vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Alustasta Ocu RS TDI

KONE · 448 · 265931

Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Mulla oli I koppasessa RäSässä FK Highsport(muistaakseni) säädettävä. Hyvin toimi ainakin mulla. Ei pahaa sanottavaa. Ehkä oli pintakovempi kun edellisessä RäSässä(II) ollut H&R säädettävä. H&R:ssä ei kierteet jumiudu kokemuksellani, ei kyl jumiutunut FK:ssa kaan... Huolellinen putsaus ennen säätöjä tehtävä tietenkin. KW:n olen kuullut/lukenut jumiutuneen? Ja FK:sta olen lukenut et iskareita on joskus mennyt rikki (öljyt pihalle).
Kyllä noilla halvemmilla sarjoilla pärjää jos ei kovin radalla tykittele ja aja kisaa. Halvemmissa voi olla varmaankin enemmän laatueroja tuotannossa?
Toden näköisesti en enää osta mitään kallista sarjaa kun noi autot näköjään vaihtuu kohtuu usein ja en kierrä rataa ympäri...
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
No nyt on ollut KW Variante 3 alla noin kuukauden päivät ja edelleen olen tosi tyytyväinen, paitsi yksi asia vähän häiritsee. Kun ajaa vähänkin reippaammin oikealle kääntyviin mutkiin tuntuu kuin rengas raapisi johonkin eli tuntuu sellaista tärinää kuin kulutuspinta ottaisi johonkin kiinni. Olen kokeillut ajaa takapyörön kiilan päälle niin että jousitus on pohjassa, mutta renkaan ja lokasuojan väliin jää hyvin tilaa. Vanteina on 18" et 45 ja renkaina 225/45/18 eli ei pitäisi niidenkään puolesta ahdistaa. Lisäksi tuo puskurin ja lokasuojan pokkaus on taivuteltu. Olisko hyviä ideoita mistä tota lähtisi metsästämään ? Voisko taka-akseli liikkua sivusuunnassa noin paljon ?


Poissa Petteri

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 598
  • Ocu vRS TDi Combi
    • Profiili
Kato ettei vetari osu runkoon. Mulla teki tuota radalla. :)
Typo sinne, toinen tänne...


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Nyt selvis radalla, että oikeanpuoleinen vetari ottaa kallistuksenvakaajaan kiinni >:( Oisko hyviä ideoita ? Enkä nosta ylöspäin >:(


Poissa spiral

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 111
  • Audi A4 2.0 TFSI Quattro
    • Profiili
Älä käänny oikealle  :P


Huomasin myös radalla, että oma KW V1:llä varustettu raapii sisälokariin jyrkissä oikeissa mutkissa.


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili

Poissa Otoo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Ai ottaako Octaviassakin vetari kallistuksenvakaajaan kiinni kun on tarpeeksi tiputettu.? Edelisessä Golfissa sama ongelma jos ajeli renkaat linkussa monttuihin tms..


Poissa andy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 43
  • Octavia RS TSI
    • Profiili
Nyt selvis radalla, että oikeanpuoleinen vetari ottaa kallistuksenvakaajaan kiinni >:( Oisko hyviä ideoita ? Enkä nosta ylöspäin >:(

Oiskohan jäykemmät kallistuksenvakaajat eri muotoiset, jolloin eivät osuisi vetariin?


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Äänet saa loppumaan säädettävillä koiranluilla. Tosin jokohan sellasia löytyy octaviaII/V golfiin? ei oo itelle tullu vastaan, tosin en ole kyllä etsinytkään :)


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Ai ottaako Octaviassakin vetari kallistuksenvakaajaan kiinni kun on tarpeeksi tiputettu.? Edelisessä Golfissa sama ongelma jos ajeli renkaat linkussa monttuihin tms..
Näköjään tolla moottori-vaihteisto-alusta yhdistelmällä ottaa toiselta puolelta kiinni.


Oiskohan jäykemmät kallistuksenvakaajat eri muotoiset, jolloin eivät osuisi vetariin?
Näin olen myös kuullut, ja Eibachilta näyttää löytyvän molemmat vakaajat, mutta toi hinta -560€- vähän mietityttää.


Poissa Otoo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Mjoo, onkos Kri paljon madallettu.? Onko muilla ollut samaa ongelmaa, kun kuitenkin paljon tontitettuja Räsiä on.. Ei vaan huvittaisi taas vaihtaa alusta ja huomata ettei voikkaan tiputtaa tarpeeksi..


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Mulla muistaakseni oli edessä 325mm ja takana 330mm pyörännavasta kaareen (n.1cm verran kierteitä tolpissa(H&R) jäljellä)... pari kertaa radalla kurahti vetari vakaajaan kiinni. Eli normiajossa ei vielä huolta ole.

Tuolta löytyy kuvaa korkeudesta...
http://koti.mbnet.fi/henhuu/Rasasokota/14072009088.jpg


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Mjoo, onkos Kri paljon madallettu.? Onko muilla ollut samaa ongelmaa, kun kuitenkin paljon tontitettuja Räsiä on.. Ei vaan huvittaisi taas vaihtaa alusta ja huomata ettei voikkaan tiputtaa tarpeeksi..
Mulla tuli otteeseen 320mm molemmissa päissä, ja mulla kyllä ottaa toi vakaaja kiinni, jos ajaa vähänkin reippaammin oikealle. Kuskin puolelta siis ei ottanut edes radalla kiinni. Pitää varmaan toi 5mm nostaa :'(


Poissa andy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 43
  • Octavia RS TSI
    • Profiili
Oiskohan jäykemmät kallistuksenvakaajat eri muotoiset, jolloin eivät osuisi vetariin?
Näin olen myös kuullut, ja Eibachilta näyttää löytyvän molemmat vakaajat, mutta toi hinta -560€- vähän mietityttää.
[/quote]

Näyttäisi löytyvän ainakin H&R:n vakaajat eteen ja taakse alle 400 eurolla sekä pelkästään eteen noin 200.
http://www.stg-gmbh.com/tuning.html
http://www.cartuningpoint.de/shop/
http://www.autoteilemann.de/opencms/opencms/html/de/PrimaryNavigation/Teilekatalog/index.html


Poissa eccer

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Onko kellään kokemusta D2 alustoista, näkyis löytyvän 'räsään'. Kilpailukykyinen hinta verrattuna H&R ja KW2 verrattuna.

http://www.race.fi/catalog.php?types=2&iprop=&aprop=Make:SKODA;Model:OCTAVIA%20(1Z3)%202WD%2055mm%20strut&locale=&brands=