vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Alustasta Ocu RS TDI

KONE · 448 · 266189

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Samankaltaista kolinaa täälläkin terävissä montuissa havaittavissa ja ääni tulee vasemman puolen etupyörän tietämiltä. Auto juuri katsastettu, joten puslissa tuskin on vikaa. Pitää seurailla tilannetta, miten tuo lämpötila vaikuttaa kolinaan. Lämpimään talliin kun ei autoa saa, niin ollaan tämän testin osalta sään armoilla.  :)

Mitä muuten kustansi uusi tolppa ja mistä ostit sen?


Poissa Puuhis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • -08 RS CR Tdi
    • Profiili
Vuosi sitten 280 euroa/kpl oli tolppa ja muistaakseni uspartsilta tilasin. Vaihdoin silloin vain toisen tolpan ja nyt alkoi toinen tolppa oirehtia. Ajattelin purkaa irrallaan olevan vanhan tolpan ja tarkistaa josko tuohon ois saanu tuon vaimenninosan hommattua ettei koko tolppaa tarvitsisi ostaa. Purkaessa sitten lorotti vajaan desin vettä tuolta sisältä. Muuten vaimennin vaikuttaisi olevan ok.

Tuo kolina lakkaa kun pitää pari tuntia autoa lämpimässä hallissa eli vahvasti vaikuttaisi tuossa toisessakin tolpassa olevan vedet sisällä. Pitänee hommata uusi huulitiiviste, läjätä vanha tolppa ja vaihtaa se tuon oirehtivan tolpan tilalle.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2013, 11:44:05 ip kirjoittanut Puuhis »


Poissa kanada

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 79
    • Profiili
Postimies toimitti alustan ja kesärenkaat Saksanmaalta kiitettävän nopeasti vain viikossa. Paketista en löytänyt mitään "ylimääräistä" iskaritolppien ja kierrejousien lisäksi eli pitääkö tuohon allelaittoon varautua vielä jotenkin hankkimalla lisää jotain muita osia? Pitääkö alkuperäisistä iskareista purkaa jotain osia näihin uusiin? Pohjaanlyöntikumeista, puslista ja kertakäyttöisistä ruuveista/muttereista olen lukenut keskusteltavan, mutta jotain tarkennuksia olisi kiva kuulla vielä asiantuntijoilta. ;) Auton vakioalustallahan on nyt rullattu se 85tkm.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Postimies toimitti alustan ja kesärenkaat Saksanmaalta kiitettävän nopeasti vain viikossa. Paketista en löytänyt mitään "ylimääräistä" iskaritolppien ja kierrejousien lisäksi eli pitääkö tuohon allelaittoon varautua vielä jotenkin hankkimalla lisää jotain muita osia? Pitääkö alkuperäisistä iskareista purkaa jotain osia näihin uusiin? Pohjaanlyöntikumeista, puslista ja kertakäyttöisistä ruuveista/muttereista olen lukenut keskusteltavan, mutta jotain tarkennuksia olisi kiva kuulla vielä asiantuntijoilta. ;) Auton vakioalustallahan on nyt rullattu se 85tkm.

Iskarien yläpäät (laakerit, jousilautaset yms.) ja pohjaanlyöntikumit pitää siirtää vanhasta alustasta uuteen. Kaupasta ei tarvitse käydä ostamassa mitään, ellei välttämättä halua uusia laakereita, joka ei liene kyllä kovin kannattavaa, koska ei ne laakerit vielä noilla kilometreillä ole entiset. Tosin en ole asiantuntija, mutta kommentoin silti.  ;)


Poissa Jaruba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 68
  • 388,2 BHP / 461,5 Nm
    • Profiili
Postimies toimitti tänne Bilstein B14 alustasarjan. Ensituntumalta ~500km ajeluiden jälkeen ylimääräisiä kolahteluja ei ole kuulunut, ajotuntuma jämäkkä ja tasapainoinen..... Isompi esittely tulossa  ;D


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Postimies toimitti tänne Bilstein B14 alustasarjan. Ensituntumalta ~500km ajeluiden jälkeen ylimääräisiä kolahteluja ei ole kuulunut, ajotuntuma jämäkkä ja tasapainoinen..... Isompi esittely tulossa  ;D

Itselläkin sama alusta ostoslistalla, joten täällä ainakin odotetaan käyttökokemuksia! ;D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2013, 10:37:34 ip kirjoittanut Erno »


Poissa mustaräsä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
Onhan noissa facelift mallissa samat H&R:n 50mm madallusjouset kun tuossa vanhemmassa mallissa?


