vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Alustasta Ocu RS TDI

KONE · 448 · 265972

Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Mihins tuo perustuu että laakereista takuu lähtee jos vanteet vaihtaa?
Hyvä kysymys :D En saanu mitään suoraa vastausta mutta jotain se selitti että ne rasittuu enemmän ku on isommat vanteet. Kai ne vaan yrittää luistaa siitä sitte heti ku tietää että ocuista on mennyt pyöränlaakereita aika varhaisis kilometreis.


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Ratkaisevinta lienee onko ne vanteet painavammat. Alkuperäiset 18" Zenithit eivät ole kevyemmästä päästä eli helposti voi tuumaa isommatkin mennä samoihin painoihin. Ja ihan yhtä helposti reilusti painavammaksikin... =) Mutta on tuo silti ihan pelleilyä minusta.


Poissa Automated

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 140
    • Profiili
Ratkaisevinta lienee onko ne vanteet painavammat. Alkuperäiset 18" Zenithit eivät ole kevyemmästä päästä eli helposti voi tuumaa isommatkin mennä samoihin painoihin. Ja ihan yhtä helposti reilusti painavammaksikin... =) Mutta on tuo silti ihan pelleilyä minusta.

Oisko ET kuitenkin merkittävin tekijä noissa laakereiden rasituksissa.
Sanokaa toki jos olen väärässä, mutta eikö vanteiden offsetin muutoksilla
aiheuteta laakereille suurempia sivuttaisvääntövoimia?

Vaikuttaahan tuo painokin varmasti asiaan.


OCTAVIA Combi 2,0 TSI RS vm. 2010


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Ratkaisevinta lienee onko ne vanteet painavammat. Alkuperäiset 18" Zenithit eivät ole kevyemmästä päästä eli helposti voi tuumaa isommatkin mennä samoihin painoihin. Ja ihan yhtä helposti reilusti painavammaksikin... =) Mutta on tuo silti ihan pelleilyä minusta.

Oisko ET kuitenkin merkittävin tekijä noissa laakereiden rasituksissa.
Sanokaa toki jos olen väärässä, mutta eikö vanteiden offsetin muutoksilla
aiheuteta laakereille suurempia sivuttaisvääntövoimia?

Vaikuttaahan tuo painokin varmasti asiaan.

Joo ET munki käsittääkseni vaikuttaa kun vanne tulee ulospäin navasta niin tietysti se vääntää sitä. Mutta kun liikkeessä multa kysyttiin juurikin siitä koosta eikä ET:stä puhuttu mitään :P

Onko teillä muilla lähtenyt alustan osista takuu kun on vaihtanut iskarit/jouset? Ja luetaanko puslat, laakerit jne kulutusosiin eli pitää maksaa itte joka tapauksessa oli alusta vaihdettu tai ei?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 10, 2009, 08:37:58 ip kirjoittanut betamax »


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili


Onko teillä muilla lähtenyt alustan osista takuu kun on vaihtanut iskarit/jouset? Ja luetaanko puslat, laakerit jne kulutusosiin eli pitää maksaa itte joka tapauksessa oli alusta vaihdettu tai ei?

Eiköhän toi oo ihan tapauskohtainen ja riippuu paljon miten huolto ton asian näkee. Jos on kyse jousituksen osista (tukivarret, puslat...) niin takuu ei varmaan ole voimassa. Vetonivelet ym voimansiirron osat ovat siinä rajoilla jos on paljon laskettu. Mulla vaihdettiin ilman mitään mutinoita noi vetarin nivelet.


Poissa Peltzi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
    • Profiili
Tänään tuli ruuattua kaverin avustuksella H&R cup kit 55/40 Farkku räsään. Mitat renkaan keskeltä lokasuojan kaareen  edessä 350mm ja takana 355mm

Mistä ostit ton sarjan ja paljon oli hintaa? Jossain saksan nettikaupoissa oon vaa nähny tota myynnissä, ei vissiin oikein kotimaiset kaupat myy?

Ostin sarjan ihan paikallisesta varaosaliikkeestä 599e. Pitää vielä mittailla tarkemmin päivänvalossa, taskulampun valossa näytti hyvältä=)



Tuliko minkälainen tosta alustasta? kivireki? Mikähän sun paikallisen varaosaliikkeen kaupan nimi mahtaa olla?  ;)
Kuva olis kiva.


