vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Räsän vikavalo ja tehottomuus.

Kiwi · 24 · 14620

Poissa Kiwi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
    • Profiili
Noniin jälleen uusia ongelmia mitkä nyt ei välttämättä tähän aiheeseen kuulu, mutten kehdannut uuttakaan aukaista. Elikkä occu puutuu kiihdyttäessä kierroksilla 3000-5000rpm välillä. Auto alkaa nykimään ja keräämään kierroksia hitaasti ja tuon alueen ylipäästyään alkaa taas kiihtyä normaalisti. Mitään vikakoodia ei ainakaan tuolla androidin softalla saa. Kylmällä koneella ei tee kyseistä vikaa juurikaan eikä joka kerta edes lämpimänä, mutta turhan usein kuitenkin, että vituttaa se alkaa :D Asiat joita olen tehnyt vian korjatakseni niin vaihdoin sytytystulpat, putsasin mafin joka on suhteellisen uusi, bypassin putsasin, putsasin ilmanputsarin joka on mallia K&N kartio. Lisäksi lambda vaihdettu pääsiäisen aikoihin ja helmikuussa vaihdettu sytytyspuolat kampanjan voimin. Mitäs seuraavaksi kannattais vaihtaa/putsata?
Skoda Octavia vRS 1.8T Kombi -04


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Yksi mahdollisuus on n75 venttiili.se säätää ahtoja. Mut en tiä miten rikkinäinen oireilee..
faster than a fast thing going fast


Poissa Kiwi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
    • Profiili
Hmmm kovin on jännää.... Nykiminen väheni todella merkittävästi tankattuani tankin täyteen, ettei olis edellisellä kerralla neste myynyt vesibensaa. Vikakoodit luettua vagcomi antoi kaksi koodia, toinen viittasi kaasuläppään ja toinen oli jotain että rajotin arvot ylitetty (?) :D Koodit nollattu, autoa ajettu ja poljettu ---> tehoa tuntuu olevan enemmän ja nykiminen lähes kadoksissaan. Muutama satunnainen meinaanykiä-oire ollut mutta ei muuta. Vagcomilla katsottu myös kaikkien antureiden arvoja ja mikään muu ei pistänyt silmään kuin imuilmanlämpötila oli melko korkea, pitäneen laittaa kartio menemään akkukotelon alapuolelle. Valmis K&N putkikin olisi jolla sen saa sinne kuljetettua. Ahto mittarikin näyttää omiaan jos vagcomiin uskominen, Oma mittari tulee kauheella viiveellä ja huiput jää välille 0.7-0.9 kun vagcomi antoi noin 1.2 baria. Kuinka luetettavia nuo vagcomin arvot noin yleensä ovat?
Skoda Octavia vRS 1.8T Kombi -04


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Tietohan tulee suoraan ecusta,joten on se luultavasti tarkempi.
faster than a fast thing going fast


Poissa BigDane

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 67
    • Profiili
koneremppa tehty. Mm. Männät ja venttiilit vaihdettu, kansi höylätty jne. Käytin penkissä rempan jälkeen, kun tuntui scodillac niin löysältä. 15hp puuttuu. Alavääntö oli surkea. 3000rpm kohdalla vasta 90 heppaa! Suurin mitattu teho, 164,9hp saavutettiin vasta 5800 kieppeillä. Missähän mahtais olla vika? Postailen penkityslapun tähän, kunhan saan skannerin toimimaan. Voiskohan ahdin olla menossa? Myös imuäänet kuuluu ihmeen selvästi nyt, verrattuna aikasempaan... Ketuttaa..


Poissa lepale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
koneremppa tehty. Mm. Männät ja venttiilit vaihdettu, kansi höylätty jne. Käytin penkissä rempan jälkeen, kun tuntui scodillac niin löysältä. 15hp puuttuu. Alavääntö oli surkea. 3000rpm kohdalla vasta 90 heppaa! Suurin mitattu teho, 164,9hp saavutettiin vasta 5800 kieppeillä. Missähän mahtais olla vika? Postailen penkityslapun tähän, kunhan saan skannerin toimimaan. Voiskohan ahdin olla menossa? Myös imuäänet kuuluu ihmeen selvästi nyt, verrattuna aikasempaan... Ketuttaa..
Käytin keväällä huvikseni täysin vakion 130tkm ajetun skeidan penkissä, niin antoi arvoiksi 182.8hv 6269 rpm (180hv tuli jo 5400rpm )ja vääntöjä 268 Nm 2441 rpm. 3000rpm kohdalla noin 112hv ja tuo 165hv tuli 4800rpm kohdilla. Penkeissäkin on eroja, eli samalla penkillä pitäisi ajaa jos arvoja rupeaa vertailemaan.
Kannattaisikohan tarkistaa että hammashihnan jako on kohdallaan?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 22, 2012, 09:33:02 ap kirjoittanut lepale »


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili

koneremppa tehty. Mm. Männät ja venttiilit vaihdettu, kansi höylätty jne. Käytin penkissä rempan jälkeen, kun tuntui scodillac niin löysältä. 15hp puuttuu. Alavääntö oli surkea. 3000rpm kohdalla vasta 90 heppaa! Suurin mitattu teho, 164,9hp saavutettiin vasta 5800 kieppeillä. Missähän mahtais olla vika? Postailen penkityslapun tähän, kunhan saan skannerin toimimaan. Voiskohan ahdin olla menossa? Myös imuäänet kuuluu ihmeen selvästi nyt, verrattuna aikasempaan... Ketuttaa..
Käytin keväällä huvikseni täysin vakion 130tkm ajetun skeidan penkissä, niin antoi arvoiksi 182.8hv 6269 rpm (180hv tuli jo 5400rpm )ja vääntöjä 268 Nm 2441 rpm. 3000rpm kohdalla noin 112hv ja tuo 165hv tuli 4800rpm kohdilla. Penkeissäkin on eroja, eli samalla penkillä pitäisi ajaa jos arvoja rupeaa vertailemaan.
Kannattaisikohan tarkistaa että hammashihnan jako on kohdallaan?
meinasin ehdottaa ihan samaa..
faster than a fast thing going fast



Poissa lepale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
Mitattiinko ahtopaineet vedon aikana? Mulla oli ahdot alussa 0.74bar ja 3500rpm kohdalla o.60bar ja 5500rpm jälkeen laski jonnekkin 0.55bar:iin.
AFR oli 3500rpm asti se 14 ja sen jälkeen seossuhde laski tasaisesti 6000rpm asti lukemaan 10.5 eli tosi rikkaalle, kuulemma normaali ilmiö VAG vakio ohjelmalla, varmistettu ettei varmasti ole laihalla ja kone kestää.
Kysytään nyt tässä samassa yhteydessä jos joku tietää, kun ohjelmaa optimoidaan, niin paljonko AFR on tehohuipussa?