vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Alatukivarsien muokkaus

Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili

Aattelin muokata nuita, jotta sais eturenkaat samaan asentoon kuin takarenkaat, mutta tuli mieleen että eikös samalla kannattais laittaa alapallonivelen kiinnitys 3-5cm ylemmäs, jotta tukivarsi tulis suoraan ja tätä myöten ajettavuus paranis huimasti? Pitäs vain melkein kokeilla että kuin palio tuota tarvii jatkaa, kun jos tukivarsi tulee suoraan, niin jo se muuttaa camberia tuntuvasti..

Jos ilmasella on mahollista saada autosta hienompi ja parempi ajaa, niin miksi ei? Vaikka onhan tuo varmaan laitonta, mutta koittas tehä vakion näköisen ja sinnehän se jää vanteen sisään piiloon :D
Eikö tuossa pitäs olla takarenkaat melkein täysin suorassa? Kun silti näyttää että eturenkaat on suoremmassa..
Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili

Aattelin muokata nuita, jotta sais eturenkaat samaan asentoon kuin takarenkaat, mutta tuli mieleen että eikös samalla kannattais laittaa alapallonivelen kiinnitys 3-5cm ylemmäs, jotta tukivarsi tulis suoraan ja tätä myöten ajettavuus paranis huimasti? Pitäs vain melkein kokeilla että kuin palio tuota tarvii jatkaa, kun jos tukivarsi tulee suoraan, niin jo se muuttaa camberia tuntuvasti..

Jos ilmasella on mahollista saada autosta hienompi ja parempi ajaa, niin miksi ei? Vaikka onhan tuo varmaan laitonta, mutta koittas tehä vakion näköisen ja sinnehän se jää vanteen sisään piiloon :D
Eikö tuossa pitäs olla takarenkaat melkein täysin suorassa? Kun silti näyttää että eturenkaat on suoremmassa..

paskakärry akseli niin kyllä ne aika suorassa on..

ja mieluummin kalva niitä alapallojen kiinnityskohdan pultinreikiä sissäänpäin..
jos siis renkaan haluat suoraan
faster than a fast thing going fast


Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Eikun niitä pitäs kaivaa ulospäin, mutta ei ole varaa tarpeeksi.
Entiiä onko tuossa jotku väärät osat laitettu etupäähän, kun näkee jo ihan silmällä että renkaat on eri kulmassa kuin takana.
Pitää kattoa että jos tuon sais helposti tehtyä, niin tekis samalla kun teen runkoon koloa vetarille.

Kun madallan tuota vielä lisää, niin ongelma pahenee entisestään.
Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Ainakin muissa 4-korimallin konsernin tuotteissa tuo on ihan normaalia, että mitä matalemmaksi sitä autoa säädetään, sitä enemmän tuo ero korostuu etu- ja takapään välillä. Kyse on siis ihan ominaisuudesta, joka johtuu etupään ja taka-akselin erilaisesta suunnittelusta. Jos siirrät tukivartta ylöspäin, niin eikös samalla periaatteessa pitäisi pidentää vetoakseleitakin, kun tuo siirto tuo napoja ulospäin. Ei toki paljoa, mutta periaatteessa kuitenkin?  ???


Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Joo, mutta onhan sillä vetarilla varaa tulla ulommas sen sentin tai vähän yli?
Se tulee vaan vähä ulos kolostaan. Tai ei ulos, mutta ulommas.

Briteissähän monet on laittanu TTn navat ja tukivarret, mutta sama kun muokkaa vakioita, niin vois päästä vielä parempaan lopputulokseen.
Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Poissa Hammer

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 34
    • Profiili
Ihan vaan varmistuksena kysyn, kun pitäis alatukivarret vaihtaa puslien väljyyden vuoksi ja akuutimpi on oikea puoli. Tosta löytys heti hyllystä vasen, mutta kun ei pallonivelessä ole väljää niin eikös noissa ole ihan sama tukivarsi molemmilla puolin, toinen vaan ylösalaisin(takimmainen pusla erilailla) ja pallonivelissä on se ero vasen/oikea? Eli tosta vasen tukivarsi kokonaisuudesta irrottaa sen pallon ja heittää oikealle puolen pelkän tukivarren?



Poissa Hammer

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 34
    • Profiili
Heh, katsoin ETKAsta, siis juurikin näin, sama tukivarsi mutta jos pallo mukana niin silloin antaa eri koodit vas./oik.