vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Chip-tuning lastutus

Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
No kun, tarkkaan kerran teidät! Niin mikähän on tehtaan maksimi 7-dsg:ssä. Kun niitä hajoili jo vakio väännöilläkin asuntovasunua vedettäessä!

Maksimia en nyt äkkiseltään muista, mutta sehän on selvä, että dsg ei ole se kestävin laatikko mitä vag on tehnyt ja vaikka vakionakin on hajonnut niin saman kilometrimäärän olisi päässyt virisoftalla jos väännöt olisi rajoitettu dsg:n maksimiin! Oleellisesti kilometrimäärä ja ennenkaikkea riski hajota on suurempi jos rajat ylitetään, tosin kivempi ajaa! :)


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Tuosta DSG kestävyydestähän on puhuttu aikapaljon, mutta oman kokemukseni mukaan laatikko joko hajoaa heti (siis vähillä kilometreillä) tai sitten se kestää pitkään. Oliskohan niin että tuossa hienomekaniikassa on aika tarkat valmistustoleranssit ja osa laatikosta on "rikki" jo tehtaalta tullessaan.
Kyllähän auton saa rikki vakiotehoillakin jos "ajaa miten haluaa". En tiedä tarkkaan oliko tossa mun RäSässä tuota vääntöä rajoitettu, mutta eihän se penkissäkään antaisi noita lukemia ?


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Eikös 7 lovinen kestänyt 250nm ja 6 lovinen joku 400-420nm.
Aika varovaisilla vääntönousuilla nuita virityksiä kannatta tehä ja kyllä ne siellä Motorbitillä tietää mikä on hyväksi.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa reiskaar

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 34
    • Profiili
ohjelma 2.0tdi räsään + dpf:n disablointi (tyhjäys + polton ohitus), kokemuksia? Kulutus tarttis saada alas, matkaa niin paljon.


Poissa biglimited

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 58
    • Profiili
Optimoiautosi-softaa tarjotaan mulle 07 bensa RS:ään, manuaaliversio. Onko bensasta täällä kokemuksia?
RS Octavia III dieselfarkulla ja Possulla mennään... Kaks prätkää myös tallissa


Poissa H2Oski

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Oon suhteellisen tuore onnellinen 2008 tdi farkun omistaja, manuaali loota. Nyt miettinyt tuota optimointia, kiehtoo ymmärrettävästi lisää tehoa ja vääntöä sekä kulutus alas.. olisko foorumin väellä antaa mitään vinkkejä? Olen katsellut voimaa.com ja juuri tässäkin puhuttua chip tuningia... Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan.


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Jepjep. Kokemuksia 3000 km, 7 pykälää lootassa. 25 % tehoja enemmän kuin vakiossa (+vääntö). Ja sen kyllä huomaa. Saattaahan olla, että dsg rajoittaa vääntöjä jonkun verran itsekkin, mutta ei tehoja. Ei taida olla kellään konsteja muutella dsg ohjelmaa (paitsi merkkiliikkeessä). Mutta nätimmin menee, ja ei joka pikkumäessä vaihda pinemmälle. Kulutus 1,4:ssa +-0 meitin ajoilla.
 Mutta penkissä sen sitten vasta huomaisi (väännöt)! Mutta ei kiinnosta. Mutta jos jotain kiinnostaa, mites se meni, rahalla saa ja hevose....

Aika paljon muttia, joskus elämä on!


Poissa Dumlir

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Optimoiautosi-softaa tarjotaan mulle 07 bensa RS:ään, manuaaliversio. Onko bensasta täällä kokemuksia?

Itsellä TSI koneinen ollu nyt lastutettuna 1½ kuukautta ja hyvin pelannut. Kulutus pysynyt vähintääkin samana kuin aiemmin eli ei merkittävää lisäystä vaikka kaasujalka on ehkä ollut ajoittain nyt raskaampi.
Koneesta otettii ulos 250hp/400nm. Vääntöä tuli alemmas vielä huomattavasti tuntuvammin kuin mitä huippuvääntö kertoo. 2500rpm kohdalla lähtee kunnolla vetämään, kun vakio-ohjelmalla sama tapahtui n. 3500rpm kohdilla.


