vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Mittaristo valot temppuilee

Poissa Flameskull

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Oonks kellää tapahtunu niin octaaviassa et mittaristovalot rupee vetää diskoo,väliilä vilkkuu ja välillä ihan pimee.myös kaikki ikkuna napit valot sammuilee...?oonks mitää ehdotuksii mist rupee ettii vikaa?


Poissa lepale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
Kannattaa aloittaa akun päällä olevasta sulakerasiasta. Tuppaa aikaa myöten sulamaan koko rasia, kun laturilta tulevassa johdossa 110A sulake kuumenee huonon kontaktin seurauksena ::)


Poissa Flameskull

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili

Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Voi olla kaukaa haettua mut onko silla himmennys säätörullalla vaikutusta tai valokatkaisijalla. Lähinnä tarkotan et onko merkitystä missä asennossa säätörulla on tai onko katkasijasta valot päällä vai ei. Itse lähtisin himmentimestä liikkelle.
faster than a fast thing going fast


Poissa Flameskull

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Ei oo mitään väliä jos himmennys rullaa säätää,tai valonkatkaisiaa.mut epäilen et ongelma on kosteus,ku muija ajelee vaan parin kilsan lenkkejä päivässa,auto ei paljon ehi lämmetä,ja muutenki tullu niin paljon vodaa alas.Kuivemilla keleillä ei oo mitään vikaa,tai ku ajelee viikossa pitempiä lenkkejä


Poissa STC

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Ongelma löytyy ajovalojen säätö/himmennin kytkimestä. Omassa oli kyseinen vika, tuli tutkittua asia perinpohjin. Uusi maksaa n. 60 - 70e jos oikein muistan. Itse jätin ostamatta ja yhdistin kaksi johtoa yhteen säätimeltä ja ei ole mittarivalot enään sen jälkeen välkkynyt.

Siitä säätörullasta on mennyt potentiometri rikki vai mikä se nyt oli, mutta kumminkin jännitekatkeaa jolloin mittari valot eivät toimi. Itsellä alkoi välkkymään valot ja lopulta myöhemmin valot lakkasivat toimimasta ja sehän oli kivaa näin syyspimeällä kun ei nähnyt mittarista mitään.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2012, 07:22:38 ap kirjoittanut STC »


Poissa hardude

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 170
    • Profiili
Onkohan mun autossa jossain häikkää kun käyttöohjekirja sanoo että mittaristossa pitäis pysyä viimeks käytetty ajotietokoneen näyttö esim keskikulutut, mutta se heittaa aina sen käynnistyksessä takasin lämpötilaan?
Skoda octavia rs 1.8T -02


Poissa MMarttinen

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 113
    • Profiili
Onkohan mun autossa jossain häikkää kun käyttöohjekirja sanoo että mittaristossa pitäis pysyä viimeks käytetty ajotietokoneen näyttö esim keskikulutut, mutta se heittaa aina sen käynnistyksessä takasin lämpötilaan?

Näillä keleillä se heittää aina lämpötilan näkyviin kun auton pitää varoitella kuljettajaa että saattaa olla liukasta.


Poissa hardude

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 170
    • Profiili
Ok. pelkäsin jo että heti olis jotain alkavaa boksi häikkää ettei pysy muistissa.
Skoda octavia rs 1.8T -02