vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Fabia vRS mk I omistajat

Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Asiasta kukkaruukkuun.
Kun tässä kerran on meitä rs:ien omistajia paikalla niin oletteko maalanneet noita jarrusatuloita uudestaan samanvärisiksi tai ainakin sinnepäin vihreällä kuin ne vakio on?
Omista satuloista alkaa tuo maali olla sen verran jo kulunut/lähtenyt pois että olisi aika maalata ne uudestaan...

Mä olen uudelleen maalannut j.satulat. Kyllähän ne ajankuluessa alkaa rapisemaan. Mä tilasin oman maalini aikas kauan aikaa sitten (mulla oli siihen aikaan vielä Skoda Octavia vRS mk I) Kennyscarstyling:in kautta. Olisiko ollut Milotec:in maaleja. Taitaa löytyä tuota Skoda Motorsport green:iä myös SuperSkodalta.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Onkos muilla ollut tuon vakionopeudensäätimen kanssa ongelmia?
Mulla se on nyt alkanut temppuilemaan niin, että 3-vaihde jää korkeammilla kierroksilla päälle. Ensin se jäi junnaan paikalle, mutta tänään ongelma pahentui ja kierrokset lähtivät pikkuhiljaa itsellään nousemaan. Tein pienen testi varmistaakseni, että kyseessä olisi siis juuri tuosta vakionopeudensäätimestä johtuva vika. Otin kojelaudan sivulla olevista sulakkeista irti numeron 28 (5 ampeerinen), joka kaavion mukaan kuuluu vakkarille, jarru- ja kytkinpolkimien katkaisijoille. Ja kierrosten päälle jääminen loppui. Jännä sivuongelma ilmeni tuon sulakkeen irroittamisen jälkeen. Nimittäin hehkunvalo alkoi vilkkua jonkin ajan kuluttua. Sulakekaaviossa ei ole hehkusta erillistä mainintaa, että minkä sulakkeen takana se on. No kaippa se on sitten tuo sulake, vai mitä porukka on mieltä?
No nyt sitten pitäisi selvittää, että mikä tuossa vakkarissa sitten on rikki? Vai onko se päin persettä asennettu? Ei ole kyllä nuo sähköasennukset meitsin erikoisalaa. Mistä lähteä vikaa paikallistamaan? Polkimien kytkimistä?  ???

Ps. vikaa tuntuu tässä koslassa riittävän...
Lisäys vielä, ABS-ongelma on nyt kunnossa.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa L18

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 118
  • Skoda Fabia vRS -06 (Myyty :( )
    • Profiili
Mun mielestä toi hehkun vilkkuminen ilmaisee sitä, ettei jarrupolkimen kytkin toimi. Eli mielestäni ihan loogista että se vilkkuu, jos otin sulakkeen irti.
Siis jääkö sulla "kaasu päälle", vaikkei vakkari olisi toiminnassa? Vai silloin kun vakkari on päällä?


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Mun mielestä toi hehkun vilkkuminen ilmaisee sitä, ettei jarrupolkimen kytkin toimi. Eli mielestäni ihan loogista että se vilkkuu, jos otin sulakkeen irti.
Siis jääkö sulla "kaasu päälle", vaikkei vakkari olisi toiminnassa? Vai silloin kun vakkari on päällä?

Joo, näinhän se on. Mulla jää ne kierrokset päälle ja jostain syystä vain 3-vaihteella. Silloinkin kun vakkari ei ole päällä. Meinaan vaihtaa varmuuden vuoksi molemmat kytkimet, siis jarrun- ja kytkinpolkimen. Huomenna tilaan osat paikallsen varaosaliikkeenkautta.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Tony76

