vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Jakoketjun vaihto

Vieras · 8 · 11772

Magilla

  • Vieras
Näyttäisi siltä että venyvä jakoketju on suurin aiheuttaja konerikolle ? Onko kukaan vaihdattanut kyseistä ketjua ja mahdollisesti kiristäjiä ? Jonkinlaisen logiikan perusteella voisin vaihdattaa ketjun jos hinta töineen on kohdallaan. Mielummin kuin koko kannen tai mahdollisesti koko koneen tai peräti koko auton. Autohan on sinällään äärimmäisen hauska ajettava ja tehoakin riittää kohtuullisesti joten poiskaan autoa ei haluaisi vaihtaa  ::)
Jos suinkin tehdas on saanut aikaiseksi parempilaatuisen ketjun joka vaihdettuna maksaisi tonnin luokkaa niin sen olisin vielä valmis vaihtamaan vaikka 20 tkm välein :)

Toisaalta en panisi pahakseni jos tehdas olisi tehnyt jotain konkreettista parannusta koska vika on satavarmasti myös tehtaan tiedossa. Esim kaksoisketju rattaineen ei varmaan olisi mahdoton tuote tuoda markkinoille. Hihnaa kai ei pysty sovittamaan vaikka hihna olisikin tässä autossa taatusti kestävämpi kuin orkkisketju...


Vessu

  • Vieras
Taitavat olla kaikkien pelit vielä takuun alaisia,joten tuskin maksumiehiä on täällä vielä.
Ketju ja kiristäjä tuskin ovat hinnan kiroissa.
Korkeat kustannukset voivat syntyä oheisvaurion muodossa (ahdin,kansi,männät)


Magilla

  • Vieras
Omassani loppuu takuu ensi kuussa joten jotain radikaalia pitäisi keksiä ennenkuin on hivakka housuissa :-\


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Takuut on menny! Ja heti kun pakkasia tulee auto kolisee lähes joka nurkasta. Varsinkin etupää (onko jousi mikä siellä kolahtelee vai?) Heti kun 6 astetta plussaa ei juurikaan kolise! Auto toimii ja kulkee, jopa vähemmän ajamatta konetiellä, kun uutena! Jaa niin vastatuleessa konetiellä kulutus on aivan karmeeta 8,7l/100km, myötä 7,0.... Jaa niin tehoahan on n.225hv ja vääntöä n. 315nm. Kyllähän ton ketjun jossain vaiheessa vois vaihdattaa, mutta tonnia en kyllä maksa!



Magilla

  • Vieras
Ei kuulosta ihan mahdottomilta hinnoilta. Aikoinaan jo vuosia sitten Hondaan maksoi jakoHIHNAN vaihto kiristimineen ja vesipumpun kera noin 1.000 egee. Fabiassa tuskin tarvitsisi vesipumppua vaihtaa vielä.
Ongelma-autoon Peugeot 406 (V6 koneella) maksoi jakohihnan vaihto jos oikein muistan yli 2 tonttua koska kone piti napata pois vaihtoa varten.


Magilla

  • Vieras
Vastaanpa itse  :D
Laitoin periaatteessa saman kysymyksen Metro-Autoon, eli milloin olisi ajankohtaista vaihtaa jakoketju roippeineen ennenkuin ketju lyö yli ja kansi on paskana.

Tänään työnjohtaja Metrosta soitti ja kertoi ettei ollut edes kuullut moisesta ongelmasta. Näin siis Helsingin Viikin Metro-Autossa. Tämä totaalinen tietämättömyys moisesta ongelmasta tuntui siellä olevan niin ufo-juttu ettei koko hommalle oltu edes laskettu hinta-arviota ennen soittoa. Kuitenkin ilmeni että kun autolla on ajettu 100-200.000 tkm moinen remontti voisi olla tarpeen. Tässä Skoda mallissa kun ei kuulemma jakoketju hajoa :o

Mistähän päästä sitä huumoria pitäisi repäistä ;D


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Ei ole kuullut huoltomyyjä Sveitsinportissakaan ongelmista. Eivätkä edes mieluusti vaihtais varmuuden vuoksi asiakkaan laskuun?! Häh!