vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Jarrulevyt + palat

RSP · 65 · 49200

Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Asenitko itse, vai miten hoidit homman?

Pakettia ei ole vielä asennettu. En ajatellut itse sitä laittaa. Olen vain kerran elämäni aikana tehnyt samanmoisen jarruremontin ja siitä on aikaa jo pitkästi kulunut. Vaati liiaksi hermoja ja aikaa.  ;)
Eli ajattelin teettää asennuksen 90tkm huollon yhteydessä, se kun tuossa ovella jo koputtelee.

Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Zimmermannin jarrulevysarja kokonaisuudessaan kustansi 420euroa (eteen ja taakse).

Niin, vielä tuosta hinnasta. Tuo summa siis on koko jarrupäivityksen kokonais summa (mukaan lukien palat), ilman asennusta, tietty.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Donitsi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 143
  • Skoda Octavia RS combi -04
    • Profiili
Eikös tuo ole ihan simppeli homma? Rengas irti, satula irti, levy irti, levy kiinni, palat irti, palat kiinni, satula kiinni, rengas kiinni. Ei kai Skoodassa tarvitse enää laakereita irroitella kuten joskus muinoin joissain merkeissä?

Pitäis omaankin vaihtaa mutta kun ei viitsisi jos vaihtoon menee...


Poissa kirk

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
  • Octavia RS I
    • Profiili
No niin, eilen sain vaihdettua vihdoin uudet levyt ja palat alle.

Kaveri auttoi ja alle laitettiin Zimmermannin reiitetyt levyt ja Ferodo DS2500 palat. Ja hyvältä näyttää :)

Vielä ei oo jarruja ajettu sisään, mutta kyllä ne tuntuu huomattavasti paremmalta kuin vanhat. Vanhat takajarrupalat ja levyt oli ihan loppu. Vasen takajarrupala oli niin huono kunnossa että se meni rikki sitä irrotellessa. Etujarrut oli sit paremmassa kunnossa.

Tuli ostettua Bilteman jarrumäntätyökalusetti 191255 että saa varmasti takajarrujen männät sisään, ja kyllähän ne saikin. Olisi varmaan päässyt halvemmalla jos olisi tiennyt minkälainen työkalu tarvitaan, mutta ainakin tolla onnistui hyvin.

Kokonaishinnaksi muodostui 200e levyistä (Saksasta), 245e paloista (Slamit) ja noin 50e työkaluista. Pakolliset asennusjuomat tietenkin poislukien :)


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Täytyy nyt kans kirjoittaa tänne, että tein sitten kuitenkin jarruremontin ihan yksikseni itsekseen.
Ensin laitoin etujarrut kuntoon ja seuraavana päivänä takajarrut. Takajarrujen laiton kohdalla huomasin, ettei homma ottanut luontuakseen ilman tuota jarrusylinterin männän sisääntyöntö/-kierto erikoistyökalua.  >:(  Kovasti yritin kärkipihdeillä ensialkuun.  :o
Paikat oli suhteellisen jumissa, joten CRC:n ruosteen irroitusainetta piti ruiskia ja levyjä paukutella reilummalla kädellä (osaa levyistä).

Nyt pysähtyy ja hyvin! Olen tyytyväinen!  :)
Odottelen innolla ja mielenkiinnolla talven loskakelejä, jolloin pääsen testaamaan, että jarruttaako heti vai ei?!
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
ISO puupuristin hoitaa helposti tuon jarrumäntätyökalun virkaa.


Kalmari

  • Vieras
Meillä tuli jarruremppa ajankohtaiseksi viikonloppuna....

Vaimo soitti paniikissa et nyt sytty joku keltainen ympyrä valo jonka ympärillä on kolme viivaa molemmin puolin. No siihen mie nohevana sanoin et älä välitä vaan anna mennä niinku viimestä päivää.

No mutta ajattelin nyt ennen ku lähdetään Lapin reissulle niin laittaa jarrut kuntoon niin ei tartte sit pelätä jarrujen puolesta.

Saas nähdä vain mihin hintoihin napsahtaa ku otin yhteyttä Kouvolan Päivän autoon ja sanoin et laitetaan kaikki tarpeellinen uutta. Voi olla et ku noin menee sanomaan niin hinta nousee ku kaikki laitetaan uutta.

Yritin kysellä minkä hintaista homma olisi niin sanovat vaan et riippuu siitä mitä sinne laitetaan uutta... Olisivat nyt voineen hieman enemmän valaista niin tietäisi kuinka paljon tämän kuun ansioista katoaa taivaan tuulin.

