vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Alustasta Ocu RS TDI

KONE · 448 · 266320

Poissa Petteri

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 598
  • Ocu vRS TDi Combi
    • Profiili
Kirjotetaas hieman kokemuksia tuosta var3 setistä nyt kun sillä on tullut muutama tonni rullattua.

Radalla tuo setti on kyllä omiaan. Antaa todella hyvää palautetta mitä tapahtuu ja kallistelu väheni huomattavasti. Tämä ei nyt tietenkään ollut yllätys. Normiajossa huomaa, että on alustasarja asennettu, mutta mistään kivireestä ei voida puhua. Todella kovat reunat toki lyö "sisään" jo rengastuksenkin takia, mutta normaalit tien epätasaisuudet ei juurikaan tunnu orkkisalustaa enempää. Pintakovuutta ei ole havaittavissa, kuten var2 setti aiheutti ex-206 gtissä. Kaikin puolin mielikuva on erittäin paljon sivistyneemmästä alustasarjasta. Hoitaa hommansa enemmän kuin hyvin, olematta pintakova. Matka-ajossa sen olemassa olon unohtaa eikä kaikkia kuoppia ja epätasaisuuksia tarvitse erikseen kierrellä. Jos hinta ei päätä vie pyörälle niin suosittelen lämpimästi. :)
Typo sinne, toinen tänne...


Hasty

  • Vieras
Palautetaan aihe mieliin, koska kovaa vauhtia ollaan sen tosiasian edessä, että kesäkelit tulevat. Kellään kuvaa, miltä näyttää tuo H&R -20 madallusjousilla vai onko otettava suosiolla KW variante 2 tai 3. Mielenkiintoinen vaihtoehto voisi olla tuo uusi KW Street comfort?


Poissa KCS

  • Yhteistyökumppani
  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Tuolla myös jotain vaihtoehtoja akuuttiin alustan puutteeseen..


Poissa Taneli

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 253
  • Bmw
    • Profiili
KW V1 todettu erittäin toimivaksi ja riittäväksi.


Poissa KONE

  • Administrator
  • Mekaanikko
  • *****
    • Viestejä: 146
    • Profiili
    • http://www.fikkari.fi

Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Uskaltaisin suositella H&R kork. säädettävää settiä. Tolpissa on ajonopeuden/"värähtelyn" mukaan säätyvä vaimennus kuuleman mukaan.
Itselläni ainakin toimiva setti ja hinnaltaan KW1 tasolla.
Erotu massasta ja osta H&R ;)
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
saakos tota H&R:ää 1-koppaseen RS:ään?
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Jep jep. Kaverilla oli I koppasessa combissa. Kehui kovasti.
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


maheino2

  • Vieras
Onko noissa rs:ssä camperien säätö et saa noi rekaat pysymään suorassa, jos madaltaa pelkillä jousilla?


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Uskaltaisin suositella H&R kork. säädettävää settiä. Tolpissa on ajonopeuden/"värähtelyn" mukaan säätyvä vaimennus kuuleman mukaan.
Itselläni ainakin toimiva setti ja hinnaltaan KW1 tasolla.
Erotu massasta ja osta H&R ;)

Mikä H&R:n sarja on kyseessä ja mitä kustansi? Arvon tässä KW:n ja H&R:n välillä...


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
http://www.kitupiikki.net/ Sieltä löytyy Autotuning ja -osat kohdasta.
Skoda Ocatavia Lim + farmari 4WD (neliveto) Typ 1Z (etuakselin tolpan läpimitta 55 mm!) Muistaakseni toi oli se mun sarja 959€.
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
Onko noissa rosteri tolpat tai ulos/sisään vaimennuksen säätöä?
Meinasin vaan kun KW 1:n hinnat pyörii 900€ hujakoilla joka paikassa, mutta tuo H&R on n. 1300 € (paitsi tuolla kitupiikissä).


Hasty

  • Vieras
Juurikin nuo samat kysymykset minulla mielessä. Eli onko rosteria kierreosuus ja onko jäykkyyssäätöä?

Onhan tuossa TDI RS:ssä 55mm paksut nuo etutolpat, kun en kuollaksenikaan jaksaisi käydä tuolla hangessa kerrostalon pihalla mittaamassa?

Viimehetken pähkäilyä KW var 1,2,3, street comfort tai H&R välillä. Vastaiskohan toi H&R sitten var 1:stä? Perskeles ku on vaikee päättää  :o


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Juu tuota...nyt en lähe sanoo mitään materiaalista kun ei oo tietoa :-[ Kuvittelisin sen olevan rosteria ??? Pitäis ettii paketti jos siin ois jotain faktaa.
Kuulemani mukaan jäykkyys säätyy ajo/värähtelyn nopeuden mukaan. Korostan ei faktaa. Eli siis erillistä säätöä ei ole.
Luulis et TDI RS:ssä olis paksummat tolpat, soittakaa huoltoon niin selviää.

Mulla oli I koppasessa RS combissa FK:n korkeus säädettävä sarja ja olin tyytyväinen siihen. Tää H&R:n sarja on jonkin verran mukavampi ajella, mut kuitenkin erittäin jämäkkä tarvittaessa niin kuin alusta sarja aina. H&R:n sarjaa pidän laadukkaampana kuin KW var 1, tosin mulla ei oo siitä kokemuksia.
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa Male80

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 294
  • Superb Combi 2.0 TDI CR DSG
    • Profiili
HANA79, miten on H&R:n mukavuus verratuna vakioalustaan?

Kyselin alustoista KCS:tä ja Lappeenrannan Tepalmet Motorsportista. Ja seuraavaa sain vastaukseksi:

- H&R:n jäykkyys säätyy ajon mukaan
- H&R käyttää ainoastaan itse valmistamia osia
- KW1:ssä on AL-KO:n takatolpat (ei siis itse valmistetut kuten 2 ja 3 varianteissa)
- H&R:ää pidetään yleisesti KW:ta laadukkaampana = säilyttää ominaisuutensa pidempään (riippumatta onko KW 1, 2 tai 3)
- H&R:ssä ei ole ilmeisesti rosteritolppia vaan joku vastaavan pinnan muodostava H&R:n oma käsittely.
- Kumpikin myyjä totesi, että rosteritolpat eivät vaikuta millään tavalla alustan säädettävyyteen talven ajon jälkeen. Kierteen väliin menee likaa joka tapauksessa ja säädön yhteydessä tolpat on putsattava. Jos ruostumista ajatellaan, niin rosteritolpan vaikutus tulee näkyviin ehkä 10 v päästä (jos sittenkään). Eli ylimainostettua sanoivat...

Myyjien mielipiteet:
- Jos haluaa jäykkyyttä säätää, niin KW3.
- Muten H&R.

Koska H&R on lähes jokapaikassa 300 - 400 € kalliimpi kuin KW1, on KW:sta tullut suositumpi ja siksi sitä keskustelupalstoilla suositellaan.

Jäykkyssäädostä sen verran että jos KW:n jäykkyyssäädettävissä asteikko on 1 (pehmeä) - 10 (jäykkä), niin tuo KW1 asettuu n. 3:n kohdalle, eli pehmeämpään päähän. KW:n insinöörin lausunto asiasta löytyy selaamalla tuolta: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?p=2223744

PS. RS:ssä on 55 mm tolppa.