http://www.awesomegti.com/car/skoda/octavia1/hybrid-1-8t-shallow-sump-conversion-kit
Tuommoinen olis varmaan aika hyvä vaihtoehto. Tulis samalla vaihdettua uusi öljynimuputki, jos vanhassa sihti jo tukossa
Näyttäisi alaosa olevan peltiä, ihan hyvä, kestää pienet kolhut. Ihan vakio-Ocuissakin öljypohja roikkuu melko alhaalla saati sitten räsässä, joka jo tehtaalta tullessaan on matalampi. Ja jollakulla meistä saattaapi olla vielä siitäkin alempana, nimimerkki "pohjapanssari terästä". Itte kun olin vuosikymmen sitten Skoda-korjaamolla hommissa, niin melkeinpä kuukausittain sai jonkin mallista öljypohjaa olla tilaamassa. Mökkitiet vaativat veronsa.
Kaikkein paras tapaus oli, kun eräs herrasmies ajoi öljypohjan kiveen ja nyrkin kokoinen pala pois. ?-ljythän on ulkona sekunnissa, mutta tämä gentemanni vaan jatkoi ajamista. Kone sitten narahti jumiin kahden kilometrin ajon jälkeen, muutama sata metriä ennen päämäärää. Antoivat muutaman tunnin jäähtyä ja uudelleen käyntiin että saivat auton mökin pihalle. Upeaa ja vastuullista toimintaa ja koko ajan mielessä oli, että autossahan on takuu. Hinuri toi sitten masinan korjaamolle ja ei kun vaurioita selvittelemään. Ihan tarkkaan en enää muista mitä kaikkea laitettiin, mutta kampiakseli laakereineen ainakin. Sen muistan siitä, että toimitusaika oli pari viikkoa ja asiakas repesi siitä ihan kokonaan. Rouva (auton haltija, työsuhdeauto) huusi puhelimessa varttitunnin henkeä vetämättä. Hieman rupesi siinä vaiheessa ketuttamaan(minähän sen auto olin toki rikkonutkin) ja totesin jotenkin siihen tyyliin että voi voi, shit happens. Seuraava puhelu meni Helkamalle ja sieltä sitten puhuteltiin minua. No, rouva sitten kiristi Helkamaa ja sai takuuseen omat hölmöilynsä.