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
Onhan noissa facelift mallissa samat H&R:n 50mm madallusjouset kun tuossa vanhemmassa mallissa?


Kyllä on!


Poissa Artsi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 10
    • Profiili
http://www.modificars.fi/tuotteet/skoda-octavia-1z-3/HR-CupKit-Skoda-Octavia-Sedan-Kombi-RS-3

Tuo ois varmaa hyvä alusta paljon ajavalle? FK:n halppis alusta ajettu loppuun ni jotai pitäs tilalle hommata.


Poissa M.R

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Itsellä oli pari vuotta alla H&R monotube coil-over sarja mutta kyllästyin siihen koska etujouset vaihdettiin kerran takuuseen kun joutui vähän väliä ruuvaamaan ylös että nokka pysyi halutussa korkeudessa ja uusien jousien kohdalla tilanne ei muuttunut. Tuona aikana kilometrejä ensimmäisillä jousilla ehti tulla noin 30tkm ja toisilla hiukan vähemmän. Tämän jälkeen tilasin Saksanmaalta Bilstein B14 sarjan joka on ensimmäisen 10tkm aikana tuntunut todella hyvältä valinnalta ( ja halvempi kuin H&R ). Maksoi hiukan päälle 800euroa. Niin alas ei saa säädettyä kuin H&R:ää mutta ei ole tarviskaan jos halutaan pysyä lain sallimissa rajoissa. Jouset ehdottomasti paremmat kuin H&R:ssä eikä ole niin pintakova mutta riittävän jämäkkä ainakin omaan makuuni. Makujahan on tietty monia ;)


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Maksoi hiukan päälle 800euroa. Niin alas ei saa säädettyä kuin H&R:ää mutta ei ole tarviskaan jos halutaan pysyä lain sallimissa rajoissa. Jouset ehdottomasti paremmat kuin H&R:ssä eikä ole niin pintakova mutta riittävän jämäkkä ainakin omaan makuuni. Makujahan on tietty monia ;)

Kuulostaa lupaavalta. Mistä sait tuohon hintaan?


Poissa M.R

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Hiukan muistin pieleen. Tarkistin hinnan ja se oli 842 euroa, mutta kuitenkin vielä halvempi kuin H&R ja mielestäni paremman oloinen ajossa. H&R tahtoi mielestäni olla hiukan pompottava vaikka rengasprofiilikin on 40 joten sen ei pitäisi ainakaan juuri joustaa. Bilstein mukavuuspainotteisempi mutta silti riittävän jämäkkä jotta uskaltaa moottoritien rampeissa kantata ilman että peilit raapii maata :D  Tuoltahttp://www.mk-fahrwerkstechnik.de/OCTAVIA-Combi-1Z5 ostin setin ja toimitus pelasi hienosti ja nopeasti.


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
Hiukan muistin pieleen. Tarkistin hinnan ja se oli 842 euroa, mutta kuitenkin vielä halvempi kuin H&R ja mielestäni paremman oloinen ajossa. H&R tahtoi mielestäni olla hiukan pompottava vaikka rengasprofiilikin on 40 joten sen ei pitäisi ainakaan juuri joustaa. Bilstein mukavuuspainotteisempi mutta silti riittävän jämäkkä jotta uskaltaa moottoritien rampeissa kantata ilman että peilit raapii maata :D  Tuoltahttp://www.mk-fahrwerkstechnik.de/OCTAVIA-Combi-1Z5 ostin setin ja toimitus pelasi hienosti ja nopeasti.

Ja tuolta saa Eibachin kallistuksenvakaaja-setinkin kohtuulliseen hintaan. Pitääpä laittaa osoite muistiin...


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
Uudet iskarit pitäisi saada H&R -50mm jousien kaveriksi,kun alkuperäiset alkaa olemaan lopussa...
Onko ehdotuksia? Bilstein b8 olisi yksi vaihtoehto,tarkoitettu madallusjousien kans käytettäväksi,noita sais sarjan saksasta n,480€....


Poissa kanada

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 79
    • Profiili
Minkähänlaisiin arvoihin Octavian pyörien kulmat pitäisi säätää madalluksen jälkeen? Voinko luottaa säätöliikkeen (ei-merkkiliike) tarjoamiin vaihtoehtoihin vai kannattaako sinne viedä omat numerot tarjolle?

Osaako kukaan sanoa näiden arvojen oikeellisuudesta?