vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ykköskopan lastutus

Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
Onkos jollain FAKTAA miten Räsän laatikko ja kytkin on kestänyt lastutusta?
Ja onko penkitetty että tuli lisähepoja muutenki ku paperille... ???
V70 Sportswagon


Poissa gimp

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
  • Octavia vRS Mk1 -04
    • Profiili
Käyttökokemusta on 1,5 vuoden ja 30 000 km verran -> toistaiseksi ei mitään ongelmia. Ja Revon softalla mennään.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Onkos gimp vaihtanut ByPass-venttiiliä lastutuksen/softauksen yhteydessä? Vai onko orkkis vielä omalla paikallaan ja ehjänä?

Kysymys myös muille: Kuinka viallinen ByPass-venttiili oireilee, eli kuinka sen huomaa, vai huomaako?

Itselläni vielä aivan vakio I-kopan Octavia vRS -04, ja se on ollut minulla uudesta asti. Mittarissa nyt 66tkm. Ei suurempia ongelmia toistaiseksi. Välillä tahtoo nypyttää ja tehot kateissa, tai siltä se ainakin tuntuu.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa gimp

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
  • Octavia vRS Mk1 -04
    • Profiili
Onkos gimp vaihtanut ByPass-venttiiliä lastutuksen/softauksen yhteydessä? Vai onko orkkis vielä omalla paikallaan ja ehjänä?

Juuh, ByPass tuli vaihdettua Forgeen softauksen yhteydessä. Lueskelin aikoinaan boardeilta, että on sen verran heikko kohta -> kannattaa vaihtaa. Mutta voihan sen sillaikin tehdä, että vaihtaa ByPassin vasta sitten kun orggis hajoaa, jos hajoaa...


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Oletko ollut gimp tyytyväinen autoosi lastutuksen jälkeen? Liikkuu varmaankin jotenkin kevyemmin ja helpomin, vai?
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa gimp

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
  • Octavia vRS Mk1 -04
    • Profiili
Oletko ollut gimp tyytyväinen autoosi lastutuksen jälkeen? Liikkuu varmaankin jotenkin kevyemmin ja helpomin, vai?

Olen kyllä ollut tyytyväinen. Muutti auton luonnetta yllättävän paljon. Alakierrosten vääntö pysyi suht. samana kuin ennenkin, mutta 2500 rpm:stä ylöspäin potkua löytyy reilusti enemmän. Mielestäni tuossa Revon softassa on haettu tehon tuntua mun makuun vähän turhankin paljon sillä tavalla, että voima tulee tietyllä kierrosalueella melkoisena "möykkynä" (=paljon kerralla). Varsinkin reippaat kiihdytykset 1. ja 2. vaihteella on melkoisen epämiellyttäviä rykäyksiä (kaikki irtain siirtyy auton perää kohti ;D). Pitkät kiihdytykset kolmosella ovat kaikkein nautinnollisimpia ja ohituskiihtyvyys isoimmalla vaihteella on todella herkkua. Talvella olen ajellut ihan vakkarisoftalla (saa vaihdettua itse Revon SPS1 -laitteella, ~50eur käytettynä ebaystä).

Bensankulutus pieneni mun ajotyylillä muutaman desin satkulla. Kannattaa hakea ilmainen trial-ohjelma ennen softan ostoa, niin ei tarvi ottaa sikaa säkissä. Ainakin Revolta ja APR:ltä on saatavana muutaman tunnin kokeiluversio.


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
Vais niin..  ::) pitää harkita sitten kohtuu vakavuudella tota virisoftaa.

Heitelkää toki lisää juttuun liittyvää jos mieleenne juolahtaa....

Ja niin ja lisäkyssäri:

Tuleekos tollasella Forge tyyppisellä venttiilillä kuuluvat suhinat ?
V70 Sportswagon


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Miten olet gimp toiminut öljynvaihdon kanssa tuon lastutuksen jälkeen, eli vaihtoväli 10-15tkm vaiko longlifeöljyt?
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa gimp

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
  • Octavia vRS Mk1 -04
    • Profiili
Ireland: Olen tehnyt omakätisesti ylimääräisen öljynvaihdon määräaikaishuoltojen välissä, eli käytännössä puolittanut öljynvaihtovälin. En tiedä, onko toi nyt ihan välttämätöntä, mutta on sillä ainakin psykologinen vaikutus kuskiin :)

Japoff: Forgella + softauksella ei ollut merkittävää vaikutusta suhinoihin, vähän kuitenkin.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Onkos täällä muita Ocu I RäSän lastuttaneita? Onko jollakulla kokemuksia muista ohjelmistopäivityksistä, kuin tuosta Revo:sta?