Poissa Macce

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Hyvä tuli just sopivan matala ja jämäkkä normi ajoon. En tiedä sitten jos on jotku isommat kesävanteet miltä näyttää, aika näyttää. Kuvan vois napata kun ilmat paranee. Auto-Center Pietarsaari
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2009, 09:49:37 ip kirjoittanut Macce »
Skoda octavia combi rs tdi -06/07
Vw golf 1600 cl -89
Opel vectra b 2.0 -98


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Nyt parituhatta ajettu madallusjousilla ja mittasin uudestaan navasta kaareen. 5mm ne vielä tippu siitä mitä aluksi oli eli nyt edessä 340mm ja takana 345mm. Eli alkuperäsestä tippui edestä 40mm ja takaa 25mm. Kyllä se vaan säädettävää silti kaipais :D

Pyöränkulmat säädettiin myös. Melko vähä oli heittoa, hieman aurausta säädettiin takaa ja muistaakseni edestä camberia.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2009, 05:40:31 ip kirjoittanut betamax »


Poissa JRR

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Onko kukaan kuullut mitään näistä AP:n coilovereista? http://www.mdcomprex.fi/store/index.php?cPath=21_53
Oli tarkoitus pistää tuo H&R:n CupKit-sarja, mutta nyt kävi kuitenkin himottamaan noi säädettävät.

Tietenkin KW tai H&R olis varma valinta, ja niihin olenkin ollut tyytyväinen edellisissä autoissa, mut budjetti painuu tällä kertaa toisen rojektin takia aika alas  >:(

Niin joo, autohan on karvahattu tdi -09, mutta samaa rautaa kai nää on.
Octavia TDI Elegance


Poissa Mankku

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Skoda Octavia RS Combi -06
    • Profiili
Onko kukaan kuullut mitään näistä AP:n coilovereista? http://www.mdcomprex.fi/store/index.php?cPath=21_53
Oli tarkoitus pistää tuo H&R:n CupKit-sarja, mutta nyt kävi kuitenkin himottamaan noi säädettävät.

Tietenkin KW tai H&R olis varma valinta, ja niihin olenkin ollut tyytyväinen edellisissä autoissa, mut budjetti painuu tällä kertaa toisen rojektin takia aika alas  >:(

Niin joo, autohan on karvahattu tdi -09, mutta samaa rautaa kai nää on.

Nopeasti kurkkasin missä hinnoissa sarja pyörii maailmalla niin ensimmäinen sivu joka osui silmään oli tämmöinen, £451.50

Ja tuossa listaa Ebay.de Ajattelin jos budjettia pitää pitää matalalla jos noista on apua


Poissa JRR

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Juu kiitokset, ton AP:n etusivun vilkaisinkin jo mut ei tullu ton sarjan hintaa katottua  ;D Ei ole tullut ennen suoraan ulkomailta tilattua, kuljetuskustannukset ei varmaan kauheita ole? ...par sataa halvempi ite sarja olis tuolla. Ilmeisesti ei ole täällä kenelläkään alla tuommosia, täytyy varmaan toimia koekaniinina  :)
Octavia TDI Elegance


Poissa ram1

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
http://www.cartuningpoint.de/shop/

Itse tilasin H%R satsin aikoinaan tuolta.Silloin ei ollut toimituskulujakaan kun tilaus oli yli 500e.AP näköjään 550e


Poissa Mankku

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Skoda Octavia RS Combi -06
    • Profiili
http://www.cartuningpoint.de/shop/

Itse tilasin H%R satsin aikoinaan tuolta.Silloin ei ollut toimituskulujakaan kun tilaus oli yli 500e.AP näköjään 550e

Vieläkin on rahtivapaa yli 500€ tilauksissa. Tosin 18€ rahtikulut ei ole kovinkaan hurja. Rahtihinnasto


Poissa JRR

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Mites porukka on tehnyt noiden takapään pohjaanlyöntikumien kanssa, uudet iskarit on lyhyemmät kuin alkuperäiset ja joustovara tuntui jo asentaessa pirun pieneltä (ehkä 20-30mm)?
Nyt muutamassa hidastetöyssyssä on mun mielestä pohjannut toi takapää, ja korkeussäätö on vasta puolessa välissä kun tarkoituksena olisi kuitenkin lykkää tonttiin.
Alusta siis tänään vasta asennettu ja toi korkeus asetettu varmuuden vuoksi, pitäisikö leikata noista kumeista pätkät pois?
Octavia TDI Elegance


Poissa TPP

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Itelle miettiny tuota H&R cup kit-alustaa. Mitä eroa on 31043-4 ja 31043-5.
Toisaalta onko mikä ero jos laittaa pelkät madallusjouset?
Octavia RS TDi HB -07