vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Räsän vikavalo ja tehottomuus.

Kiwi · 24 · 14616

Poissa Kiwi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
    • Profiili
Elikkäs ongelmana on, että merkkiliike ei pääse ohjelmaan kunnolla käsiksi kun kuulemma ohjelma vaihdettu. Ostin olevinaan lastuttamattoman auton mutta nyt yli 7kk kaupanteon jälkeen ongelmaa pukkas. Tyhjäkäynti kulutus nousi yli yhden litran kun ennen se oli 0.8 ja tehot hävis jonkun verran. Moottorin varotusvalo palaa, mutta sen tarkemmin en tiedä. Illalla voin laittaa hitusen tarkempaa infoa kun käyn auton hakemassa ja nään mitä ne on lappuun kirjoittanut. Korjaus arviossa puhuttiin tuhansista euroista kun pitää osa kerrallaan vaihtaa :/ muilla vastaavasta kokemusta ja kuinka kannattaa lähteä solmua aukasemaan? Auto siis 04 vuoden farmari räsä jos tuolla vuosiluvulla mitään merkitystä asiaan on. Niin ja vaihdetut "viriviri" osat mitä tiedän niin OTR Bypass ja K&N Typhoon instake ilmanputsari setti. 
Skoda Octavia vRS 1.8T Kombi -04


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Niin kun vikakoodit on luettu niin ollaan viisampia..
faster than a fast thing going fast


Poissa Kiwi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
    • Profiili
Joo elikkä selvisi sellasta että autossa jonkin sortin lastu joka kuulemma estää tarkemman pääsyn softaan käsiksi :o mutta kuitenkin saatiin parit vikakoodit kaivettua esiin:
17705 ahtimen kaasuläpän liitäntä, paineen lasku
17524 rivil, tunnl, lämmitysvirtapiiri katkos
17511 rivil, tunnl, lämmitysvirtapiiri teho liian pieni
18010 liittimen 30 virransyöttö, jännite liian pieni

Tollasta olivat saaneet kaivettua, mutta kuulemma eivät osaa/voi korjata muutenkun vaihtamalla osa kerrallaan joka tosiaan kustantaisi arviolta tuhansia. Tarkempaan analyysiin ei päässeet tuon lastun takia käsiksi.
Skoda Octavia vRS 1.8T Kombi -04


Poissa Kiwi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
    • Profiili
Aika outoa touhua merkkiliikkeeltä mielestäni kun luulisi noilla vikakoodeilla pystyvän jotain tekemään ilman tonnien laskua. Taitaa olla että käytän nyrkkipajalla jospa olisivat viisaampia siellä. Eka koitan nytten uudella ilmamassamittarilla kun tuon nykysen tarkistin äsken niin aika täynnä kaikkee moskaa se oli jo talven jäljiltä. Uusi siis tilattu ja huomenissa saan, joten lauantaina kokeilemaan. Saako tuon vikavalon pois mitenkään ilman mitään laitteita jos onnistuu vaihtamaan viallisen osan? Elikkä siis häviääkö se jos vaihdan sattumalta rikkimenneen osan uuteen ilman että sitä tarvitsee välissä nollata. Vaikeesti selitetty taasen :D
Skoda Octavia vRS 1.8T Kombi -04


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
ilmeisesti jos vika korjaantuu myös valo häviää mut melkein kaikilla jo on joku softa jolla valon saa pois.itsellä on myös puhelimessa ohjelma jolla saa luettua ja poistettua koodeja.
Ootko kattunut rosstechin sivuilta noista koodeista?
siellä on usein myös korjaus ehdotuksia.
faster than a fast thing going fast


Poissa Kiwi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
    • Profiili
Oon kattonu joo ja veikkaisin tuota 18010 koodin tulleen akun irroittamisen takia. Noista muista niin nettiä penkomalla itse lähtisin ilmamäärämittaria ja/tai lambdaa kokeilemaan. Harmi kun itseltä ei löydy mitään millä lukea tai nollata koodia :/ Aika noviisi näitten juttujen kanssa ja tuo kaikkien kehuma vagcom tekisi liian ison loven tähän hätään lompakkoon. Osaatteko sanoa jotain edullista, tähän vehkeeseen toimivaa ja kohtuu yksinkertaista laitetta koodien lukemiseen ja nollaamiseen?
Skoda Octavia vRS 1.8T Kombi -04


