vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ajovalot räpsyy

Poissa Ahmatti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Juu välkkyy ne, ei tarvitse olla edes millään ihmeen kiharoilla tie, ne välkkyy jo ihan perusasfaltilla jos ajelee halkeamien painaumien tai kohoumien yli. On tullut testattua jo ihan kylliksi.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Mikäköhän omia xenoneitani sitten vaivaa? Vaihdettin uusiin mutta valojen räpsyminen vain jatkuu. Valot eivät suoranaisesti koskaan sammu täysin vaan ainoastaan välkkyvät epätasaisella ajettaessa ??? 

Polttimot, ballastit vai molemmat vaihdettu uusiin? OEM tuotteisiin vai kiina -malleihin?


Poissa Ahmatti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Maadoitushäiriö tai valokatkaisijassa jotain vikaa? Automaatti vai perinteinen kolmiasentoinen valokatkaisija?


Poissa Ahmatti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Silloin vikaa lähtisin etsimään johtosarjasta ja liittimistä. Koita heilutella niitä valojen ollessa päällä, jos saisi ne niin pätkimään samalla tavalla, kuin ajaessa.


Poissa Ahmatti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili

Poissa Ocuman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Täällä myös valot vilkahtaa, eli tavallaan syttyy uudestaan. Tasasella tiellä tekee, nopeassa kiihdytksessä heti kaasulta nostamisen jälkeen. Lieneekö latauspuolella tulla joku piikki, johon polttimot reakoivat...
Skoda Octavia Rs Tfsi hb -06


Poissa uncasimo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Combi RS TDI -08
    • Profiili
Täällä myös valot vilkahtaa, eli tavallaan syttyy uudestaan. Tasasella tiellä tekee, nopeassa kiihdytksessä heti kaasulta nostamisen jälkeen. Lieneekö latauspuolella tulla joku piikki, johon polttimot reakoivat...

Mulla valot räpsyttivät kiihdytyksissä ja tärskyissä/töyssyissä. Vaihdoin molemmat ja räpsyminen loppui. Todella helppo vaihtaa, meni noin 10min/puoli kaikkine ruuvamisineen. Lamput ostin nuukana miehenä Honkkarista. Hieman lämpimämpi väri kuin alkuperäiset, mutta hyvin antaa valoa ja hintakin alle 30 euroa/poltin.

Autona siis 2008 Combi.


Poissa ttll

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 303
    • Profiili
    • lindholm.1g.fi
Mulla välähtelee valot myös. On välähdellyt jo vuoden verran, ei ole ainakaan vielä totaalista sammumista tullut :P  Valot välähtää joskus monttuun ajaessa, joskus kaasun noston jälkeen ja joskus taas ihan tasaisesti tasaisella ajaessa..
Polttimot vaihdettu - ei auttanut. Onko joku löytänyt vikoja muualta? Johtoja heiluttelemalla ei ainakaan saa välähdystä tapahtumaan, täytyy koittaa niitä katella vielä tarkemmin.
Voiko liittyä tähän vai onko vaan sattumaa, mutta nyt on kaksi kertaa polttimo pimentynyt automaattipesun yhteydessä; eka meni etuparkki ja nyt viimeks takaa joku polttimo. Tai itse asiassa mun mielestä takavalot kaikki toimii, mutta ajotietokone ilmoittaa, että "rear right side light not working". Tosin voihan se kai olla etten vaan auringonvalossa nyt huomannu, jos joku polttimo ei toimikaan... Viittaako tuo virheilmoitus muuten parkkipolttimoon (mulla oli sillon vaan parkit päällä), etuparkkien kohdalla muistaakseni erikseen mainitaan esim. "front right parking light"? Joka tapauksessa kyllähän pesun jälkeen esim. sulakeboxi ja valojen johtonippu ui siellä vedessä, joten sieltähän sitä vikaa kannattanee lähteä etsimään...