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Moi,minulla on myös Fabia Rs I,näköjään samoja vikoja tuntuisi autoissa olevan...omassa on tuo hehkuvalo vilkkunut..kävin ostamassa uuden jarruvalo katkaisijan..jarruvalot paloi koko ajan..mutta vika hävisi itsestään....,sumuvalo halki..(oli tosi mukava vaihtaa... ;D),kuskinoven etulasin nostin vaihdettu..,kytkin pitäisi vaihtaa..(alkanut lipsumaan kun tullaan ns.vetoalueelle..5 ja 6 vaihteilla.)Etujouset poikki....tilasin H&R jouset...sain taakse eilen vaihdettua..(oli helppo homma.)mutta eteen uusi yritys kun ei ollut oikeita työkaluja...12 kantainen 14 torxi puuttui...leimalle pitäisi viedä viimeistään 2.4.2012 ;).Eli auto on 2004 ja kilsoja 185tkm.
Fabia RS I


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Moi,minulla on myös Fabia Rs I,näköjään samoja vikoja tuntuisi autoissa olevan...omassa on tuo hehkuvalo vilkkunut..kävin ostamassa uuden jarruvalo katkaisijan..jarruvalot paloi koko ajan..mutta vika hävisi itsestään....,sumuvalo halki..(oli tosi mukava vaihtaa... ;D),kuskinoven etulasin nostin vaihdettu..,kytkin pitäisi vaihtaa..(alkanut lipsumaan kun tullaan ns.vetoalueelle..5 ja 6 vaihteilla.)Etujouset poikki....tilasin H&R jouset...sain taakse eilen vaihdettua..(oli helppo homma.)mutta eteen uusi yritys kun ei ollut oikeita työkaluja...12 kantainen 14 torxi puuttui...leimalle pitäisi viedä viimeistään 2.4.2012 ;).Eli auto on 2004 ja kilsoja 185tkm.

Tervetuloa joukkoon!  :)
Kerroppa sitten kuinka katsatuksessa kävi.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa ACS

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 70
  • Töttöröö
    • Profiili
    • Skoda Fabia VRS -06
Taitanee olla toi jousien yläpään laakereitten meno aika yleistä? no kummallekki puolelle pitää vaihtaa moiset ja tänää menee repsikanpuolen renkaan etulaakeri vaihtoon faabio vrs 06 141tkm
Skoda kuskin unelma? Saada ylinopeusakot!


Poissa Tony76

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Moi,minulla on myös Fabia Rs I,näköjään samoja vikoja tuntuisi autoissa olevan...omassa on tuo hehkuvalo vilkkunut..kävin ostamassa uuden jarruvalo katkaisijan..jarruvalot paloi koko ajan..mutta vika hävisi itsestään....,sumuvalo halki..(oli tosi mukava vaihtaa... ;D),kuskinoven etulasin nostin vaihdettu..,kytkin pitäisi vaihtaa..(alkanut lipsumaan kun tullaan ns.vetoalueelle..5 ja 6 vaihteilla.)Etujouset poikki....tilasin H&R jouset...sain taakse eilen vaihdettua..(oli helppo homma.)mutta eteen uusi yritys kun ei ollut oikeita työkaluja...12 kantainen 14 torxi puuttui...leimalle pitäisi viedä viimeistään 2.4.2012 ;).Eli auto on 2004 ja kilsoja 185tkm.

Tervetuloa joukkoon!  :)
Kerroppa sitten kuinka katsatuksessa kävi.

Kiitos  :)
No niin nyt on leimalla käyty...etujarrulevyt olivat liian ohuet ja oikean puolen etujarru laahaa....eli ei muuta kuin uudet levyt+palat ja ehkä liukutapit satulaan...
Fabia RS I


Poissa Vincent

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
    • Profiili
Moi,minulla on myös Fabia Rs I,näköjään samoja vikoja tuntuisi autoissa olevan...omassa on tuo hehkuvalo vilkkunut..kävin ostamassa uuden jarruvalo katkaisijan..jarruvalot paloi koko ajan..mutta vika hävisi itsestään....,sumuvalo halki..(oli tosi mukava vaihtaa... ;D),kuskinoven etulasin nostin vaihdettu..,kytkin pitäisi vaihtaa..(alkanut lipsumaan kun tullaan ns.vetoalueelle..5 ja 6 vaihteilla.)Etujouset poikki....tilasin H&R jouset...sain taakse eilen vaihdettua..(oli helppo homma.)mutta eteen uusi yritys kun ei ollut oikeita työkaluja...12 kantainen 14 torxi puuttui...leimalle pitäisi viedä viimeistään 2.4.2012 ;).Eli auto on 2004 ja kilsoja 185tkm.

