vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu tfsi tärisee ?

Poissa pikkuhono11

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
Mistä voi johtua julmettu tärinä , ratin sivuttaisliike >:( . Kumit tasapainotettu , kulmat säädetty.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Soviterenkaat ei keskitä kunnolla tai renkaissa pystyheittoa...?


RedRäsä

  • Vieras
Mulla oli sama homma 80-100kmh nopeudessa kesärenkailla. Vaikka kulmat säädetty yms. Mutta viimekesästä erona se että takarenkaat on nyt edessä ja etukiekot takana. Nyt kun ajettu pari kk niin tärinä poistunut. Eli renkaat ruvennu istuu nykyiselle setupille. Kulmat kuitenkin radikaalisti muuttunut alustan ja vakaajien vaihdon yhteydessä..


Poissa pikkuhono11

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
Kokeilen toisilla vanteilla ja kumeilla mitä tapahtuu.


RedRäsä

  • Vieras
Joo aika hyvin kertoo sitten, et onko alustassa vai kiekoissa..ei mun duuni polostakaan saaneet tasapainoituksella kuin välttävän. Peltivanne saanut joskus iskua kunnolla..


Poissa pikkuhono11

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
Renkaat vaihdettu ja noin 70% helpotti asiaa. Pitää varmaan ruuvata alustaa ylemmäs :(


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Miten alustan nosto voisi vähentää tärinää?


Poissa pikkuhono11

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
Niin ei mun mielestäkään, tossa vaan muutama jamppa sano että kandee kokeilla nostaa tuota autoa , noin 5cm
 niin loppuis tärinät.Tonttiin ja sillä sipuli ei vaan ole säätöjä enempää :(


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Niin, eihän se nostaminen vaikuttaisi muuhun kuin tukivarsien asentoon suhteessa muuhun autoon. Ja 5 sentin nostohan olisi jo vakiokorkeus?  ;D

Harrastuksen ja auton ulkonäön takia joutuu aina vähän kärsimään. Samojen tärinäongelmien kanssa tässä itsekin painiskelen.


Poissa pikkuhono11

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
Oikein  ;D  . hyvää ulko näköä ei saa ilma ongelmia  ;)   Tonttiin ja sillä hyvä , mulla on tällä hetkellä maavaraa pohjapanssarissa joku 5-6 cm  ;D


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Minkäs merkkinen alustasarja sulla muuten on alla? Ja onko pohjaanlyöntikumit takana muokkaamattomat, eli orkkikset?


Poissa pikkuhono11

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 99
    • Profiili
alusta on ta texnics , takana kumit on puolitettu.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Ok, no ei sitten mitään. Itse unohdin lyhentää niitä kumeja ja eilen kun katselin tuota auton takapäätä, totesin että auto makaa pohjaanlyöntikumien päällä. Pikainen kumien lyhennys ja osa puoliärsyttävästä tärinästä katosi heti.  :)