vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Fabia vRS mk I omistajat

Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Tuota jarrusatulaa ei löydy kuin merkkivaraosana ja hinta oli n. 165 -175 euroa.

Jotenkin arvasin tällaisen homman tulevan eteen :D
..pitääköhän sitä nyt sitten ruveta päivittämään isompia jarruja tms ;D
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa RekkaSeppo

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 132
  • Skoda Fabia vRS -11
    • Profiili
Mulla kanssa tuo jokavuotinen juttu viimeistään 14.11.2011. Täytynee varmaankin varailla aikaa...

Täsmälleen sama päivä täällä, outoa :o

Käytin autoani tänään leimalla ja hylsyhän sieltä tulla tupsahti!
Etujarrujen jarruletkun molemmin puolin murtumaisillaan "juuresta", kiinnityskohdista. Kuulemma yleinen paikka, josta letkun kulumisen parhaiten huomaa. Itse en olisi tuollaista osannut "etukäteen" tarkistaa.

En tainnut kertoakaan, että juurikin viimeviikolla autoon vaihdettiin kuskinpuoleinen takapyöränlaakeri ja apukuskin puoleinen takajarrusatula, josta oli ns. käsijarrun automaattinen säätö lopettanut toimintansa. Asiaa ei voinut korjata, vaan ainoa vaihtoehto oli osan vaihto. Pätäkkää on kulunut autoon aikas mukavasti siitä kun reilu vuosi sitten autoni ostin.  ::)

Mulla oli kans jarruletkut murtunu molemmilla puolilla ssä, ja oikeella on käsijarru pimeenä kokonaan..

Tasalaatuisia autoja ovat tehneet kun samaan aikaan antaa osat myöden  :D
Felicia 50 kW, Xsara 55 kW, Corolla 81 kW, Fabia 132 kW -->


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Onko kenelläkään samanlaista "vikaa", kuin että veto jäisi päälle kaasupolkimen ylösnoston jälkeen? Viime viikolla, kun autoani huollettiin, niin "automekaanikko" test driven jälkeen mainitsi asiasta, että veto jää päälle ja, että olinko sitä itse huomannut. Kerroin, että olin sen todennut. Mutta luulin, että kyseessä olisi jonkinlainen ominaisuus. Tuo automekaanikko sanoi ettei kyseessä ole ominaisuus. Ja otti esille mm. vakionopeussäätimen, joka jälkiasennuksena voisi kyseistä ongelmaa aiheuttaa.
Minä luulin, että autossani olisi ollut tuo vakionopeudensäädin vakiona!?  :o
Octavia vRS:ssä se oli, joten siitä oletus. No tuo ongelma ei kuitenkaan siinä sitten enään ratkennut. Mekaanikko suositteli, että yrittäisin etsiä ratin juuresta kuorien suojista mahdollista vakionopeussäätimen sulaketta ja ottaisin sen testimielessä irti. Vielä en ole tuota toimenpidettä ehtinyt tekemään. Eikö näissä Faabioissa olekaan tuo vakionopeussäädin jo vakiona? Tuo veto ongelma ilmenee mielestäni pienillä vaihteilla. Jos autolla ajelee hyvin hiljaa esim. 2-vaihteella, ja nostaa kaasun niin se alkaa ikään kuin itsestään kulkea eteenpäin. Semi-automatic system.  :D 3-vaihteella kun kiihdyttää reiluun 3000 kierrokseen, niin kaasu "hirttää" kiinni oikein kunnolla. Tuota ei mielestäni ole ennen tapahtunut. Mitähän nyt on menossa rikki?  ???

Älytön setti tekstiä, mutta koittakaahan saada selvää.  ;)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Mulla oli kans jarruletkut murtunu molemmilla puolilla ssä, ja oikeella on käsijarru pimeenä kokonaan..

Ja ei muuta ku selvittelemään missä vika, lienee satulan vaihto itelläkin eessä..

Ensiviikolle varattu aika etujarruletkujen vaihtoon. Ja sitten Katsastusasemalle uusintatarkastukseen...
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Ensiviikolle varattu aika etujarruletkujen vaihtoon. Ja sitten Katsastusasemalle uusintatarkastukseen...