No onpahan sit auto siltä osin kunnossa.

Huomenna se sit nähdään kuinka lompakko pienenee silmissä!
 :-\


Poissa a.link

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 431
    • Profiili
Riippuu paljonko autolla on ajettu ja millaista ajoa. Voihan se olla, että selviät pelkällä palojen vaihdolla. Niissä se kulumisen tunnistin on, joka sytyttää valon mittaristoon.
Itse tuossa tilanteessa vaihdoin uudet palat, levyt, liukutapit ja takalaakerit. Tiedä sitten mitä huolto vaihtaa...

Ocussa taitaa kallein yksittäinen osa olla etulevy...


Poissa pe-te

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 235
    • Profiili
merkkiliikkeessä jarrupalojen ja levyjen vaihto mun fabiaan olis maksanu 690e. kannattaa kysyä hinta ennen kun antaa vaihtaa jarrut


Kalmari

  • Vieras
HUH!!!

Selvisin säikähdyksellä.

Pelkät etu jarrupalat vaihdettiin ja sit takajarrupalat "löysytettiin" sekä puhdistettiin.

Mikä oli kyl ajankohtaista, sillä ainakun auto seisoi yön yli tai pidempään niin kuului pieni laahaus ääni jarruista, nyt ei ainakaan vielä kuulunut tuota kyseistä ääntä.

Mutta tuli se hintaa tuollekkin hommalle... 170,93 €

No mutta asentajana oli ollu joku sellanen heppu jolla on samanlainen räsä niin eiköhän ole sit luotettavassa kunnossa auto.

Nyt sit vain odotellaan sitä et tulee kilsat täyteen et pääsee viemään Räsän öljyn vaihto huoltoon ja zilleen.

Ei muutaaku liukkaita kelejä odottelemaan!!!



Poissa Donitsi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 143
  • Skoda Octavia RS combi -04
    • Profiili
Olihan siinäkin hintaa. Pakko on täälläkin vaihtaa. Kieroutuivat viime kesänä ja nyt on vatkutus aika mahdoton.

Mistä saa halvimmalla etulevyt ja palat? Katselin että Motonetista mutta merkistä ei ole tietoa. Zimmermania Saksasta suurinpiirtein samaan hintaan. Ja jotkut palat niihin. ATEn levyt taitavat olla vielä hintavammat.


Poissa gimp

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
  • Octavia vRS Mk1 -04
    • Profiili
Täytyy nyt kans kirjoittaa tänne, että tein sitten kuitenkin jarruremontin ihan yksikseni itsekseen.
Ensin laitoin etujarrut kuntoon ja seuraavana päivänä takajarrut. Takajarrujen laiton kohdalla huomasin, ettei homma ottanut luontuakseen ilman tuota jarrusylinterin männän sisääntyöntö/-kierto erikoistyökalua.  >:(  Kovasti yritin kärkipihdeillä ensialkuun.  :o
Paikat oli suhteellisen jumissa, joten CRC:n ruosteen irroitusainetta piti ruiskia ja levyjä paukutella reilummalla kädellä (osaa levyistä).

Nyt pysähtyy ja hyvin! Olen tyytyväinen!  :)
Odottelen innolla ja mielenkiinnolla talven loskakelejä, jolloin pääsen testaamaan, että jarruttaako heti vai ei?!

Mites kävi, poistuiko jarrujen häipymisongelma kokonaan levyjen ja palojen vaihdolla?


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Joo, nyt jarrut ovat toimineet moitteettomasti. Ovat todella tehokkaat. Tyytyväinen olen ollut. Suosittelen kaikille lämpimästi kyseisen paketin vaihtamista.  :)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa kirk

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
  • Octavia RS I
    • Profiili
Minullakaan ei ole ollut yhtään häipymistaipumusta koko talvena, vaikka ajan joka päivä 60 km työmatkan Helsingin läpi. Jarrumiehenä siis toimii Zimmermann+Ferodo DS2500. Ainut ongelma on se että jarrut ovat välillä turhan herkät, varsinkin paksuilla talvikengillä jarrutellessa. Muutama appelsiini ja omena lentänyt jo  pelkääjän penkiltä kun ei ole pystynyt annostelemaan jarruvoimaa tarpeeksi vähän  ;D


Poissa gimp

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
  • Octavia vRS Mk1 -04
    • Profiili
Kiitoksia kommenteista, Ireland ja Kirk. Täytynee itsekin lähteä tuolle Zimmermann+Ferodo -linjalle.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2009, 10:04:50 ip kirjoittanut gimp »