vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Takapuskurin irroitus

Poissa lepale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
Onko takapuskurin irroitus hankala operaatio? Kontin sisäpuolella sivuissa on kaksi pulttia puolellaan ja torxeja kiertää puskurin ulkopuolella. Miten lähtee se puskurin päällä oleva lista ehjänä takavalojen välistä? sen alla lienee lisää torxeja. Takavalojen alla olevat listan pätkät lähtee varmaan sen jälkeen?
Jos jollain olisi hyvät ohjeet kys. operaatiosta, niin olisin kiitollinen niistä.


Poissa Kassu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
  • Ex. Skoda Octavia 1.8 RS Combi vm.-04
    • Profiili
Juuri tein kyseisen homman, kun laitoin vetokoukun.

Lisäisin sun listaan vielä kontin sisäpuolelta takavalojen alta yhdet pultit per puoli.
Näin ainakin farkussa.

Mulla ainakin lähti puskuri listoineen päivineen irti.


Poissa lepale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
Hb malli kyseessä. Koukun laiton takia se pitäisi irti saada. Jos vaikka viikonloppuna kerkeisin homman tekemään. Kaikki ohjeet on tervetulleita ;)


Poissa Kassu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
  • Ex. Skoda Octavia 1.8 RS Combi vm.-04
    • Profiili
Noilla tiedoilla se puskuri irtoaa.

Eiköhän HB mallissakin ole puskuri aivan samanlailla kiinni, eli:
-Kontin sisältä kyljistä 2pulttia/puoli
-Kontin sisältä takavalojen alta 1 pulttia /puoli(joutuu verhoilumuoveja kampeen sivuun ihan kohtuudella. Jää helposti huomaamatta.).
-Puskurin ulkopuolella niitä torksipäisiä ruuveja kiertää koko puskurin.

Puskuri, kun irti niin irroita metallinen puskurin runko ja ujuta koukun runko reikiin sisään. Kahdella pultilla/ puoli koukku kii runkoon. Valmiit reiät löytyy massan alta.

Helppo homma!


Poissa lepale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
Nonni, nyt on Thulen irroitettava koukku kiinni ;). Muuta ihmeellistä ei tosiaankaan ollut, kuin se takavalojen välissä oleva lista. Se lähti irti ihan vetämällä sievästi taaksepäin ja takavalojen alla olevat lyhkäisemmät pätkät lähti sen jälkeen liu`uttamalla vaakasuunnassa keskellepäin. Näiden listojen alla oliskohan ollut 5kpl torxeja.
Koukun asennusohjeissa oli ohje, että 40*80mm palan poisto puskurin alapuolelta riittäisi, mutta 55*80mm oli todellinen tarve, jonka johdosta piti jumpata puskuria pariin otteeseen paikalleen >:(