vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Alustasta Ocu RS TDI

KONE · 448 · 266200

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Ei se kyllä voi maalaisjärjen mukaan mennä katsastuksesta läpi, jollei alustamuutosta ole muutoskatsastettu. Nostat sitä etupäätä hieman ja muutoskatsastuksen jälkeen tiputat takaisin. Toisaalta taas jos ne ei merkannut sitä alustaa siihen katsastuksen hylkäämisperusteisiin, niin eivät voi kyllä siitä pummatakaan.


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
H&R jouset laitettu tänään alle. Iskareita en vaihtanu, vaan pelkät jouset. Etupää tippu noin 3cm alaspäin. Ihan sopivasti omasta mielestä, pystyy viel ajamaan normaalisti, ei tarvitse aurata tietä. Takapäätä en muistanu mitata, että paljonko se laski, mut sopivasti suhteessa etupäähän. Keuliminen ainakin loppu. Huomenna sit aurauskulmat ja kait sitä pitäis konttorilla käydä kyselemässä tosta muutoskatsastuksesta, tai tehdäänkö se vasta normi katsastuksen yhteydessä??


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
H&R jouset laitettu tänään alle. Iskareita en vaihtanu, vaan pelkät jouset. Etupää tippu noin 3cm alaspäin. Ihan sopivasti omasta mielestä, pystyy viel ajamaan normaalisti, ei tarvitse aurata tietä. Takapäätä en muistanu mitata, että paljonko se laski, mut sopivasti suhteessa etupäähän. Keuliminen ainakin loppu. Huomenna sit aurauskulmat ja kait sitä pitäis konttorilla käydä kyselemässä tosta muutoskatsastuksesta, tai tehdäänkö se vasta normi katsastuksen yhteydessä??

Varmaankin aika sama, teetätkö sen muutoskatsastuksen nyt vai vasta katsastuksen yhteydessä. Tuskin sitä sen edullisemmin saa, jos yhdistää normaalin katsastuksen yhteyteen.


Poissa Skooda

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Ite tehnyt aina muutoskatsastuksen samantien kun vaihdattanut alustan autoon. Hinta on ollut siinä 35-40€ luokkaa. TUV-todistus mukaan vaan ja konttorille. :)


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
H&R jouset laitettu tänään alle. Iskareita en vaihtanu, vaan pelkät jouset. Etupää tippu noin 3cm alaspäin. Ihan sopivasti omasta mielestä, pystyy viel ajamaan normaalisti, ei tarvitse aurata tietä. Takapäätä en muistanu mitata, että paljonko se laski, mut sopivasti suhteessa etupäähän. Keuliminen ainakin loppu. Huomenna sit aurauskulmat ja kait sitä pitäis konttorilla käydä kyselemässä tosta muutoskatsastuksesta, tai tehdäänkö se vasta normi katsastuksen yhteydessä??

Nyt on taas kulmat kohdillaan, takapäässä oli muuttunu aika lailla auraukset ym haritukset, edessä ei juuri ollenkaan.


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Onko ykkös ja kakkos ocun aurauskulmien säädöissä paljon eroa, tai siis noilla arvoilla. Huomasin just että omassa on käytetty ykkös kopan arvoja.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Onko ykkös ja kakkos ocun aurauskulmien säädöissä paljon eroa, tai siis noilla arvoilla. Huomasin just että omassa on käytetty ykkös kopan arvoja.

Heitä nyt säädetyt arvot tänne, niin katsotaan. Veikkaan kuitenkin että eivät ole sinnepäinkään, mitä pitäisi.


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Onko ykkös ja kakkos ocun aurauskulmien säädöissä paljon eroa, tai siis noilla arvoilla. Huomasin just että omassa on käytetty ykkös kopan arvoja.

Heitä nyt säädetyt arvot tänne, niin katsotaan. Veikkaan kuitenkin että eivät ole sinnepäinkään, mitä pitäisi.

camber-kulma taka vasen:-1,32
                            oikea -1,34
Erillisauraus taka     vasen +0,18
                             oikea +0.16
yhteisauraus      +0,34

etuakseli caster-kulma vasen:7,36
                                 oikea:7.55

camber-kulma              vasen:-0,54
                                   Oikea:-1.02

Erillisauraus        vasen:-0.01
                          Oikea:+0.01

Onko noi lähellekkään mitä pitäis olla??? Tai meenkö kiukkusena verstaalle maanantaina?
Kiitos Java!!
                