Tervetuloa joukkoon!  :)
Kerroppa sitten kuinka katsatuksessa kävi.

Kiitos  :)
No niin nyt on leimalla käyty...etujarrulevyt olivat liian ohuet ja oikean puolen etujarru laahaa....eli ei muuta kuin uudet levyt+palat ja ehkä liukutapit satulaan...

Paljonko maksoi levyt + palat?
ex-Keltainen vRS Fabia -05
nyk-Leon FR tdi -08
Nurmijärvi


Poissa Tony76

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Moi,minulla on myös Fabia Rs I,näköjään samoja vikoja tuntuisi autoissa olevan...omassa on tuo hehkuvalo vilkkunut..kävin ostamassa uuden jarruvalo katkaisijan..jarruvalot paloi koko ajan..mutta vika hävisi itsestään....,sumuvalo halki..(oli tosi mukava vaihtaa... ;D),kuskinoven etulasin nostin vaihdettu..,kytkin pitäisi vaihtaa..(alkanut lipsumaan kun tullaan ns.vetoalueelle..5 ja 6 vaihteilla.)Etujouset poikki....tilasin H&R jouset...sain taakse eilen vaihdettua..(oli helppo homma.)mutta eteen uusi yritys kun ei ollut oikeita työkaluja...12 kantainen 14 torxi puuttui...leimalle pitäisi viedä viimeistään 2.4.2012 ;).Eli auto on 2004 ja kilsoja 185tkm.

Tervetuloa joukkoon!  :)
Kerroppa sitten kuinka katsatuksessa kävi.

Kiitos  :)
No niin nyt on leimalla käyty...etujarrulevyt olivat liian ohuet ja oikean puolen etujarru laahaa....eli ei muuta kuin uudet levyt+palat ja ehkä liukutapit satulaan...

Paljonko maksoi levyt + palat?

En  muista tarkalleen...ostin tarvike osina...jotain päälle 100€ oli...





Fabia RS I


Poissa ACS

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 70
  • Töttöröö
    • Profiili
    • Skoda Fabia VRS -06
Haloo haloo! :D ei kellää sattus olee tyhjänpanttina faabio vrs 06 sen cooleria? :D mielellää kunnossa olevaa ni vois ostaa kuleksimasta :)
Skoda kuskin unelma? Saada ylinopeusakot!


Poissa Vincent

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
    • Profiili
Kamuxilta löytyi tuo vm-05, 6-v., with Ebers, ajotietok., vakkari, pohjapanssari, lexus-takav., lasikuituteipein...

« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2012, 07:56:56 ip kirjoittanut Vincent »
ex-Keltainen vRS Fabia -05
nyk-Leon FR tdi -08
Nurmijärvi


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Kamuxilta löytyi tuo vm-05, 6M, with Ebers, lasikuituteipein...



Onnea "uuden" vähänkäytetyn auton omistajalle.  :)
Erikoiset teippaukset. Ihan siisti.  8)
Paljonkos ajokilometrejä on autoon rullattu?
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Vincent

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
    • Profiili
Kamuxilta löytyi tuo vm-05, 6M, with Ebers, lasikuituteipein...


Onnea "uuden" vähänkäytetyn auton omistajalle.  :)
Erikoiset teippaukset. Ihan siisti.  8)
Paljonkos ajokilometrejä on autoon rullattu?

Kiitos vaan. Vähän yli 184tkm. Ja korjaus.. teippi on hiilikuitua ... lienee..
ex-Keltainen vRS Fabia -05
nyk-Leon FR tdi -08
Nurmijärvi


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Olisi nyt tuo maskin kehyskin teipattu, kun tuo kromi hyppää nyt aika pahasti tuolta silmille... 3M:n hiilikuituteippiä tilaukseen ja teippaa sen sillä. Samalla tavaralla nuo muutkin kohdat on todennäköisesti teipattu.  :)