HANA79, miten on H&R:n mukavuus verratuna vakioalustaan?
Kyselin alustoista KCS:tä ja Lappeenrannan Tepalmet Motorsportista. Ja seuraavaa sain vastaukseksi:
- H&R:n jäykkyys säätyy ajon mukaan
- H&R käyttää ainoastaan itse valmistamia osia
- KW1:ssä on AL-KO:n takatolpat (ei siis itse valmistetut kuten 2 ja 3 varianteissa)
- H&R:ää pidetään yleisesti KW:ta laadukkaampana = säilyttää ominaisuutensa pidempään (riippumatta onko KW 1, 2 tai 3)
- H&R:ssä ei ole ilmeisesti rosteritolppia vaan joku vastaavan pinnan muodostava H&R:n oma käsittely.
- Kumpikin myyjä totesi, että rosteritolpat eivät vaikuta millään tavalla alustan säädettävyyteen talven ajon jälkeen. Kierteen väliin menee likaa joka tapauksessa ja säädön yhteydessä tolpat on putsattava. Jos ruostumista ajatellaan, niin rosteritolpan vaikutus tulee näkyviin ehkä 10 v päästä (jos sittenkään). Eli ylimainostettua sanoivat...
Myyjien mielipiteet:
- Jos haluaa jäykkyyttä säätää, niin KW3.
- Muten H&R.
Koska H&R on lähes jokapaikassa 300 - 400 € kalliimpi kuin KW1, on KW:sta tullut suositumpi ja siksi sitä keskustelupalstoilla suositellaan.
Jäykkyssäädostä sen verran että jos KW:n jäykkyyssäädettävissä asteikko on 1 (pehmeä) - 10 (jäykkä), niin tuo KW1 asettuu n. 3:n kohdalle, eli pehmeämpään päähän. KW:n insinöörin lausunto asiasta löytyy selaamalla tuolta:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?p=2223744PS. RS:ssä on 55 mm tolppa.