vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Pakoputki vuotaa ja kaikkea muuta

Poissa MMarttinen

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 113
    • Profiili
Tuli tuossa eilen huomattua että pyhä peltilehmä pitää etuovien kohdalla kovempaa pörinää kuin aikaisemmin,
eli todennäköisesti putki vuotaa niiltä kohdilta.
Arvailujen varassa vielä tarkempi sijainti mutta hyvä arvaus olisi downpipen jousto, mikä ilmeisesti on se yleisin kohta.

Pystyykö jouston ilman harmaita hiuksia vaihtamaan itse vai pitääkö vaan nöyrtyä laittamaan euroja tiskiin ja ostamaan uusi dp?

Ja sitten asian vierestä kysymys, että vaikuttaako tuo vuoto tyhjäkäntiin?
Huohotin letkut (haarautuva sekä alempi) on vaihdettu, eli ne ei pitäisi enää olla ongelman aiheuttaja.
Käynnistettäessä kierrokset käy jossain +2000rpm ja sitten laskee lähelle normaalia.
Kylmänä kierrokset jumppailee 700-1200 välillä ja tuntuu että auto meinaa sammua.

Toinen mieltä askarruttava asian näin katsastusta edeltävänä ajankohtana on etupään kolahtelu mutkissa ja töyssyissä.
Kolina kuuluu apparin puolelta ja yleensä vain jos renkaat ei ole suorassa kun ajaa montusta tai hidaste töyssystä.
Mitäköhän siellä on rikki/menossa rikki?


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Kyllä ton jouston "pystyy" ite vaihtaan. Mut hitsaus hommiks menee.motonetistä hakee uuden jouston.ota kännyllä kuva siitä joustosta koska sitä ei muistaakseni nää suoraan? Ahtimen alla ..
Mulla on tosa hyllysä siihen sopiva jousto,jos ajelet kiikan suunnilla,tu hakeen pois :D
Tohon kierrosten heiluntaan osaa sanoa mitn.

Kolina voi johtua ..mistä vaan.koiranluu nivelet iskarin yläpää. Rengas irti ja väänteleen.
Onko alustasarjaa autossa? Itsellä välillä se iskariputken muovisuoja ottaa iskarin kierteisiin kiinni kun aavistuksen jämpti
faster than a fast thing going fast


Poissa ahkiainen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
kallistuksenvakaajan puslat ainakin itsellä pariin kertaan on kolissut ja katkennut etujousi. 
Tosiaan kolina voi tulla mistä tahansa, selviää vaan tutkimalla.
Viimeisin kolina etupäässä aiheutui ajovalojen säätötangosta. En oikeen vielläkään keksi miten se voi mennä poikki?
Hauskinta asiassa on se, ettei oikeen mistään tunnu löytyvän uutta osaa tilallalle.
Paikallinen huoltopulju yrittänyt kuukauden metsästää osaa.   


Poissa MMarttinen

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 113
    • Profiili
Kolinaa joutunee selvittelemään vielä (eli käy katsastuskonttorilla hakemassa "ostoslistan")
tyhjäkäynnin sekoilu liittyy jo aiemmin vaivanneeseen letkujen huonoon kuntoon.

Aiemmin vaihdoin jo ne näkyvät huohotinletkut, nyt sitten tarkastelun tuloksena piti vielä
yksi letku laittaa uusittavien listalle.

Imusarjan alta oli letku revennyt niiin sehän siellä sitten aiheuttaa harmaita hiuksia.
Tälläkertaa en jaksanu ite ruveta askartelemaan kun Auto-Berner ilmoitti putkin hinnaks 26e.
Siinä kun on toinen pää isompi kuin toinen niin ei vaan jaksanu ruveta ite tekemään.  ;D

Pakoputken vuotoakaan en oo vielä paikallistanut sen tarkemmin mutta sen verran ihmettelin alustaa että pörinä kuuluu katin takaa, eli
ilmeisesti menee vain loppupää uusiksi tai sitten pitää ottaa hitsausvekottimet käteen ja katsoa mitä siitä sitten tulee.


Poissa M.R

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Vahva veikkaus kolinan aiheuttajaksi on vakaajatangon koiranluu koska itse kyseiseen autoon olen vaihtanut aikanaan toisen puolen mutta toinen jäi vaihtamatta kun oli silloin kunnossa. Pakoputki katista taaksepäin on kunnossa. Ilmeisesti käyntivaiva selvis...hyvä niin. T: Entinen omistaja ;D