vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ykköskopan lastutus

Poissa kepi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 172
  • Octavia RS farkku -04 Musta...perheauto....
    • Profiili
Paljonko maksoi softa ja mikä ihme on MAF?
Skoda Octavia RS Combi -04,Nissan Sunny X1 -94,Austin Mini 1000 mkII.,Honda Monkey 2kpl...


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Paljonko maksoi softa ja mikä ihme on MAF?
Siin paketis oli softa ja by pass. Se oli joku tarjouspaketti jonka hinnaks tuli hieman alle 1000 euroa.
MAF= ilmamassamittari. Se on koneessa seuraavana suodattimesta. MAF:fissa on mun ymmärtääkseni tunnistelanka ja jos esim. mun tapauksessa vapaavirtaussuodatinta öljyää (itse huollettava malli) liikaa, saattaa ylimääräinen öljy tarttua lankaan jolloin mittari antaa ties mitä arvoja. Saa toki korjata jos olen ymmärtänyt väärin.
Sinänsä vapaavirtaussuodatin ei todellakaan ole mikään tarpeellinen, sillä normaalin paneelisuodattimen pitäisi riittää n. 300hv. asti. Revollahan irtoaa ykköskopan ocusta paperilla n. 210hp. Oikeastaan ainoa syy "vapariin" on pikkusen parantuneet suhinat.


Jonde

  • Vieras
MAF on ilmamassamittari/Ilmamäärämittari jne. näin kotimaisittain. Kyseinen anturi mittaa koneelle tulevan ilman määrää ja säätää seosta sen mukaan. VV-suodattimessa oleva öljy voi aiheuttaa anturin vikaantumisen, jolloin mittaustulos on virheellinen ja auton käynti/kulku jotain muuta kuin haluttu. Ongelmilta vältytään kun suodatinta öljyttäessä, ei käytetä liiallista määrää öljyä ja mahdolliset valumat kuivatetaan pois.


Poissa kepi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 172
  • Octavia RS farkku -04 Musta...perheauto....
    • Profiili
Okei,kiitos.
Kyllähän tuo ilmamäärämittari on tuttu käsite mutta MAF:ina kun en oo aiemmin kuullu..

Skoda Octavia RS Combi -04,Nissan Sunny X1 -94,Austin Mini 1000 mkII.,Honda Monkey 2kpl...


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Tuli vielä mieleen tosta MAF:fista et jos se hajoo, niin ilmeisesti VW varaosamyymälästä saa niitä vissiin n.100 euron hintaan. Joskus on maksanu tai vieläkin maksaa jossain jopa 400-500 euroo. Eli kannattaa vähän tutkia mistä ostaa jos tarvii ostaa. On meinaan langalla hintaa jos on 400-500.


Jonde

  • Vieras
Vaihto maf on tiskilla mallista riippuen 90-140e välissä


Poissa Luffe

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Huomenta täältäkin :D

Olipas kiva kun vihdoin ja viimein tuli meille rs:n omistajille oma sivusto ;D. Toivottavasti täältä saadaan paljon tietoa mitä haluamme tietää autostamme.

Asiaan: Mulla on musta -04 farkku ja ajettu 77tkm josta vakiona ajettu vain 1tkm. On revoa, fmic, täyd.putkisto, samco intake, putsari sekä cold air putki suodattimelle. Oikeestaan enempää ei saa irti vakioturbolla. Nyt on 231 / 389Nm ja hyvin on pelannu.Ei luista kytkin, kun osaa käyttää kaasua oikein. Eturenkaat pakkaa vaan kulumaan turhan nopeesti  ;D.  Tällä hetkellä on suunnitelmissa hommata II-korinen farkku rs.

Jos II-korinen on läheskään yhtä hyvä kuin I:n niin taidan pysyä ikuisesti merkkiuskollisena!

Ps. Tämä nykyinen auto on tulossa myyntiin tässä lähiaikoina!!


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Ei ole ilmeisesti katsastussetä ihmetellyt Luffen auton muutostöitä, lähinnä tuota putkistonvaihtoa?  ??? Jotain juttua olen kuullut, että jos vakio katalysaattori on vaihdettu ns. paremmin virtaavaan, niin setä on saattanut sanoa, että soo soo.  ;)
No kait se on vaan huhua. Tekisi itsekin mieli vaihtaa alusta asti putkisto. Nyt mulla on vain katista taaksepäin Simoa.  :D
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Luffe

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Ei mulla setä mitään sanonu, kun päästöt on vain kohdillaan... Mistä ne tietää millainen kooltaan on vakio katti ku näitä rs:siä on kuiteskin aika harvoin konttorilla näkyillyt. Ei ku siitä vaan laittamaan koko putkistoa alle ja menoksi ;) Äänetkin on aika maltilliset, oikeestaan ei mitään eroo vakioon...


