Jos en nyt väärin ole ymmärtänyt, niin varsinaista huolto-ohjelman mukaista vaihtoväliä tuolla DPF:llä ei ole, vaan se vaihdetaan sitten kun täyttöaste ylittää suurimman sallitun määrän, joka on ilmeisesti suunnilleen 60g. 120 tkm huollossa muistaakseni tuon DPF:n täyttöaste tarkistetaan huollon testerillä.
Tuo voisi kyllä olla fiksu veto ostaa jostain rikkinäinen vastaava DPF ja jättää se orkkis varmuuden vuoksi jemmaan, jos sen joskus joutuu jostain syystä laittamaan takaisin (mitä kyllä suuresti epäilen...).
Mulla n. 3 viikkoa sitten suoritetussa 120tkm huollossa täyttöaste tarkastettiin, mutta suodattimelle itselleen ei mitään tehty. Suodattimen ikään taitaa aikalailla vaikuttaa, millaisessa käytössä auto on. Pelkästä kaupunkiajosta ja lyhyistä matkoista nuo eivät pidä, vaan saattavat tukkeutua melko nopeastikkin.
Jos päädyt ostamaan ja tyhjentämään rikkinäisen DPF:n, niin kerro toki millainen ja minkä hintainen homma tuo on. Veikkaan että tälläkin foorumilla useampaa henkilöa asia saattaisi kiinnostaa.
Ja tuosta ensimmäisen viestin tehotavoitteesta vielä. Mulla on tuossa omassa laitteessa 208hp/420nm toteutettu ihan lastuttamalla, ilman mitään muita muutoksia.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 29, 2012, 04:02:34 ip kirjoittanut randomi »
ex-Octavia II RS TDI -07, Audi A6 3.0 TDIq -05, KTM Super Duke -06