Poissa lepale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
Android puhelimeen Torque-ohjelma (3,50€) ja huutonetistä tai ebaystä halpis elm bluetooth mutikka (n.20€) obd2 porttiin.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
^
Tuo on itselläkin,hemmetin pätevä. Ja jos ei ole ole tohon mahdollisuutta niin täällä fooromilla varmasti joku
Asustelee samoilla suunnilla joka voi noi koodit hoitaa.
17705
kannattaa kokeilla toista bybassiä tai ainakin kattoo onko vanha jääny jumiin.noissakin vikoja on ollu
Ja tuo n249 venttiili myös.se ohjaa ahtimen paineita. Ja samalla katsoo letkut,tahtoo mennä lakuks vanhemmiten.
ja olis ensin kannattanut kokeilla putsata toi kaasuläppäkotelo mieluummin kuin ostaa uus.
17524 lambdaa herjaa,kannattaa johdot tarkistaa.en muista minkä koodin itsellä anto kun meni kaikki 4 johtoo poikki.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2012, 07:52:00 ap kirjoittanut sepu »
faster than a fast thing going fast


Poissa Kiwi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
    • Profiili
Nyt häärittii moottorin luona ja letkuja tarkisteltii ja liitoksia kiristeltii. Muutamat letkut hitusen pehmyttä jo mutta vuotoja ei silmämääräsesti lyötynyt. Putsasin vanhan ilmamassamittarin, ei vaikutusta. Sitten kävin hakemassa uuden ja laitoin kiinni ja akun kaapelit hetkeksi pois ja bypassin putsasin ja vaihdoin jousen astetta jäykempään, jos ollut liian löysä ja päässyt sitä kautta falskaamaan. Nyt ei vika valo syttynyt noin 20km testilenkin jälkeen ja motarinopeuksia ajettu muutama kilsa kokeeksi ja "rajuja" kiihdytyksiä suoritettu, jotta mahdolliset viat tulisi esiin. Ainakaan valot mittariin ei syttynyt ja pers tuntumalta tuntus toimivan. Vikakoodit vois vielä lukasta jos jostain laitteen saan. Pistän kyllä tuollasen bluetooth värkin tilaukseen viikonloppuna niin pääsee sillä sitten tarkastamaan ja kuittaamaan. Edellisellä kerralla tosiaan kun tuota akusta kaapelipois nollausta yritin niin noin kilometrin lenkin jälkeen valo syttyi, että siihen nähden jotain mennyt parempaan suuntaan :D
Skoda Octavia vRS 1.8T Kombi -04


Poissa Kiwi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
    • Profiili
No ilo oli sit loppupeleis lyhykäinen... tänää pari km koti pihasta ja pams varotusvalo pompsahti tauluu ja käynti meni vituiks jällee. Pitänee johki nyrkki pajaa kiikuttaa tuo jos siellä olisivat viisaampia kuin merkkiliikkeessä.
Skoda Octavia vRS 1.8T Kombi -04


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
et kai hakenut motonetistä tuota maffia? olen kuullut puhuttavan et noi ei olisi kauhian hyviä tai pitkäikäsiä..
alkuperäinen huomattavasti kalliimpi mut toimiva
faster than a fast thing going fast


Poissa Kiwi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
    • Profiili
Ihan alkuperäinen boschi tuli fiksukselta mukaa, kallis oli mut ainaki nyt tietää et se toimii. Ja tuo edellinen oli tosiaan aika rujon näkönen jo että vaikka se toimisikin niin tuskin enää kovin pitkään. Ens maanantaina menee merkkivapaaseen korjaamoon tutkittavaks et mikä vaivaa. Kovasti veikkas kyllä että lambda sekottas. Sittenpähän näkee, toivottavasti sais ennen pääsiäisiä kuntoon :)
Skoda Octavia vRS 1.8T Kombi -04


Poissa Kiwi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
    • Profiili
Nonii hankin tollasen bluetooth palikan ja torquen pistin luurii nii se anto 2 vikakoodia jotka viittaisi juurikin tuohon lambdaan. Elikkä:
P0030: HO2S Heater Circuit (Bank 1 Sensor 1)
P0135: O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 1)

Muita koodeja mitä olivat merkkikorjaamolla kaivaneet niin ei tuolla saanut tai sitten niitä ei enään ole, tiedä sitten :D Käykööt nyt vielä maanantaina siellä pajalla kun ei itsellä mahdollisuutta päästä auton alle ropaamaan kun kerrostalossa asuu :/ Jos tuo lambda nyt on se syyllinen niin täytyy jatkossa tuon bluetooth lelun kans lukee niit koodei ja korjailla sen mukaan mitä parkkiksel pystyy :D
Skoda Octavia vRS 1.8T Kombi -04


Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Itellä on vähä samanlaiset oireet. Ootko lambdan vaihtanu ja auttoko asiaan?


Poissa Kiwi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
    • Profiili
Juu lambda oli tullut tiensä päähän ja sen vaihtamalla ongelmat siltä osin selätetty:)
Skoda Octavia vRS 1.8T Kombi -04