vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Alustasta Ocu RS TDI

KONE · 448 · 266110

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Vaikuttaa aika paljon D2-tyyppiseltä alustasarjalta ja muutoskatsastusta ajatellen ei seuraava BC-racingin sivuilta löytyvä teksti kuulosta hyvältä:

"BC Racing -alustat eivät ole rakenteensa vuoksi mallikohtaisesti tyyppihyväksyttyjä. Hyväksyntäprosessin vuoksi sama koskee kaikkia muitakin vastaavia alustasarjoja. Toimitamme jokaisen alustan mukana kuitenkin valmistuprosessit ja -materiaalit hyväksyvän yleisen TÜV -todistuksen sekä maahantuojan todistuksen siitä, että sarja on tarkoitettu kyseiseen automerkkiin ja malliin asennettavaksi. Emme voi kuitenkaan luvata hyväksyttyä muutoskatsastusta autoihin joihin mallikohtainen tyyppihyväksyntä vaaditaan."

Jos sattuu olemaan tiukka katsastusmies asialla, niin ei välttämättä mene läpi. Tosin jos on tarkoitus vaihtaa aina katsastusta varten vakioalusta alle, niin sitten ongelmaa ei ole.  :)


Poissa marko.ketonen

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 127
  • Skoda Ocu I combi RS
    • Profiili
Totta totta, eibachin alusta sitten on tüv hyväksytty tietty jos katsastettu jo madallussarjalla niin tuskin se katsastusetä kattoo niit tolppii sen kummemmin enää ;)
JH Sound
Marko Ketonen
- Autohifit & tuningtuotteet nopeasti ja vaivattomasti -
www.jh-sound.fi
myynti@jh-sound.fi
0505520339


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
onko kukaan laittanut madallusjousien kaveriksi bilsteinin B8 sprint tai vastaavia iskareita? itsellä on tällä hetkellä H&R -50mm jouset vakio iskareilla ja niille kaveriksi tulevaisuudessa harkinnut uusia iskareita.tuohon madallukseen noilla jousilla ollut tyytyväinen joten säädettävälle ei tarvetta!


RedRäsä

  • Vieras
Noniin tilauksessa cartuningpoint.de:stä
- H&R Monotube Gewindefahrwerk Skoda Octavia Typ 1Z
- H&R Stabilisator Set VA / HA Skoda Octavia Typ 1Z

menikö susille?



Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Noniin tilauksessa cartuningpoint.de:stä
- H&R Monotube Gewindefahrwerk Skoda Octavia Typ 1Z
- H&R Stabilisator Set VA / HA Skoda Octavia Typ 1Z

menikö susille?



Ilmeisesti tämän topicin perusteella ainakin varma valinta. Mitä tuo stabilisator set pitää sisällään ja mitä nuo kaikki maksoivat toimituskuluineen? Itsekkin pitäisi tilata jossain vaiheessa tuo säädettävä alusta, mutta halvin hankintapaikka on vielä hakusessa.  :)


RedRäsä

  • Vieras
350€ vakaajasarja sisältää 28mm etuvakaajan ure/teflon puslilla ja 24mm takavakaajan puslilla. Tämä oli se jäykempi sarja siis toinen on 26/23mm ja muutaman kympin halvempi. Coilover oli 899€ ja siis n.1250€ yhteensä toomituskulut 0€ ja UPS tuo kotiovelle.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
350€ vakaajasarja sisältää 28mm etuvakaajan ure/teflon puslilla ja 24mm takavakaajan puslilla. Tämä oli se jäykempi sarja siis toinen on 26/23mm ja muutaman kympin halvempi. Coilover oli 899€ ja siis n.1250€ yhteensä toomituskulut 0€ ja UPS tuo kotiovelle.

