vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263460

Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Mullakin koodattu 15000 vaihto välille ja siinä välissä saa lisätä 2litraa öljyä mikä on ihan normaalia (huollon mukaan)Mutta tuo oli uutta ettei ilmoita öljyn vähyydestä koodauksen takia :o ja autohan on tfsi 06
2litraa ? :o Minä kun luulin että pumppusuutin 1.9tdi:n öljynkulutus oli suurta kun siihen piti lisätä n.0,5litraa 15tkm vaihtovälillä.


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Lainaus
Mutta tuo oli uutta ettei ilmoita öljyn vähyydestä koodauksen takia Järkyttynyt ja autohan on tfsi 06

Juu tuota en kyllä minäkään usko että huoltovälillä olisi merkitystä siihen näyttääkö onko öljy lopussa vaiko eikö.


Poissa MMRS07

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
  • RaceBlue TFSI RS Combi -07
    • Profiili
Lainaus
Mutta tuo oli uutta ettei ilmoita öljyn vähyydestä koodauksen takia Järkyttynyt ja autohan on tfsi 06

Juu tuota en kyllä minäkään usko että huoltovälillä olisi merkitystä siihen näyttääkö onko öljy lopussa vaiko eikö.

Hiukan oudoltahan tuo vaikuttaa ettei kertoisi. Huollon tiskillä vähän tivasin sitä ja sanoi vaan että kylhän sen sitten öljynpainemittari kertoo, mutta totesi samaan hengen vetoon että on kyl siinä vaiheessa jo vähän myöhäistä...ihmeellistä mutta kertokaas ihmeessä jos joku on huoltoon viemässä ja viitsis kysyä myös muualta moisesta...


Poissa Tune

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 88
    • Profiili
Äkkiseltään mietittynä kuulostaa ihmeelliselle tuo ilmoittelun poistuminen, mutta toisaalta jos huoltomittari nollataan käsipelillä niin silloinhan tämä 15tkm systeemi astuu voimaan, eikö? Samalla voisi kuvitella että myös joitain muita ominaisuuksia karsiintuu, mikä kyllä on aika hölmöä. Mutta oletteko saaneet ajotietokoneen näyttämään öljyn määrän? 1.6 FSI -05 ei näyttänyt sitä koskaan (vaikka öljy oli yhdessä vaiheessa aika vähissä) eikä ole 2.0 TFSI -06:kaan mitään ilmoitellut.


Poissa jaajo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Mullakin koodattu 15000 vaihto välille ja siinä välissä saa lisätä 2litraa öljyä mikä on ihan normaalia (huollon mukaan)Mutta tuo oli uutta ettei ilmoita öljyn vähyydestä koodauksen takia :o ja autohan on tfsi 06
2litraa ? :o Minä kun luulin että pumppusuutin 1.9tdi:n öljynkulutus oli suurta kun siihen piti lisätä n.0,5litraa 15tkm vaihtovälillä.

Kyllä sitä öljynkulutusta olen itekkin ihmetellyt kun 02 1,8 t rs ei vienyt juuri mitään.tässä nykyisessä räsässä mittarissa 43500km ja huollossa viisaat sedät sanoivat että osat hioutuu moottorissa ja kulutus vähenee ;D Tosin tossa auton manuaalissa sanotaan että on normaalia että moottori kuluttaa öljyä,ajotavan ja käyttöolosuhteiden mukaan öljyn kulutus voi olla 0,5/1000km.Ala viskositeetin nostolla kuulemma saisi kulutusta pienemmäksi!eli 0w-50 muuttuisi 10w50:seksi,eikä ton öljymerkin vaihdollakaan ollut asiaan mitään vaikutusta ennen shell long life nykyään mobil1.


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
Samaa sanoivat aikanaan mullekin huollossa,
eli sitä mönjää oli minunkin korkissani...mutta omassa käytössä ei ole enää ilmaantunut moista.

Sikäli appiukko on hiukan hajulla että yleensä kansivikakin ilmenee noin....
mutta sitten kyllä jäähdytysnestekin likaantuu taikka alkaa ainakin hävitä jäähdytyspuolelta...neste siis

?-ljynkulutus "normaalia" vielä jopa muistaakseni 1000km/1 litra .....lukee ohjekirjassa

Itsellä juuri kokeilussa Shell Helix LL  , jos pysyisi paremmin sisällä kuin Mobil esp
V70 Sportswagon


Poissa Ahonen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
  • A6 Avant 3.0 TDIq -07
    • Profiili
Itsellä kävi auto tänään 30tkm huollossa. Takuuseen tulee uusi selkänojan päällynen ja rekisterivalot kun saavat vain osat. Tää taitaakin olla ihme kappale kun öljyä ei ollut kulunut. Pinta oli vieläkin yli puoli välin.


