vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Imusarjan putket ei kestä

Poissa Dalgor_

• Administrator
  • Kisakuski
    • Profiili
Onko muilla ollut ongelmia noiden imusarjan putkien kanssa? Itselläni pamahti täyskiihdytyksessä jakopään rullaan osumisen tuloksena yksi liitos rikki, uusi putki maksoi muistaakseni 57e. Sen jälkeen laitoin sen kiinni polttoaineensuodattimen kehikkoon ettei pääse enää hyppäämään rullaan kiinni, mutta nyt sama liitos on taas rikki.

Tein hätäisen korjauksen että sain katsastuksessa päästöistä läpi, mutta tuo ei kestäne kauaa.

Onko vain huonoa tuuria vai onko muilla tosiaan ongelmia näiden kanssa? ???
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.

Poissa Luisu

• Administrator
  • Kisakuski
  • Fabia vrs -04
    • Profiili
Eipä ole ollut ongelmi noiden kanssa. Mielestäni noi liitokset on kyllä todella hepposia, kun olen muutaman kerran joutunut putkia irroittelemaan.
Paljonkos sulla on ahtoja? Mulla on 1.3bar ja välillä karkailee 1.5baariin ja no broblems

Poissa Dalgor_

• Administrator
  • Kisakuski
    • Profiili
Nyt täytyy myöntää että en muista kyllä yhtään, mittaria ei erikseen ole ja kaverin kanssa joskus kesällä huvikseen mitattiin mut en laittanut tarpeeks hyvin muistiin >:(

Poissa Luisu

• Administrator
  • Kisakuski
  • Fabia vrs -04
    • Profiili
No toi 1.3bar pitäis olla vakio paineet.. Kai.. Mut sullahan oli jotain ohjelman tynkää ja mahdollisesti ahtoja nostettu.

Poissa Dalgor_

• Administrator
  • Kisakuski
    • Profiili
Näinhän se on juu, Karalan lastu löytyypi iteltä.. Pitääpä katella noita paineita jossain välissä kun kerkee :)

Poissa TDIPower

• Varikkotyttö
  • *
    • Profiili
Sama liitos paukahti auki kevättalvella. Autossa ei ole lastua omantiedon mukaan.
Syytä en jäänyt tutkimaan, hommasin forgen kitin ja laitoin paikoilleen.

Poissa Dalgor_

• Administrator
  • Kisakuski
    • Profiili
Sama liitos paukahti auki kevättalvella. Autossa ei ole lastua omantiedon mukaan.

Mietin itekin nyt että pitäisiköhän sinne vaihtaa joku setti mikä kestäiskin..

Paljonko maksoi ko. setti?

Poissa TDIPower

• Varikkotyttö
  • *
    • Profiili

Mietin itekin nyt että pitäisiköhän sinne vaihtaa joku setti mikä kestäiskin..

Paljonko maksoi ko. setti?

Ostin setin käytettynä täältä foorumilta. Taisin maksaa 500€.

Tuossa muutama linkki maailmalle:
Suomessa: http://www.doc-power.com/index.php?page=products&group=74&sbrand=46&smodel=99&sengine=100
Englannissa: http://www.awesome-gti.co.uk/product.php?xProd=5267&xSec=283

Poissa Samu.L

• Varikkotyttö
  • *
  • Corrida red Fabia Vrs -04
    • Profiili
Mulla sama juttu, eli irtos toi putki. Se oli kyllä oma vika koska olin laittanu ne kiinnitys klemmarit väärin. Eli ei ollu aivan paikallaan minkä johdosta ahtopiikin kohdalla irtosi. Sitte otin ton silikonisen mutkan irti ja huomasin että NS. ohjurinypykästä oli metalli kuorinut päältä pois mikä auttaa pitämään putken paikallaan. Nypykät oli hajonnut juuri sen takia kun jotain olin rassaillut välijäähdyttimestä ja laittanut klemmarit huonosti. Kannattaa ottaa myös huomioon että ne kaikki klemmarit ei oo identtisiä. Muistaakseni siellä oli kolmea tai kahta erityyppistä. Itse ratkasin asian ostamalla uuden osan tilalle.
Porsset on kivoja

Poissa L18

• Mekaanikko
  • **
  • Skoda Fabia vRS -06 (Myyty :( )
    • Profiili
Mulla pamahti toi samainen liitos edellisestä autosta, siinä oli se 150hv kone, mutta liitokset on samanlaisia.
Siitä muovisesta osasta oli irtoillut osia, niin eihän se enää kiinni pysynyt. Ostitko samalla uuden sen "jousen" mikä pitää liitoksen kiinni?

Poissa Samu.L

• Varikkotyttö
  • *
  • Corrida red Fabia Vrs -04
    • Profiili
Jos tarkotat jousella metallista klemmaria? niin en ostanut, putken mukana tuli putki ja O-renkaat.
Porsset on kivoja

Poissa Dalgor_

• Administrator
  • Kisakuski
    • Profiili
Muutaman päivän kesti nippusideviritelmä, nyt kuuluu samanlainen pieni suhina kiihdytettäessä kuin ennen korjausta, mutta pääsee sentään eteenpäin kun ei paukahda kokonaan irti tuo putki ;D

Mutta uutta vastaavaa putkea en enää osta, on niin paska viritys että 2 rikki mennyttä putkea riittää.

Pitää laittaa varmaan silikoniletkut joskus isona ja rikkaana 8)