vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Jarrukilven kiinnitys

Poissa Late1989

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Onko kellään tietoa millä on kiinni hitsillä vai vai.?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Jos nyt oikeaa kuvaa katselen, niin kolmella pultilla näyttäisi olevan kiinni:



Kolme erilaista setuppia noista takajarruista löytyy ja kaikissa on pulteilla kiinni se jarrukilpi.

Edit: kuva korjattu.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2013, 03:52:22 ip kirjoittanut JaVa^ »


Poissa Late1989

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Siltä näyttää ainakin kuvasta päätellen, itellä sit menny kaikki poikki kun heiluu ja ottaa jarrulevyyn kiinni...kiitoksia tiedosta ei muuta kun purku hommiin  ;D


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Mikä ne olisi katkaissut? En ole koskaan kuullut että mistään autosta normaalissa ajossa olisi jarrukilven pultit katkenneet. Joskus on kyllä kilpi vääntynyt siten että ottaa kiinni levyyn, mutta se on ollut omasta asennusvirheestä johtuvaa... Olisiko sinne joskus tehty remonttia ja pultit jääneet löysälle?


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Ei sieltä varmaan ne pultit mihinkään ole menneet. Luultavasti se jarrukilpi on revennyt siitä kiinnitysreiän kohdalta ja sen takia heiluu ja kolisee. Jos sinne jää kivi pahasti levyn ja kilven väliin niin  tuosta se antaa ensin periksi.


Poissa Late1989

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
En ainakaan ite oo koskenu, täs 2 viikkoo sit alko pitää ihme räminää kun ajo montuista, kävin ottaa renkaan irti ja nostin kilven takasin (ilmeisesti pultin jämiin) kiinni ja on ainakin tähän asti pysyny..


Poissa Late1989

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Käväsin taas repäseen renkaan irti ja olihan se kilpi sieltä pulttien ympäriltä revenny ;D(joten otin peltisakset käteen ja leikkasin koko paskan irti) oliskos jätkillä tiedossa mistä sais uuden muualta kun marmoritiskiltä??


Poissa aleba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Suosittelen rohkeesti vaan kysymään hintaa marmoritiskiltä, saatat jopa yllättyä hinnasta! Luulen että puhutaan 20-40€/kpl. Sitä paitsi saat kerralla oikeenlaiset!  :)
Octavia Vrs Combi TDi -07


Poissa Mika352

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Olisko kenelläkään tietoa jarrusatulan kiinityspulttien koosta taitaa olla tähtipää, mutta minkä kokoinen.? Itsellänikin jarrukilven kaikki pultit irti ja sytyttää abs valot heiluessaan, ainakin luulisin niin.?


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Olisko kenelläkään tietoa jarrusatulan kiinityspulttien koosta taitaa olla tähtipää, mutta minkä kokoinen.? Itsellänikin jarrukilven kaikki pultit irti ja sytyttää abs valot heiluessaan, ainakin luulisin niin.?

En ulkoa muistanu, vaikka itse vasta vaihdoin osat omaan autoon... Piti ihan muistin virkistykseksi kattoa interwebistä, kun ei ole työkalut kotosalla... 14mm se oli :)

http://www.youtube.com/watch?v=wt8v4lVZGL0


Poissa Mika352

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Olisko kenelläkään tietoa jarrusatulan kiinityspulttien koosta taitaa olla tähtipää, mutta minkä kokoinen.? Itsellänikin jarrukilven kaikki pultit irti ja sytyttää abs valot heiluessaan, ainakin luulisin niin.?

En ulkoa muistanu, vaikka itse vasta vaihdoin osat omaan autoon... Piti ihan muistin virkistykseksi kattoa interwebistä, kun ei ole työkalut kotosalla... 14mm se oli :)

http://www.youtube.com/watch?v=wt8v4lVZGL0a onkohan paha itse vaihtaa
Kiitos vinkistä! Ei lähteny abs ja esp valot tolla kiinittämisellä pois, voiskohan olla anturi mennyt rikki siitä tärinästä ja oiskohan paha itse vaihtaa?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Olisko kenelläkään tietoa jarrusatulan kiinityspulttien koosta taitaa olla tähtipää, mutta minkä kokoinen.? Itsellänikin jarrukilven kaikki pultit irti ja sytyttää abs valot heiluessaan, ainakin luulisin niin.?

