vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Alustasta Ocu RS TDI

KONE · 448 · 266002

Poissa Mankku

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Skoda Octavia RS Combi -06
    • Profiili
Kysymystä kulmien säädöstä? Kun olette alustan vaihtaneet niin mihin arvoihin olette säätäneet / säädättäneet aurauskulmat? Ohjearvoihin vai johonkin muuhun?


Poissa TomR_S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 123
    • Profiili
Laitoin privaa ;)
-Hey we all know how we gonna die, baby. We gonna crash & burn."


Poissa Saube

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Itellä bensa räsä -06 ja aattelin saada tuon keulumis ongelman kuriin eli ei mitään kunnon madalluksia. Itällä olis nyt kaks vaihtoehtoo eli seuraavat:

Eibach Pro-Kit - Octavia (1Z) Limousine / Sedan - E10-79-004-02-22
Madallus etu/taka: 20 mm / 20 mm

tai

H&R-madallusjouset Octavia Sedan+SW incl. RS - 29261-2
Madallus: 35

Ilmeisesti molemmissa suurinpiirtein sama madallus Eibach:ssa ilmoitettu RS madallus ja H&R:ssä taas kaikkiin ocuihin. Herääkin kysymys kumpi on parempi vai onko makuasia? Madaltaako molemmat yhtä paljon ja miten sen keulumisen kanssa kumpi siinä parempi?


Poissa ram1

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
H&R satsissa keula laskee 5-10mm alemmas kuin perse.


Poissa mustaräsä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
Moro. Oon ollu pari viikkoa octavia rs tdi vm.2008 auton omistaja,väriltään se on musta. tarvisin vähän neuvoja/mielipiteitä alustan päivitykseen.Autolla ajettu 108tkm ja olen miettinyt jos vaihtaisi vaan jouset esim h&r 35mm tai 50mm,mut sit ku miettii ni autolla sit ajettu sen verran et ei ole iskaritkaan enää ihan uuden veroiset,on vaan aika huikeat erot noissa kustannuksissa.Säädettävistä olen katellu k&w1,fk königsportia ja h&r.Autoon tullee todennäkösesti vain 18x8" vanteet ens keväänä.sit olis semmonen kyssäri viel et onko kukaan tilaillu tavaraa tuolta superskoda.comilta? ja miten se toimii teillä,mä ku oon kokeillu huviksee laittaa ostoskoriin jotain ni se tyhjentyy aina tietyin väliajoin itestään.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
itse olen tilaillut superskodalta onnistuneesti kamaa 1 koppaan ocuun  8) itse en o huomannu et ostoskori tyhjenis  ???
kun kerralla ostaa hyvän alustan niin ei tarvi katua..säädettävässä se plussa et saa mieleiseensä korkeuteen
ite tilasin saksasta vmaxxin säädettävän alustan 299€ oli ihan toimiva muuten mut talvi rikko takaiskarin,joten tilasin konin tolpat ja niissä nyt noi vmaxxin jouset..
vaikka tuskin toi halpuus tota iskaria rikko,juttelin yhen asentajan kans asiasta niin kehu et iskarikauppa kävi keväällä hyvin  :D et jollain muullakin kävi kuten mulla.
faster than a fast thing going fast


Poissa Pante

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • Octavia Combi RS TFSI -07
    • Profiili
Itsekkin uusi Rs octavia combi -07 bentsiini omistaja ja pari viikon odotuksen jälkeen saapui H&R korkeussäädettävä alusta ja nyt 200kilometrin jälkeen ei voi olla muutakun tyytyväinen. Sitä ei tosin tiedä että muuttuuko tuo tosta viel johonki alkukankeuden jälkeen. Vielä on tosin ihan alkuperäset 17'' alut alla mut 19'' vanteita viel odotellessa laski aika mukavaan tasoon mutta säädetään siten uusiksi kun uudet vanteet tulee.
Takapää nyt on viel aika korkeella mutta säätö varaa on reilusti jäljellä.
Tuolla muutama kuvatus http://pante.kuvat.fi/kuvat/Skeida/
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 01, 2010, 05:25:21 ip kirjoittanut Pante »


Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
Mielipiteitä/arvauksia/faktaa RS:n vakioiskarien eliniästä "normaalissa" ajossa, ei radalla?


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Mielipiteitä/arvauksia/faktaa RS:n vakioiskarien eliniästä "normaalissa" ajossa, ei radalla?

