kulmat, ettei talvikumeille käy samaa.


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Onko pakoputken metallinen "sirinä" vika vai ominaisuus räsässä?
Kiihdyttäessä noin 2800 kierroksen kieppeillä kuuluu auton sisälle (oletettavasi pakoputkesta) metallinen sirinä
joka moottorin lämmettyä hieman vaimenee. Sirinä ei kuitenkaan kuulu tasakaasulla ajettaessa.

Jos jollain on ollut kersana PV, jossa pakoputken kromattu peltisuoja rämisee,
kuvailemani "sirinä" vastaa hyvin pitkälti samaa ääntä.
(Eli ääni joka yleensä kuuluu kun alle 0,5mm kromattu pelti resonoi.)

Pitäis varmaan pistää muija kiihdyttelemään autolla,
kun itse seisoo tienvarrella, että miten kamalalta se ääni ulospäin kuulostaa.

Olikos näissä ollu ongelmia katalysaattorin sisuskalujen irtoamisen kanssa?
Suorittais nyt kuitenkin sisäänajon eka loppuun, ennen kuin ensimmäisiä
valuvirheitä lähtee korjauttelemaan.

OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa mikuuu

  • Administrator
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 97
  • Simply Clever.
    • Profiili
Mulla toi sirinä kuulu alkaen suurinpiirtein 2 500rpm ja loppuen ????? enmuista, just sellane mopon putken kromisuojuksen tirinä. (Hyvin kuvailtu:DDDD) Johtu siitä että putken haitari jous oli viittävaille paskana :) kannattaa käyä tsiigailee, mulla se korjattii ja sirinä hävis. :) toivottavasti oli jotain apua :)
Octavia vRS Combi 2007


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Mulla toi sirinä kuulu alkaen suurinpiirtein 2 500rpm ja loppuen ????? enmuista, just sellane mopon putken kromisuojuksen tirinä. (Hyvin kuvailtu:DDDD) Johtu siitä että putken haitari jous oli viittävaille paskana :) kannattaa käyä tsiigailee, mulla se korjattii ja sirinä hävis. :) toivottavasti oli jotain apua :)

Pitänee pyörähtää varikolla ja ehdottaa jos vaikka tuo ois vikana.
Hyvä että joku tajus mun kuvauksen. Ääniä on monesti hieman hankala kuvailla.
Esim. isukille tuli joskus asiakkaalta vikailmiotus että "sähkömittarista kuuluu ruskeaa ääntä"  ;D
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa mikuuu

  • Administrator
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 97
  • Simply Clever.
    • Profiili
No tota ruskeaa ääntä en kyl itekkää tajuis :D on sen verran jännä ilmasu :D
Octavia vRS Combi 2007


Poissa Mankku

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Skoda Octavia RS Combi -06
    • Profiili
Tänään kauppareissun yhteydessä tuli eteen ensimmäinen vika. Käynnistin auton ja mittaristoon jäi palamaan EPC (moottorinohjaus järjestelmä?) valo ja moottorinkuva. Leikkas hyvin tehot pienemmälle jonka huomas heti. Käväsin Metro-autossa mutta huoltohan ei töitä viikonloppuisin tee. Pitää maanantaina nilkuttaa huoltoon ja saavat kurkkaa mitä on vialla ja missä. Mittarissa on nyt 55tkm. Vaihtoauton myyjän kanssa jäin rupattelee ja totesi että ei ole yleinen vika varsinkaan 2 litrasissa, 1,6 litrasissa on kuulemma ominaisuus.

Onneksi tuossa on myyjäliikkeen takuu voimassa. Saa luvan myös sinne mennä mahdollinen kuluerä joka tuosta tulee


Poissa MMRS07

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
  • RaceBlue TFSI RS Combi -07
    • Profiili
Auto: Octavia Combi TFSI -07, manuaalilootalla

Hmm lieneeko vika vai ei mutta laitanpa tänne  :) Eilen tuossa rutiininomaisesti päätin että tarkistan öljyt. No kuinka ollakkaan tikku oli rutikuiva! edes min-rajan alapuolella ei ollut tipan tippaa.. Noh äkkiä kauppaan ja ostin uutta öljyä ja päästelin max rajaan asti. yhteensä upposi 2,5 litraa.. eli rapiat 2 litraa oli siis ollut koneessa. No kun korkkia laittelin kiinni huomasin että se on ihan semmoisessa harmaassa mössössä..?! No heti aamusta soitto paikalliseen Skoda-huoltoon ja lupasivat heti tänää katsoa. No vein auton ja odottelin että mikä on. Vastaus "hitusen" yllätti.. harmaa mönjä on kuulemma aivan normaalia..jotain kondensoituu siihen korkkiin..aivan normaalia kuulemma!? kuulostaa todella oudolta mun mielestä mutta kai sitä voi skoda-huoltoon uskoa.. ei vuotoja missää eikä mitään. Vanhat öljyt näyttivät ihan normaaleilta ja nyt on uutta castrollia sitten koneessa. Kaiken kukkuraksi: auto on koodattu 15tkm huoltovälille jolloin ajotietokone ei kuulemma ilmoita jos öljyn tasot laskee alle rajan. Onkos muilla vastaavia juttuja? Katsokaas nyt vaikka mun yöunien vuoksi kaikki omien autojenne öljykorkit ja että onko siinä sitä harmaata mössöä? Appiukko oli vähän rajummalla linjalla.. kuulemma kansi mahd. halki tai tiiviste paskana ja nyt öljyjen seassa pyörii jäähdytinnesteet ja sen takia sitä mössöä..


Poissa jaajo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Kyllä mullakin kerääntyy siihen korkkiin harmaata tahnaa ja olen siitä huollossa maininnut kuuluu kuulemma asiaan,  mistä se siihen tulee ei tietoa!Mullakin koodattu 15000 vaihto välille ja siinä välissä saa lisätä 2litraa öljyä mikä on ihan normaalia (huollon mukaan)Mutta tuo oli uutta ettei ilmoita öljyn vähyydestä koodauksen takia :o ja autohan on tfsi 06


ylppy77

  • Vieras
itellä kans sitä mönjää,mut oli myös mps:ssä,et tuskin tarvii huolestuu