Tilasitko nuo vakaajat pelkästään alustan jämäköityttämisen takia, vai ottaako vetari kiinni vakio vakaajaan edessä, jos tuon tontittaa kunnolla? En ole vielä tuonne auton alle kertaakaan katsonut, niin ei tiedä millainen rakenne tuossa etupäässä on. :)


RedRäsä

  • Vieras
Varsinkin ajettavuuden takia, mutta kyllähän se avittaa tuo etuvakaajan muoto jos meinaa laskea tappiin ja ajaa kovaa. Edellisessä iv gti golffissa oli kw var1 tontissa ja kolisi myös helposti vakaajat vetariin, sitten vaihdoin tuon 26/23mm vakaajasarjan ja ajettavuus parani huimasti eikä kolissu vetarit ollenkaan enää. Me like


Poissa braide

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
    • Profiili
Moro! Uusi mies ja uusi auto. 2008 RS TDI Combi DSG ja kysymyksenä mitkäs jouset kandeis laittaa en ihan matalaks haluu koska muuten talvella mä olen aura-auto :) Mutta selattuani tätä threadia niin vissii nuo H&R:n jouset ois hyvät, vai ? ja siis joku 35mm vois madaltua..?

Entäs sitte onko monikin lastuttanut tota TDI DSG:tä ?? Että miten paikat kestää noita n.200hp ja 420nm tehoja ?


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
En tiedä pudottaako noi HR:n jouset RäSää noin paljon, vai onko toi pudotus normi Oculle. Noi Eibachin jouset ei juuri laskenut Räsää orkkis korkeudesta. säädettävällä alustallahan saat auton juuri siihen korkeuteen kun haluat.
 Mulla on Motorbitin softa(202hv/427nm) tossa omassani ja noin 50tkm olen sillä ajanut, eikä minkäänlaisia ongelmia kestävyyden suhteen ole ollut.


Poissa braide

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
    • Profiili
Joo mut en jaksais ihan niin paljoa sijoittaa että koko alustan vaihtaisin. Joten mulle riittäis ne jouset..

ja joo hyvä tietää että motorbitin on ok lastutus kun se tässä lähellä onkin.. Paljonko muuten ne ottaa lastusta ?

Ja muuten onko jollain ehdotusta madallusjousien asennukseen ja voishan ne jouset sieltä sit samalla ottaa vaiko ehdotuksia ?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2012, 10:31:12 ip kirjoittanut braide »


Poissa pikkuhono11

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
tohon lastu asiaan , itellä ennen räsää mulla oli golv v tdi eli 140hp siitä jarrutettiin harisella 202hp ja 497nm :)
Riihimäellä on  www.chip-tuning.fi tekee loistavia päivityksiä.
Nyt pitäs tohon pensa räsään laittaa vähän paukkuja lisää :) että ei noi kiiselit mene ohi :)


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Varsinkin ajettavuuden takia, mutta kyllähän se avittaa tuo etuvakaajan muoto jos meinaa laskea tappiin ja ajaa kovaa. Edellisessä iv gti golffissa oli kw var1 tontissa ja kolisi myös helposti vakaajat vetariin, sitten vaihdoin tuon 26/23mm vakaajasarjan ja ajettavuus parani huimasti eikä kolissu vetarit ollenkaan enää. Me like
Tähän sen verran omasta kokemuksesta että itellä ottaa ainaki omassa räsässä apukuskin puolelta välillä isommissa montuissa vetari runkoon eikä vakaajaan, useimmissa VAGeissa vakaaja oli tosiaan ensimmäisenä edessä. Alustana H&R monotube ja säädöt tapissa.


RedRäsä

  • Vieras
Ok hyvä tietää, kun haetaan kesästancea :-D ei tuu turhaa ihmeteltyä mikä kolisee.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
H&R monotube tilattu cartuningpoint.de:stä. Sitten vaan odotellaan kevättä että saa tuon sarjan pultattua alle. Ainoa ongelma tulee kulmien säädöstä, kun säädän alustan 19" vanteiden kanssa kohdilleen, niin Hämeenlinnasta ei kuulemma löydy paikkoja joilla olisi laitteet säätää kulmia noin isojen vanteiden kanssa. Ei jaksaisi säädön jälkeen laittaa takaisin 17" vanteita kulmien säätöä varten ja sitten taas pultata 19" takaisin. No ehkä se siitä vielä...  :)