Poissa lenni-kalle

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 61
    • Profiili
biglimited: joo mulla kanssa bensa 07 rs...chiptuningin lastutus ja toiminu ku unelma...ei mitää ongelmaa,suosittelen :D Ite kans epäilin ja tää aihe on mun laittama ni tota turhaa epäilin, anna palaa vaa :D


Poissa Make51

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Kyllä optimointi vaatii dynossa käyntiä jolloin voidaan ohjelmoida juuri sovittu kartta ja nähdään todistettavasti tehon muutokset.


Poissa biglimited

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 58
    • Profiili
Optimoiautosi viritystä miettiny, mut nyt yks velho kertoi että 250hp on se todellinen maksimi mitä näistä 2.0tsfi voi saada. 260hp monet lupaa... Lisäksi varoitti että bypassventtiili hajoo virityksen jälkeen nopeammin eli se pitäisi päivittää s3 Audin vastaavaan. Lisäksi useat valmiit ohjelmat ostetaan ulkomailta ja niissä ei välttämättä optimia toimivuutta.. Tämä velho mainitsi että Suomessa pari osaa ohjelmointihomman eli toinen oli Karala ja joku muu sitten.  Eikö täällä käyttäjiltä mitään negatiivista sanottavaa muka löydy? Jos ei niin hyvähän se tosiaan olisi :)
RS Octavia III dieselfarkulla ja Possulla mennään... Kaks prätkää myös tallissa


Poissa pappi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 55
    • Profiili
    • Manuaalit
DSG-7 kestää n.300 Nm tai vähän yli, mutta ei se selvitetty suoraan valmistajalta.
2,0 TDI lastutettu REVO-softalla. kulutus alas moottoritiella, kaupungissa sama. Hyvin tuntuu toinen muutos-
kaasupoljimen reaaktio on nyt parempi, nopeampi.
mutta ei saa odottaa että tule sama teho ja momentti plus...se on ihme


Poissa Flash

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Paljon on kysymyksiä, joten lisätääs vielä yksi. Onko kenelläkään tietoa mistä rikkinäisiä dpf:iä tai muuta originellin näköistä putkea voisi hankkia? Itsellä täysin toimiva dpf, joten ei viitsisi alkaa paloittelemaan sitä.



Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Varmaan ainoa paikka josta noita saattaa löytyä, olisi jokin autoromuttamo. Mietin tuossa itse, miten merkkiliikkeet toimivat noiden kanssa, kun vaihtavat niitä... En vain ole saanut itsestäni niin paljoa irti, että olisin marmoritiskiltä ko. asiaa kysynyt, että menevätkö ne romujen joukkoon, vai lähetetäänkö ne kenties kunnostettavaksi. Saksan nettivaraosastakin olen noita tiiraillut, mutta sielläkään ei niitä tunnu liikkuvan.


Poissa Flash

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
Varmaan ainoa paikka josta noita saattaa löytyä, olisi jokin autoromuttamo. Mietin tuossa itse, miten merkkiliikkeet toimivat noiden kanssa, kun vaihtavat niitä... En vain ole saanut itsestäni niin paljoa irti, että olisin marmoritiskiltä ko. asiaa kysynyt, että menevätkö ne romujen joukkoon, vai lähetetäänkö ne kenties kunnostettavaksi. Saksan nettivaraosastakin olen noita tiiraillut, mutta sielläkään ei niitä tunnu liikkuvan.

Joo itsekin mietiskelin tuota.. Muistelisin tosin, että jossain tuli vastaan, että noista olisi joku panttimaksu. Eli vaihdossa vanha pantiksi jne.

Jos törmäät jossain noihin, olen erittäin kiinnostunut  ;)