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
No hieno homma, ettei ole mitään ihmetellyt. Täytyypä ruveta etsiskelemään alkupään osia putkistoon. Harmi ettei Simons tee muuta kuin tuota loppupäätä. Olisi ollut hyvä saada koko putkisto saman merkkisestä. simons kun tekee mielestäni ihan laatuputkea huokealla hinnalla.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Jonde

  • Vieras
Ihan on inssistä ja kuun asennosta kiinni sanotaako leimalla mitään putkistosta. E leima ja jonkin näköistä lappua pitäisi löytyä näistä viriputkista ihan jos pykälän mukaan mennään.
Lastutkin pitäisi käyttää vtt:n kautta että, saisi autosta edes katulaillisen. Huono päivä kun osuu inssillä kohdalle, auto on ajokiellossa kunnes on vvt:n laput kourassa muutoskatsastaa moottorin.

Mitä lastuihin tulee niin, eräät lastut antavat kyllä tehoa, mutta ahtopainetta otetaan siitä mandariinista niin paljon pihalle että kestävyys kärsii ja paljon, lämmöntuotto kasvaa myös todella suureksi muutamilla lastuilla, joten kannattaa vähän katsella millaisia ahtopaineita, pakopaineita ja lämpötiloja siellä oikeen on.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Tosta Jonden tekstistä tulikin mielee kysästä, että onko kukaan käynyt siinä vtt:n höpöhöpö systeemissä? Niinkuin on todettu jokainen lastutettu turbo-auto on "laiton" ilman muutoskatsastusta.
Kyselin yhdeltä virittäjäukolta hintaa ja tulee kuulemma maksamaan kaikenkaikkiaan n. 2000 euroopan dollaria jos haluu autosta "laillisen". Voikohan olla näin kallista? Silloinhan lastun hinta pyöris 3000 euron kieppeillä.
Kaikkein naurettavinta asiassa on se, että ns. vapariauton tehoja saa lisätä 20% ilman muutoskatsastusta, mutta turboauton ei yhtään.
Kyselin myös tältä samaiselta virittäjältä, että mikä on todennäisyys jäädä kiinni katsastuksessa softasta. Sanoi että jos auto ei anna vikakoodia niin ei pitäisi näkyä mutta jos antaa, niin silloin jää! Näin ainakin osassa softista.



Poissa Donitsi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 143
  • Skoda Octavia RS combi -04
    • Profiili
No mitä veikkaat maksaako peruspentti tonnin lisää? Ja se maksaa sen tonnin läpäisee testin tai ei.


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
No veikkaan että ei todellakaan maksa, itse en ainakaan lähtis siihen ralliin. Ja jos mr.katsastus alkaa kitisemään, ainakin doc powerin revon softiin saa boxin josta nappia painamalla saa softan pois ja kärryn vakiotilaan. Maksaa 200-300.
Ja tosiaan olisin halunnut tiedustella (en veikkailla) onko täällä sivustolla ihmisiä jotka on käyny muutoskatsastaan. Lähinnä mitä on maksanu ja mitä kaikkee siihen kuuluu??


Poissa gimp

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
  • Octavia vRS Mk1 -04
    • Profiili
No veikkaan että ei todellakaan maksa, itse en ainakaan lähtis siihen ralliin. Ja jos mr.katsastus alkaa kitisemään, ainakin doc powerin revon softiin saa boxin josta nappia painamalla saa softan pois ja kärryn vakiotilaan. Maksaa 200-300.
Ja tosiaan olisin halunnut tiedustella (en veikkailla) onko täällä sivustolla ihmisiä jotka on käyny muutoskatsastaan. Lähinnä mitä on maksanu ja mitä kaikkee siihen kuuluu??

Mulla on just tollanen Revon palikka, jolla saa vaihdettua viri- ja vakiosoftan välillä. Kätevä laite, eikä tarvi hikoilla katsastuksessa. Hinta uutena mielestäni aika suolainen; huusin omani brittien ebaystä. Hintaa oli muistaakseni 70eur.