vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Vikakoodi ja moottorin merkkivalo

Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Noniin, elikkäs semmosella oireella lähti että kesken ajon auto alkoi käymään 3 pytyllä. Vaihdoin autoon tulpat ja sytytyspuolat ja sen jälkeen toimii jokaisella pytyllä, mutta nyt on ilmennyt sitten sellainen vika että kylmänä, ja etenkin kosteilla keleillä auto kyllä starttaa hyvin, mutta sen jälkeen alkaa pätkiminen. joskus melkein sammuu ja joskus käy ihan miten sattuu, mutta pysyy käynnissä. Tänään sitten kesken ajon risteyksestä lähtiessäni auto nyki ja nyki eikä tahtonut millään lähteä kulkemaan. kaasua painaessa kierrokset nousi vain n. 2500 kierrokseen ja kun hetken pumppasin kaasua niin yhtäkkiä nykäisy ja taas mentiin normaalisti. Seuraavaksi luin vikakoodit ja antoi koodin P0351, mikä ilmeisesti viittaa sytytyspuolaan. Jotenkin en nyt vaan halua uskoa että muutaman kuukauden vanhat puolat olisi nyt jo pimeenä. Oisko mitään tietoa missä muualla vika voisi olla.


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Jos sulla jäi vanhoja puolia nurkkiin niin kokeile niitä.joskus lukassu että nuita puolien johtosarjojakin olis menny?? Mutta noi piuhat näkee varmaan silmämääräisesti et onko ehyet..Mutta oliko puolat orkkiksia vai jotain motonettiläisiä? TAI sitten vaan huonoa tuuria. Niin ja onko tulpat orkkikset,täsä pirssissä ei toimi ku tietyt tulpat..
faster than a fast thing going fast


Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Täytyy toivoa ettei se ainakaan ole se johtosarja. Veholta kysyin niin sanoivat ettei kyseiseen kiesiin saa pelkkiä sytytysjohtoja, vaan pitäis vaihtaa koko moottoritilan sähköt. Voiko tosiaan olla että on noin typerästi tehty. puolat on mätänetistä ja tulpat menee ny huomenna vaihtoon. kattellaan huomenna jos se helpottais. ja täytyy tosiaan testailla niitä vanhoja puolia samalla jos vielä löytyy jostaki. Mitkä olis sit niinku toimivat tulpat?


Poissa hb81

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 103
    • Profiili
Tulpat: NGK PFR6Q
Nuo on alkuperäisenä ja paikallinen varaosaputka osasi myös kertoa,
että tuo Skoda on melko tarkka tulpistaan eikä uskaltanut edes ehdottaa muita.

Puolissa on sitten jo eroja. Oliskohan Beru puolat ollu ns paremmat tarvike puolat.
Mutta suosittelen alkuperäisiä käyttämään. Eivät nyt niin sika hintasia ole.




Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
niin kuin epäilin..
orkkis puolat ja tulpat niin epäilisin et taas toimii.
kandee kysästä muuten,näissä on ollut noita puolanvaihto kampanjoita.sitä en tiedä onko voimassa enään ja koskeeko mitäkin vuotta tai sarjaa??
faster than a fast thing going fast


Poissa Timetuned

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 208
    • Profiili
puolanvaihtokamppanjaan koskee sitten orkkispuolia,joten nuo paikalleen,jos aikoo laskutta selvitä..


Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Siitähän selvittiin lähes säikähdyksellä. Tulpat vaihdoin ja yhden puolan tilalle vanha ja taas pelittää ilman koodeja ja nykimisiä. Eli siis uus mätänetin puola oli jo valmiiksi paskana.


Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Nonni! Eipä ne ongelmat vielä siihen loppunutkaan. Nyt kyllä auto toimii huomattavasti paremmin, eikä anna mitään vikakoodeja, mutta sellainen ongelma jäi että kun auton käynnistää kylmänä niin tuntuu että kiesi saa liikaa bensaa ku meinaa sammua ja alkaa haiseen aikamoinen bensa. Mistäköhän tämmönen vois johtua?


Poissa tuplavee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 85
    • Profiili
Kuullostaa samalta mystiseltä vialta mikä miulla oli aikaisemmin. Hävis itekseen eikä vuoteen oo oikutellu  ;D
-02 Octavia Vrs


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Jahans.
Tänään alko mullakin kiukutteleen 2 ja 4:n missfiree. Onko ykköspytty jakopään puolella?
faster than a fast thing going fast


Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
joo ykköspytty on jakopään puolella. Mitenköhän tähän vois vaikuttaa tuo lisäilmapumppu ku meikän skeidasa se on vuotanu jo pitemmän aikaa mutta nyt kuulostaa että vuotaa ehkä enemmän. pitäs käyttää auki ja vetää jotku tiivistemassat sinne?


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Poistaa se kannattaa vallan sieltä ja laittaa vastus väliin.pimp my skoda sivuilla on ohjeet tän tekemiseen
faster than a fast thing going fast


Poissa Hooligan

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Mulle iski mittaristoon luistonestonvalon, EPC:n valon ja moottorinvikavalon. Kaasupolkimella ei juurikaan ollut tuntoa ja tehoista tuntui hävinneen iso osa. Katoin OBD-mittarilla vikakoodit ja se herjasi kaasupolkimen asentotunnistinta. Polkimelta otin johtoliittimen irti ja laitoin takas kiinni, ilmamäärämittarin sekä kaasuläpän puhdistin elektro-sprayllä ja tyhjensin vikamuistin - kaikki viat katosi (toistaiseksi ja toivottavasti kokonaan) ja auto toimii normaalisti.
Skoda Octavia vRS -04


Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Nythän se anto sit uuttaa vikakoodia...auto nyt on oikutellut tasasin väliajoin nykittelemällä ja välillä sammuu ja tehot katoaa ja sit syttyy luistoneston valo...mutta tänään samat oireet ja syttyki moottorin merkkivalo ja ilmotti tämmöstä. p0340 powertrain camshaft position sensor a circuit Eli eikö tää nyt sit ois nokka- akselin asentotunnistin? Mitäköhän nuo maksaa ja onko vittumainen vaihtaa?


Poissa MMarttinen

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 113
    • Profiili
Kampiakselin asentotunnistin (kierrosnopeusanturi) maksaa jotain 50e tai vähän yli.
Vaihtaminen onnistuu jos ei pelkää käsien rikkoutumista tai omaa pienet kädet.
Vaihdoin oman tuossa viimekesänä (turhaan), eli miulla ois toimiva anturi varaston hyllyllä joutilaana.

Kannattaa tarkistaa konehuoneen kumiletkut, miulla oli niistä pari murtunut ja se aiheutti nykimistä.
Toteaminen onnistuu silmällä ja korvalla.  :)

Lopullinen vikadiagnoosi oli polttoainepumppu.
Sitä ennen olin jo vaihdellut N75-venttiilin, käyntinopeusanturin, lämpöanturin, kumiletkut ja tarkistanut että tulpat on kunnossa.

edit. Ei ollutkaan sama vikakoodi mitä itellä oli, mutta oireet on aika samat.
Tuolla oman auton "kertomus" http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=2321.0
ja http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=2140.0
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 30, 2013, 07:30:54 ap kirjoittanut MMarttinen »