Poissa Mankku

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Skoda Octavia RS Combi -06
    • Profiili
Tänään kauppareissun yhteydessä tuli eteen ensimmäinen vika. Käynnistin auton ja mittaristoon jäi palamaan EPC (moottorinohjaus järjestelmä?) valo ja moottorinkuva. Leikkas hyvin tehot pienemmälle jonka huomas heti. Käväsin Metro-autossa mutta huoltohan ei töitä viikonloppuisin tee. Pitää maanantaina nilkuttaa huoltoon ja saavat kurkkaa mitä on vialla ja missä. Mittarissa on nyt 55tkm. Vaihtoauton myyjän kanssa jäin rupattelee ja totesi että ei ole yleinen vika varsinkaan 2 litrasissa, 1,6 litrasissa on kuulemma ominaisuus.

Onneksi tuossa on myyjäliikkeen takuu voimassa. Saa luvan myös sinne mennä mahdollinen kuluerä joka tuosta tulee

Vian syy selvillä ja korjattu. Edellinen omistaja oli jättäny käyttämättä autoa ECU:n päivityksessä noin 1-1,5vuotta sitten olleessa "kampanjassa".


Pitääkin kurkata paljonko omassa autossa on tota öljyä koneessa. En ole kertaakaan konehuoneeseen kurkannutkaan ;D


Poissa MMRS07

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
  • RaceBlue TFSI RS Combi -07
    • Profiili
Tänään kauppareissun yhteydessä tuli eteen ensimmäinen vika. Käynnistin auton ja mittaristoon jäi palamaan EPC (moottorinohjaus järjestelmä?) valo ja moottorinkuva. Leikkas hyvin tehot pienemmälle jonka huomas heti. Käväsin Metro-autossa mutta huoltohan ei töitä viikonloppuisin tee. Pitää maanantaina nilkuttaa huoltoon ja saavat kurkkaa mitä on vialla ja missä. Mittarissa on nyt 55tkm. Vaihtoauton myyjän kanssa jäin rupattelee ja totesi että ei ole yleinen vika varsinkaan 2 litrasissa, 1,6 litrasissa on kuulemma ominaisuus.

Onneksi tuossa on myyjäliikkeen takuu voimassa. Saa luvan myös sinne mennä mahdollinen kuluerä joka tuosta tulee

Vian syy selvillä ja korjattu. Edellinen omistaja oli jättäny käyttämättä autoa ECU:n päivityksessä noin 1-1,5vuotta sitten olleessa "kampanjassa".


Pitääkin kurkata paljonko omassa autossa on tota öljyä koneessa. En ole kertaakaan konehuoneeseen kurkannutkaan ;D

nyt äkkiä kurkkaamaa!! ties vaik olis rutikuiva tikku odottamassa  ;D Huollossa nykyinen suositus on kuulemma Castrol vaikka konepellin allahan on iso shellin tarra...


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Lainaus
Huollossa nykyinen suositus on kuulemma Castrol vaikka konepellin allahan on iso shellin tarra...

Castrollit mullekin koneeseen laitettiin ja niillä ajelen nyt sitten jatkossakin. Jostain saanut päähäni että ei sitä öljymerkkiä kannata kokoajan vaihdella, aina sitä vanhaa kuitenkin hieman koneeseen jää ja parempi on sekottaa samaa tavaraa lisää. No tuskin tuo ongelma on muuta nytpähän ei ainakaan ole... =)


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Tää taitaakin olla ihme kappale kun öljyä ei ollut kulunut. Pinta oli vieläkin yli puoli välin.
Ei se oo ihmekappale se on tiisseli  ;D
Mulla toi edellinen Räsä (-06 Bensa) söi kyllä öljyä, mutta tähän nykyiseen(Tdi CR) ei oo tarvinnu lisäillä 45tkm aikana yhtään


Poissa Mäntäkenraali

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 21
    • Profiili
Rupesi hehkutuksen merkkivalo palamaan kesken matka-ajon. Ei siis välkkynyt kuten ilmeisesti pitäisi jos hehkutuksessa joku vika. Pistoke kiinni autoon ja viaksi selvisi pakokaasuanturi. Ei haittaa ajoon millään tapaa ainutvaan ettei mene päästömittaukset katsastuksessa läpi. Uusi anturi tilattu maahantuojalta ja merkkivalo kuitattu siksi aikaa pois. Kaipa tuokin anturi töineen tulee jonkun satasen kustantaa.


Poissa JuhoK

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
  • ocu rs -06
    • Profiili
Tänään syttyi jäähdytysnesteiden merkkivalo ja pinta oli aika minimi rajan luona. Voiko lisätä esim. Zero long life nestettä (punaista) vai pitääkö olla jotain muuta? Rs 2.0 Tfsi



Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Ei tee pakkanen Räsälle gutaa.
Parkkitutka jääty piippaamaan jatkuvasti, rengaspaineanturi alko vittuilemaan
ja bensatankin läppäkin tartti fööniä että suostui jäämään pohjaan kiinni painettaessa.
OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010