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 09, 2013, 06:35:12 ip kirjoittanut hajoje »


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili

itsellä -50mm jouset ja säädöt seuraavat ja olleet 2,5v ja renkaat kuluneet tasaisesti joka puolelta:

vasen etu:camber -1,03
oikea etu :camber -1,01
vasen taka:camber -1,37
oikea taka :camber -1,39


vasen etu:auraus 0,05
oikea etu :auraus 0.04
vasen taka:auraus:0,05
oikea taka :auraus 0,03


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
No ei mulla sit näytä olevan asiaa verstaalle valittamaan, aika lähelle samoissa arvoissa ollaan ja kun noissa on noi + - jotain arvot.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Takana näyttäisi olevan hieman liikaa aurausta, kun sen pitäisi olla välillä 0º00' - 0º10'. Tuo saattaa aiheuttaa hieman ylimääräistä kulumista.


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
No ei mulla sit näytä olevan asiaa verstaalle valittamaan, aika lähelle samoissa arvoissa ollaan ja kun noissa on noi + - jotain arvot.

ittu aatana, ratti vinossa kulmien säädön jälkeen, helvetin ropasuutarit, siispä huomenna paikalliseen ad centeriin.


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
No ei mulla sit näytä olevan asiaa verstaalle valittamaan, aika lähelle samoissa arvoissa ollaan ja kun noissa on noi + - jotain arvot.

ittu aatana, ratti vinossa kulmien säädön jälkeen, helvetin ropasuutarit, siispä huomenna paikalliseen ad centeriin.

No niin, toisella kerralla sitten onnistuivat laittamaan kulmat kohdilleen ja rattikin on suorassa.


Poissa kanada

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 79
    • Profiili
Tämä taitaa olla ikuisuusaihe, mutta kysytään nyt vielä kerran. Eli hakusessa olisi mielellään Uudeltamaalta passeli asennuspaikka alustasarjalle (H&R Cupkit), plussaa olisi jos nelipyöräsuuntauksen saisi tehtyä samassa paikassa.

Tällä hetkellä siis suunnitelmana joko tilata alustasarja ulkomailta ja asen(nut)taa se paikalleen tai vaihtoehtoisesti suosia suomalaista ja tilata se jonkun kotimaisen toimijan kautta asennettuna.

Muutamasta paikasta olen kysynyt tarjouksen, mutta ne ovat vaihdelleet lähinnä kalliin ja naurettavan välillä. Esimerkiksi König tarjosi alustasarjaa asennettuna hintaan 1217,00€, josta asennuksen ja suuntauksen osuus on 400€ + alv!! Underground Motorsport vaikuttaa tällä hetkellä järkevimmältä vaihtoehdolta, heiltä sain tarjouksen alustasarja 670€ + asennus 150€ + 80-100€ suuntauksesta.

Itsekin tuon operaation voisin harkita tekeväni, mutta tarvittavien vermeiden hankkimiseen menisi varmaan jo lähes yhtä paljon rahaa kuin tuohon asennuttamiseen. Lienee siis parempi jättää tuo jumppa jollekin, joka oikeasti tietää mitä tekee.  ;D


Poissa Puuhis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • -08 RS CR Tdi
    • Profiili
Onkos muilla ollut ongelmia noiden HR:n monotubejen kanssa?

Mulla alkoi oirehtia ja kolista toinen etuiskari pakkasella. Lämpimässä hallissa kun käytti auton niin kolina loppui mutta auton seistyä pakkasessa palasi kolina. Oletin että iskari kaput ja hommasin uuden tolpan.

Nyt avasin tuon vaihdetun putken ja siellähän olikin todella runsaasti vettä sisällä, ei ihme että pakkasella alkoi kolista. Muuten iskari vaikuttaisi olevan tikissään. Hieman syö miestä kun tulikin hommattua tuon kolinan takia uusi tolppa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2013, 11:12:08 ip kirjoittanut Puuhis »