En ulkoa muistanu, vaikka itse vasta vaihdoin osat omaan autoon... Piti ihan muistin virkistykseksi kattoa interwebistä, kun ei ole työkalut kotosalla... 14mm se oli :)

http://www.youtube.com/watch?v=wt8v4lVZGL0a onkohan paha itse vaihtaa
Kiitos vinkistä! Ei lähteny abs ja esp valot tolla kiinittämisellä pois, voiskohan olla anturi mennyt rikki siitä tärinästä ja oiskohan paha itse vaihtaa?

Vikakoodit luettu ja vika paikallistettu juuri siihen anturiin?


Poissa Mika352

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Olisko kenelläkään tietoa jarrusatulan kiinityspulttien koosta taitaa olla tähtipää, mutta minkä kokoinen.? Itsellänikin jarrukilven kaikki pultit irti ja sytyttää abs valot heiluessaan, ainakin luulisin niin.?

En ulkoa muistanu, vaikka itse vasta vaihdoin osat omaan autoon... Piti ihan muistin virkistykseksi kattoa interwebistä, kun ei ole työkalut kotosalla... 14mm se oli :)

http://www.youtube.com/watch?v=wt8v4lVZGL0a onkohan paha itse vaihtaa
Kiitos vinkistä! Ei lähteny abs ja esp valot tolla kiinittämisellä pois, voiskohan olla anturi mennyt rikki siitä tärinästä ja oiskohan paha itse vaihtaa?

Vikakoodit luettu ja vika paikallistettu juuri siihen anturiin?
Ei torquella ainakaan noita anturikoodeja pystynyt lukemaa. Arvelin vaan, että vika voisi olla siellä, kun valot aloitti suunilleen samaan aikaan vilkkumisen jarrukilven heilumisen yhteydessä. Ajattelin ottaa anturin pois ja puhdistella vähäisen, ruuvi lähti hyvin irti, mutta anturi ei liikahtanutkaan vaikka kuinka vääntelin lieköhän jollain vielä kiinni? Anturin johdot näytti olevan kunnossa.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Ei torquella ainakaan noita anturikoodeja pystynyt lukemaa. Arvelin vaan, että vika voisi olla siellä, kun valot aloitti suunilleen samaan aikaan vilkkumisen jarrukilven heilumisen yhteydessä. Ajattelin ottaa anturin pois ja puhdistella vähäisen, ruuvi lähti hyvin irti, mutta anturi ei liikahtanutkaan vaikka kuinka vääntelin lieköhän jollain vielä kiinni? Anturin johdot näytti olevan kunnossa.

Sitä anturia et sieltä saa todennäköisesti ehjänä pois. Ne tuppaavat olemaan siellä niin jumissa, että lähtevät vain palasina pois. Eli hae uusi anturi marmoritiskiltä valmiiksi, jos päätät yrittää sitä pois sieltä.  :)


Poissa Mika352

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Ei torquella ainakaan noita anturikoodeja pystynyt lukemaa. Arvelin vaan, että vika voisi olla siellä, kun valot aloitti suunilleen samaan aikaan vilkkumisen jarrukilven heilumisen yhteydessä. Ajattelin ottaa anturin pois ja puhdistella vähäisen, ruuvi lähti hyvin irti, mutta anturi ei liikahtanutkaan vaikka kuinka vääntelin lieköhän jollain vielä kiinni? Anturin johdot näytti olevan kunnossa.

Sitä anturia et sieltä saa todennäköisesti ehjänä pois. Ne tuppaavat olemaan siellä niin jumissa, että lähtevät vain palasina pois. Eli hae uusi anturi marmoritiskiltä valmiiksi, jos päätät yrittää sitä pois sieltä.  :)
Joo näin teen, katoin että motonetissä maksais vaan 30e. :)