Ps. Meni tämä sama kysymys aivan väärään topic:iin.  :-[
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa gimp

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
  • Octavia vRS Mk1 -04
    • Profiili
Alkuperäiseen kysymykseen laatikon kestävyydestä:
"the standard gearbox has limitations, between 270 and 290lb/ft. This is not adequate for some ;) Also bear in mind that the ECU has a torque limiter in it at 300lb/ft"

Eli, newton metreiksi muutettuna pitäisi kestää 365 - 392 Nm ja ECU rajoittaa väännön 406 Nm:iin.
(lähde: http://www.briskoda.net/forums/maintenance-performance/octavia-modifications/4987/)

Noissa virisoftissa vääntö taitaa nousta jonnekin 300 Nm tietämille.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Löysit hyvän jutun Briskodasta gimp.

No ei pitäisi olla sitten hätää ainakaan tunnetuimpien lastujen kanssa.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa hana79

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 240
    • Profiili
Upsoluten lastu oli mulla I koppasessa, en suosittele. Pirusti antoi tehoa rullilla mut ne tuli kaikki kerralla ja ylhäällä alkoi puutua..
Revo ainakin on hyvä, vetää tasaisesti.

Jos suhinoita haluaa niin laittaa lastun(nostaa ahtoja) ja kartio suodattimen.
SWOOSH SWHOOSH ;D
I´m not as think as you confused I am.
2xRäSä(ex), Fabia 1.4 HB Sport


Poissa xLe

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
  • 2006 Octavia vRS Combi
    • Profiili
Mulla oli ykköskoppaisessa Revon mappaus sen vajaa kolmisen vuotta / 75tkm minkä auto mulla oli. Originaalipässillä mentiin, ei ongelmia sen suhteen, kuten ei myöskään kytkin mitään oireillut.

Kyllä se moottorin luonne muuttuu sellaiseksi, että ~2500 tienoilla tulee tehoa kohtalaisen räväkästi peliin ja meno puutuu sitten ymmärrettävästi ylempänä. Liikenteen seassa meno on vähän poukkoilevaa, joutui aina selvästi nostamaan jalkaa kaasulta, kun alkoi menovaihe koneessa. No itte siihen tottuu eikä asiaan kiinnitä kohta enää huomiota.

Tää nykyinen (lastutettu) TFSI kone on lineaarisemman oloinen, ehkä luonteeltaan siis vähän tylsempi. Revotettu ykköskoppainen on/oli vähän kulkevamman tuntuinen kuin vakio kakkoskoppainen, tiedä sitten onko myös kellon mukaan noin, mutta perseellähän noita autoja yleensä liikenteessä tunnustellaan.

Lastutettuna toi 1.8T pihisee jo vähän, tämä uusi ei sano oikein mitään.




Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Mä kävin laitatuttamassa ykköskoppaseen Revon softan n. 10000km. sitten ja hyvin on pelittäny. Mitä nyt aluks vähän nyki kiihdytyksissä, mut se ilmeisesti johtu siitä ettei ecu (tai mikä nyt olikaan) ollu oppinu uudelle ohjelmalle. N. 1000km. jälkeen rupes toimimaan ku junan vessa. Samalla laitettiin Forgen kestävämpi by pass. Ainoa oikeastaan mistä varoiteltiin oli MAF:fin kestäminen ja se vaan sen takia kun päätin laittaa myös vapaavirtaus-suodattimen. ?-ljy kun tuppaa tukkimaan MAF:fin.
Kaiken kaikkiaan oon kyl ollu softaan tosi tyytyväinen, auto on aivan erilainen ajaa (lähinnä lisääntynyt vääntö) ja voin kyllä suositella kaikille