Meikäläistä kiinnostais sama tieto.

Ei viittis alustaa päivitellä ennen ku toi alkuperäinen sanoo työsopimuksen irti.
Sitten voi sen tontun siihen investoida, kun maksais uus orkkiskin kuiteskin
melkoisesti.

OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa VRS

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 41
    • Profiili
Arvaukseni olisi n.200tkm.Ei ainakaan vielä 150tkm mitään uusimisen tarvetta!


Poissa mustaräsä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
pante: mitkäs sulla on säädöt tällä hetkellä tos h&r:n alustassa noilla 17"? onko sulla muuten 50% kalvot etuovien ikkunoissa vai näyttääkö vaan? itellä on aikomus asennuttaa tässä kuussa.


Poissa Pante

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • Octavia Combi RS TFSI -07
    • Profiili
siinä on noissa kuvissa 19 tuumaset vanteet alla ja keskiöstä lokarin kaareen edessä ja takana 340mm. ei oo tummennuksia ollenkaan taitaa näyttää vaan tossa katoksessa niin tummalta.


Poissa mustaräsä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
Elikkäs nyt katellu tarpeeksi tota maasturia noilla h&r:n 50mm jousilla(mitat kaariin n.345-350mm). Oisko kellään tietoa tuosta eibachin street pro s säädettävästä alustasta onko hyvä ja saako sillä madallettua tarpeeksi tonttiin? Saisin tästä kyliltä maahantuojalta asennettuna kohtuu hintaan. Sitten toinen vaihtoehto olis h&r,mut mikäs se malli nyt on tarkemmin mitä porukka on täällä laittanu?Onko toi 330mm semmonen madallus et pyörii vielä 8,5x19 225/35/19 rengastus ongelmitta ja ei ole enää kauheesti ilmaa renkaan ja lokarin välissä?meinasin vaa et voi sit sanoo suoraa asentajalle et laittaa oikeeseen korkeuteen auton. Ootteko muuten vaihdellu noita koiraluita alustan vaihdon yhteydessä tai asentanu pohjaanlyöntikumeja? Auto siis RS kombi vm08.


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
H&R Monotubea on mun käsittääkseni useimmat laittanu. Twintubes tais olla Konin iskarit ja Monotubes Bilsteinin. Sen verran tosta tonttiin saamisesta että itellä ny edestä poistettu iskareista alempi "lukitusmutteri" ja ylempi johon jousi painaa ruuvattu aivan pohjaan ja takaa poistettu säätöpalat kokonaan. Nyt on kaaresta napaan 30,5cm edes ja takana 30cm, eli hieman "keulii". En tiedä sitte mikä sun mielestä on "tarpeeksi tontis", itteä tekis mieli hieman viel madaltaa edestä n.1cm :D Rengastus edessä 215/40-18 8,5x18 vanne ja takana 245/35-18 10x18 vanne.

Riippuu paljolti millä offsetilla/ET:llä sun vanteet on, että raapiiko? Itellä oli ennen samat renkaat/vanteet ku sulla ja ET oli 40. Edestä raapi aika hemmetisti vaikka ei ollu viel ihan noin tappiin ruuvattu kuin nyt, rengas meni just kaaren tasalla kun katto sivulta.

Muuten kyllä pelaa hienosti toi alusta. Koiranluut tai koko vakaaja pitääs vaihtaa eteen ku ottaa välillä vetoakseliin. Pohjaanlyöntikumit on ainakin H&R:ssä edessä sisäänrakennettu ja takana käytetään alkuperäisiä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2011, 02:56:53 ap kirjoittanut betamax »


Poissa JRR

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Mulla on tossa pappadiisselissä ollut muutaman viikon D2:n coilit, asiallisen hintainen sarja korkeus ja jäykkyyssäädöllä. Iskarissa on korkeuden ja jäykkyyden säätö ja jousen esijännityksen voi säätää erikseen. Ihan pätevältä sarjalta vaikuttaa vaikka ei se vielä säädöissään mulla ole, takapäätä pitää hiukan nostaa ja säätää jäykemmäksi. Edestä ihan ok vakio asetuksilla, iskaria säädin hiukan jäykemmälle kokeeksi.

Perus nahkee kuva puhelimella: http://i89.photobucket.com/albums/k218/muurala1/Octavia/04062011114.jpg
Octavia TDI Elegance