vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Tunkkaus

Vieras · 17 · 13698

ylppy77

  • Vieras
Mistäs kohti räsästä uskaltaa hallitunkilla nostella?reilun viikon päästä ku antaa laki myöten ni heittäs kesäfillaria alle :P


Poissa Taneli

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 253
  • Bmw
    • Profiili
Lainaus
Mistäs kohti räsästä uskaltaa hallitunkilla nostella?reilun viikon päästä ku antaa laki myöten ni heittäs kesäfillaria alle

Ohhoh?Jopas on kiire.Takatalveahan ne on veikkaillu ja nythän on vasta helmikuu.Niin paljon kiviäkin,että vanteet saa kyllä osansa.
Ne kohdat missä on pokattu peltiin nuolimerkit(näkyy kun aukasee oven)on ainakin vahvistettuja,että niistä nyt varmaan ainakin voi nostaa.Jonkun laudanpätkän kun laittaa vielä väliin tietenkin.

Miettisin kyllä kaksi kertaa vielä koko asiaa.


ylppy77

  • Vieras
Jätän kyllä toiseen autoon talvigummit alle varm. vuoksi ;D


Faabio

  • Vieras
Lunta tulee taivaalta joten jospa noita kesärenkaita katsois seuraavan kerran toukokuulla kuten muinakin vuosina :D


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
itse laitan kesärenkaat vasta toukokuun puolella... jotkut sanoo että talvirenkaat menee piloille? menkööt, itsellä on nokiat alla ja en varmasti sääli niitä tippaakaan vaikkei lunta enää näkyiskään.
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


ÄrrÄssCombiTdi08

  • Vieras
ACS kun tulee niin perinteisesti pitää kesärenkailla messukeskukseen mennä... Itse mietin kun omani tulee maalis/huhtikuun vaihteessa, niin säästäisin talvirenkaat syksyyn ja pitäisin suoraan kesänakit alla... mut kattoo ny...


Faabio

  • Vieras
Eihän ne talvirenkaat pilalle mene vaikka niillä keväälläkin ajaa sulalla tiellä vs. siihen jos ajat syksyllä samalla lailla. :)


Pode

  • Vieras
Ei helmat tykkää kyllä hyvää, jos sieltä hallitunkilla nostelet...tai sitten pitäs olla joku hyvä "adapteri", jotta hallitunkin koriin painautuva  osuus olisi kuin originaali-tunkin kappale, jossa ura helman pokkaukselle. Itse tunkkauksesta kerran ahdistuneena ostin hallitunkin kaveriksi Biltemasta "jack padin", eli muovautuvaa "jotain" solumuovia olevan pehmikkeen. Maksoi 6,90 ja olen ollut tosi tyytyväinen!!!

Ai niin, mistä nostaa..Olka-akselien "ala-osa" on sellanen levymäinen ja siihen on hyvä myös hallitunkki laittaa. Eli jarrukilvestä, auton alle katsottaessa siirrät katsettasi kohti auton keskikohtaa joitain senttejä, niin huomaat kyllä "tasaisen" paikan. Muista käyttää jotain "pehmustetta", sillä hallitunkin rosoisella kupilla saa turhia jälkiä aikaan. Peräpään saa myös kätevästi "kerralla ilmaan", kun sijoittaa tunkin aivan auton keskelle "akselien kiinnityskohtaan".

Tunkkauksen iloa!!

Pode :D


ylppy77

  • Vieras
Hyvin nousi jääkiekko-hallitunkki yhdistelmällä "alkuperäisnostopaikoista"


Pode

  • Vieras
Kyllä varmaan "nousee", mutta tulokset näkyvät varmasti myöhemmin paremmin (Pelti on nöyrää)...eipä sillä niin väliä, miltä helmat näyttää 10v päästä, kun autolla ajelee silloin sen hetkinen nuoriso...Hitsailkoot rauhassa     ;D . Helmojen paikat yleisestikin on tarkoitettu vain "emergency nostoihin", eli jos gummi puhkeaa tienpäällä ja on käytettävä alkuperäistunkkia, joka on muuten huonoin, mitä olen ikuna nähnyt...Saa tarvittaessa tienpäällä riemun ratkeamaan, kun tunkki rupeaa pikkuhiljaa kallistumaan...hih ::)


ylppy77

  • Vieras
Tossa ku alustan kävin tee se itse hallissa huuhtelemassa niin katottiin helmapokkauksia niin ei suuntaan eikä toiseen ollut taipunu/menny läjään,kyllä se aika vankalta vaikuttaa siinä nuolten osoittamilla kohdilla


Taavi

  • Vieras
Lainaus
Tossa ku alustan kävin tee se itse hallissa huuhtelemassa niin katottiin helmapokkauksia niin ei suuntaan eikä toiseen ollut taipunu/menny läjään,kyllä se aika vankalta vaikuttaa siinä nuolten osoittamilla kohdilla

Juu, se kyl vaikuttaa vahvalta. Mulla kävi saman konsernin vehkeen (Audi) kans huonosti. Nostin välikappaleen kans helmapokkauksesta ja perikshän se anto  ??? :o ???
Helma painui vajaat viis senttiä sisään  :o Onnex pomo on ymmärtäväistä sorttia  :D

Et näillä kokemuksilla en helmoja suosittele kuin tien päällä ja sielläkin vaan oikeesti pakosta.


ylppy77

  • Vieras
Illalla kun metroautosta hain öljyä niin kysyin tosta tunkkauksesta niin kyllä selvä vastaus oli että kestää niistä nuolen osoittamista kohdista ja kyllä naapurikin 3 vuoden ajan omaansa nostellu pistämällä vain laudan väliin,ja tarkoitan nimenomaan nostoa siitä mihin "orkkis" tunkkikin sijoitetaan en suinkaan helmasta :D


ÄrrÄssCombiTdi08

  • Vieras
Minä kanssa olen hallitunkilla aina nostanut etupään nuolen osoittamasta kohdasta siten, että lauta välissä vaan. (välillä on lokareista joutunut vähän auttamaan kun ei ole hallitunkki mahtunut laudan kera auton alle muuten....) Takaa olen koukun kohdalta tai taka-akselin keskeltä nostanut koko perän kerralla.
Eikä ole kertaakaan mitään tapahtunut pokkaukselle.
Olin ylä-asteella ysillä kaksi viikkoa Toyota merkkiliikkeessä työharjoittelussa (TET-jakso) ja siellä myös hallitunkilla siitä nostettiin jos ei nosturille pikkuhomman takia päässyt. eli kylllä kestää!

Kerran tosin kävi niin, että pokkaus antoi periksi, mutta silloin oli kaveri nostamassa omaansa ja kyseessä oli kymmenen vuotta vanha, eli silloin vm -86 ford orion, josta helma vähän vääntyi.

Uudemmissa ja muun merkkisissä, ei ole ongelmia ilmennyt. (itsellä ollut noin 30 autoa matkan varrella, ja aina kun renkaat olen vaihtanut olen sen hallitunkilla tehnyt nuolen osoittamasta kohdasta eikä ongelmia ole tullut.


Poissa jaripetteri

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
  • TFSi Combi -08
    • Profiili
    • OBD.fi
Tuossa viime syksynä katselin kun naapuri oli nostanut auton toisen sivun keskeltä ylös renkaiden vaihdon ajaksi... siis molemmat pyörät ilmaan ja vielä auton omalla tunkilla... onneksi ei käynyt ainakaan mitään näkyvää kun toinen naapuri ehti varottelemaan. Kyseessä oli kohtuu painava s80 Volvo.