vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Chip-tuning lastutus

Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Omassa ainakin laski pikkusen, siis normaali ajossa. Tietty saahan tuon viemään jos oikein käskee ja haluu :D
Mutta ehkä 0.2l/100km laski kulutus

Itse laskettu ajokilometrien ja tankkaustietojen perusteella, vai ajotietokoneen ilmoituksen mukaan?

Ihan laskemalla laskettu (lyhyt matikka ala-asteella)


Poissa kokkopa1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
    • Profiili
Näin uutena RS TDI 2010 omistajana ja parin viikon ajon jälkeen on ajatuksiin hiipunut, että tehoahan voisi olla vielä vähän lisää :D ja siihen liittyen olisi teille pro kavereille kysymys.
Onkohan RS TDI ja TSI mallissa samat voimansiirron osat? Täällä on paljon puhuttu miten auton tekniikka kestää normikäytössä tehon ja väännön kasvun, joten tuli itelle ekana mieleen, että bensa räsässä on kuitenkin vakiona se 30 pollea enemmän ja jos voimansiirron osat on suunnilleen samaa kaliberia TDI ja TSI mallissa, niin silloin mieto tehonlisäys tähän dieseliin ei varmastikaan rasita autoa normikäytössä mitenkään erityisesti.
Itselleni kelpaisi mietokin lisäys eli softa, jossa 201hp/420nm.
Octavia II RS Tdi 2010


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Näin uutena RS TDI 2010 omistajana ja parin viikon ajon jälkeen on ajatuksiin hiipunut, että tehoahan voisi olla vielä vähän lisää :D ja siihen liittyen olisi teille pro kavereille kysymys.
Onkohan RS TDI ja TSI mallissa samat voimansiirron osat? Täällä on paljon puhuttu miten auton tekniikka kestää normikäytössä tehon ja väännön kasvun, joten tuli itelle ekana mieleen, että bensa räsässä on kuitenkin vakiona se 30 pollea enemmän ja jos voimansiirron osat on suunnilleen samaa kaliberia TDI ja TSI mallissa, niin silloin mieto tehonlisäys tähän dieseliin ei varmastikaan rasita autoa normikäytössä mitenkään erityisesti.
Itselleni kelpaisi mietokin lisäys eli softa, jossa 201hp/420nm.

ETKA:n mukaan laatikko näyttäisi olevan sama sekä TSI että TDI koneisissa. Älä nyt kuitenkaan sokeasti tuijota hevosvoimia. Vääntö se laatikon tappaa ja ennenkaikkea ajotapa. Täyskaasu lähtöjä jos harrastaa, niin ei mikään laatikko sitä kauaa kestä. Toisaalta myös isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla aloitetut kiihdytykset rasittavat laatikkoa. Ja ensimmäinen osa mikä sieltä antautuu on kytkin tai kaksoismassavauhtipyörä.


Poissa biglimited

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 58
    • Profiili
Optimoiautosi softalla saatiin mukavat lukemat omaan räsään: Samassa penkissä ennen 200/260 ja nyt 244/382 😊
RS Octavia III dieselfarkulla ja Possulla mennään... Kaks prätkää myös tallissa


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Onko kukaan muuten ikinä käyttäny rullilla noita lastutettuja autoja, että pitääkö luvatut hevoset edes lähelle paikkaansa..?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Onko kukaan muuten ikinä käyttäny rullilla noita lastutettuja autoja, että pitääkö luvatut hevoset edes lähelle paikkaansa..?

Itse kun kävin Motestilla, niin ohjelmointii kuului dynoveto ennen ja jälkeen ohjelmoinnin. Aika hyvin piti paikkansa


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Onko kukaan muuten ikinä käyttäny rullilla noita lastutettuja autoja, että pitääkö luvatut hevoset edes lähelle paikkaansa..?

Itse kun kävin Motestilla, niin ohjelmointii kuului dynoveto ennen ja jälkeen ohjelmoinnin. Aika hyvin piti paikkansa

Motest vissiin tekee softan ihan itse, eikä ole näitä "plug and play" virittäjiä..?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Ärrässä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
  • -06 RS Blue
    • Profiili
Vähän offtopiccia, mutta paljonko porukalla on ahdot bensa räsässä ollut ohjelmoinnin/ohjelmointien jälkeen? Itselle tulossa muokattu stage 2 softa.. Ohjelman tekijä sanoi, että ahdot voisi turvallisesti nostaa 1.4-1.5bar vakio turbolla. Autossa siis stage 1 softa, 3" downpipe kisakatilla ja intake kit.