Oon pihi ja ostan ja vaihdan ite :D
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Onko Dalgorin Fabiassa vakionopeudensäädin?
Viittaan tuohon aiempaan kirjoittamaani tekstiin.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Kyllä on mutten oo huomannut itse ainakaan että jäisi kaasu mitenkään päälle ???
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa Luisu

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 980
  • Fabia vrs -04
    • Profiili
Mulla tapahtuu tuota ns. hirttämistä satunnaisesti kun luistonesto on pois päältä ja polkee oikein kunnolla, tai ainakin se tuntuisi sellaiselta. Omassa tapauksessani veikkaan sen johtuvan enemmän painavasta vauhtipyrästä, kun auto ottaa nopeasti kierroksia pienillä vaihteilla. Sitä tapahtuu vain liukkaalla.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2011, 12:19:06 ip kirjoittanut Luisu »


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
En kyllä osaa sanoa, että mistähän tuo kaasun " hirttäminen" sitten johtuu. No täytynee etsiä se sulake ja kokeilla ajoa ilman tuota vakionopeussäädintä.
Minkäänlaista vikakoodia ei kuitenkaan ole tullut. Eikä löytynyt kun ne V-checkerillä katsoin (No problems found).
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa hiiri^

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
  • Skoda Fabia vRS -06
    • Profiili
Morjesta!!

Täälläkin olisi yksi Fabia vRS mk I omistaja.

Miten kun lähdette vaikka risteyksestä kiihdyttämään ja polette menemään(vaihteet 1,2,3) kieroksia 3000-3500 pössäyttääkö teillä voimakasta mustaa savua?

Omaani ei ole mitenkään lastutettu eikä muutenkaan putkistoa vaihdettu, mutta olen kuullut että lastutetuissa mallleissa takapää on aikas musta ja kun lähtee kiihdyttämään niin voima savua tulee runsaasti :)



Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Kyllähän sitä jonkin verran tulee, mutta mikäli sitä tulee huomattavasti totuttua enemmän, kannattaa tarkistaa imusarjan kaikki liitokset, nimim. 2 kertaa rikkoutunut liitos ::)
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa L18

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 118
  • Skoda Fabia vRS -06 (Myyty :( )
    • Profiili
Kyllähän se nokea työntää, mutta oikeastaan vaan sen verran että aurinkoisella säällä huomaa peileistä.


Poissa Juhis

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 100
  • Fabia vRs -04
    • Profiili
Asiasta kukkaruukkuun.
Kun tässä kerran on meitä rs:ien omistajia paikalla niin oletteko maalanneet noita jarrusatuloita uudestaan samanvärisiksi tai ainakin sinnepäin vihreällä kuin ne vakio on?
Omista satuloista alkaa tuo maali olla sen verran jo kulunut/lähtenyt pois että olisi aika maalata ne uudestaan...
Fabian kuvia
vRS=varsinainen Raketti Skoda


Poissa Luisu

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 980
  • Fabia vrs -04
    • Profiili
Eipä ole tullut fabian satuloita maalattua, mutta muista vehkeistä on tullut väritettyä noita. Tavallinen 2k automaalikin kestää katukäytössä, jolloin voi käydä sävyttämässä täysin saman värin. Radalla jarrujen lämmöt on niin paljon kovemmat ettei se enään kestä.

Harlinelta saa ihan satuloiden maalaukseen tarkoitettuja maaleja. Sävyt tosin on mitä on, mut kurkkaa tuolta


Poissa hb81

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 103
    • Profiili
Mitäs alustoja suosittelette?
Tällä hetkellä tyttöystävän Fabiassa on KW v1 sarja (ilmeisesti ei inox) ja jokin vakaaja setti.
Huomasin vain tuossa renkaita vaihtaessa, että etupäässä on kuskin iskari kai työntänyt mehut pihalle ja apparin puolikin melko sotkussa.

Ja voi kyllä kertoa, että en vaihda enään ikinä Fabiaan sumarin polttimoa. Aivan ryssä systeemi.
Ei voi kun ihmetellä insinöörin aivopierujen määrää, kun on tehnyt sen.
Kaiken lisäksi ei vanha poltin ollutkaan kärähtänyt vaan ehjä. Jossain on jotain muuta vikaa.
Kaiken lisäksi kun molemmat polttimot olin vaihtanut, niin lopetti se ainut ehjäkin palamisen. :D
Oli kyllä semmosta kiroilun taidetta ilmassa, kun sain kaiken kasaan ja mikään ei toimi =)