vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Vikakoodia pukkaa

Poissa lepale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
Ilmestyi moottorin kuvatus mittaritauluun ja antaa vikakoodia P0030 ja P0135. Ei kyllä vaikuta vetoihin, ehkä jopa päinvastoin :). Taitaa saada soppaa normia reippaammin.
Onko 1.lambda oikeasti jo näillä kilsoilla yleensä rikki vai voipiko olla piuhassa katkos? Onko kokemuksia asiasta?
vm-04 RS 1.8t 135tkm ajettu.
Paljonko lambda kustantaa ja kannattaako vaihtaa itse?


Poissa Oskari

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 134
  • 1u2 rs -04
    • Profiili
Ilmestyi moottorin kuvatus mittaritauluun ja antaa vikakoodia P0030 ja P0135. Ei kyllä vaikuta vetoihin, ehkä jopa päinvastoin :). Taitaa saada soppaa normia reippaammin.
Onko 1.lambda oikeasti jo näillä kilsoilla yleensä rikki vai voipiko olla piuhassa katkos? Onko kokemuksia asiasta?
vm-04 RS 1.8t 135tkm ajettu.
Paljonko lambda kustantaa ja kannattaako vaihtaa itse?

Mahdollista olla rikki ja voi vaihtaa itse, JOS on kokemusta ruuvaamisesta. Vaatii todennäköisesti myös lamda-avaimen (hylsyssä tila lamdan johdolle).

Uus lamda maksaa ~70-150€


Poissa lepale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
Laitetaan tähänkin juttuun loppukommentti.
Vikakoodi, mikä tuli torque-ohjelmalla puhelimessa, oli aivan sama minkä skoda huollon vehje näytti.
Vaihdatin anturin laiskuuttani huollossa. Anturi järkyttävän hintainen marmoritiskillä. 220€ :o vaihtotyö n.40€.
Lambda-avainta ei tarvitse olla, tilaa anturin ympärillä reilusti ja normi kiintoavain käy.
Anturissa oli lämmitys rikki ja uuden anturin lämmityksen vastusarvo on n.5 ohm, jos joku sitä joskus mittailee.
Ompahan nyt ainakin se 2 vuotta takuuta anturilla :-\


MTL

  • Vieras
Semmonen huomio noihin Lambda-antureihin: älkää ostako halpis-antureita. Se voi olla puolet edullisempi, mutta kuten todettua, ei ne tonneja maksa. On vaan huonoja kokemuksia halvoista. Saa ostaa useamman ja takuuseen turha pyydellä.