vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Vikakoodi ja moottorin merkkivalo

Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Elikkä anturihan oli todella helppo vaihtaa. Piti raotella koppaa hiukan ja anturi oli heti yläpäässä parilla pultilla kiinni. Todella helppo! Vaihdoin pihalla 10 min. Mutta, auton ongelmat ei kaikonnut mihinkään vaan moottorin häiriövalo syttyi taas ja valittelee samaa koodia p0340 powertrain camshaft position sensor a circuit ja viittas samalla johonki anturiin liittyvään piiriin. Mitäköhän sitä seuraavaksi alkais tuosta sitte tutkimaan?


Poissa hardude

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 170
    • Profiili
sen kummemmin tietämättä niin tuliko sinne uusi osa ja minkämerkkinen? voisko sitten olla että johto on hiertyny jostain kohti poikki tai kuori puhki. Niin ja onkohan se kampi-akselin anturi samassa piirissä nokan anturin kanssa?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2014, 03:27:29 ip kirjoittanut hardude »
Skoda octavia rs 1.8T -02


Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Nyt ei muista et minkä merkkinen osa oli ja kuittikin on autossa. Fixukselta kävin hakeen. täytyy kattella piuhat ja liittimet läpi jos vika olis siellä. Semmonen kävi mielessä että voiskohan anturissa olla jotkut varastorasvat ja sen takia ois huono kontakti. Ei tullu putsailtua uutta osaa ollenkaan.


Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Tuli taas hetki tutkittua autoa niin huomasin että auto kun käy tyhjäkäynnillä niin esim sisävalot ja mittariston valot vilkkuu. siitä taas google laulamaan niin vaikuttais ehkä maadotusongelmalta. Ilmeisesti voi myös vaikuttaa tuon kyseisen anturin toimintaan?


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Tuli taas hetki tutkittua autoa niin huomasin että auto kun käy tyhjäkäynnillä niin esim sisävalot ja mittariston valot vilkkuu

Ootko latausta mitannu? Tai akun kuntoa?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Juu akku vaihdettu n. kuukaus sitte ja laturilta puskee n. 14v ja sit mittailtiin jonku ohjeen mukaan tota jännitteen vaihtelua, mutta toimivalta näyttäis. Mystistä. Voiskohan se sit olla niin että tuo kampiakselin anturi olis ns. samasta piiristä ja se nyt kiukuttelis. vaikka tota nokka- anturia se valittelee. Mystisiä vikoja.


Poissa hardude

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 170
    • Profiili
tutki samalla se akun päällä oleva sulakeboksi ja ne johdot, ettei oo sulanu.. kerta se aiheuttaa ties mitä oireita. jos mittariston valot vilkkuu niin heiluukos kierrosluku mittari epämääräsesti?
Skoda octavia rs 1.8T -02


Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Juu tuli tutkittua neki piuhat. eikä näy mitään. Kyllähän ne kierroksetki vähä heittelee. Mistäköhän lie kaikki johtuu.


Poissa hardude

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 170
    • Profiili
Juu tuli tutkittua neki piuhat. eikä näy mitään. Kyllähän ne kierroksetki vähä heittelee. Mistäköhän lie kaikki johtuu.
hankala on kyllä lonkalta heitellä veikkauksia  ;D kannattaa kysellä tuolta ffp:n ja variantclubin puolelta kans jos ei ala selkeneen.
Skoda octavia rs 1.8T -02


Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Tänään taas kateltiin koodeja boschin laitteella ja antoi seuraavaa.

- P1340 Nokka-akseli- ja kampiakselisignaali järjestys viallinen
- P1602 Toimintajännite liian alhainen
- P1297 Yhteys turboahdin - kaasuläppä paineen pudotus

ja auto tuntu suht laiskalta koodien nollauksen jälkeen, ja sit taas ku starttasin auton uudestaan ja vikavalo syttyi, tuntui taas normaali tehoselta...

Joo ja noi selitykset nyt on vähä outoja ku se laite ilmeisesti kääntää ne suomeksi.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2014, 09:17:03 ip kirjoittanut wattari »


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tänään taas kateltiin koodeja boschin laitteella ja antoi seuraavaa.

- P1340 Nokka-akseli- ja kampiakselisignaali järjestys viallinen
- P1602 Toimintajännite liian alhainen
- P1297 Yhteys turboahdin - kaasuläppä paineen pudotus

ja auto tuntu suht laiskalta koodien nollauksen jälkeen, ja sit taas ku starttasin auton uudestaan ja vikavalo syttyi, tuntui taas normaali tehoselta...

Joo ja noi selitykset nyt on vähä outoja ku se laite ilmeisesti kääntää ne suomeksi.

Samat koodit Ross-Tech:n tulkkaamana:

P1340
P1602
P1297

Nuo on ehkä hieman helpommin tulkittavia ja tuolta löytyy mahdolliset vikakohteetkin, jotka voivat nuo koodit aiheuttaa.  :)


Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Mistäköhän löytäis auton sähkökuvan? Tai osaiskohan joku teistä kertoa mistä kaikkialta löytyy maadotuspisteitä. Pitäis alkaa tutkimaan maadotukset josko niistä löytäis jotain vikaa?


Poissa wattari

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
    • Profiili
Nyt on taas roplattu skeidaa ja vika ei katoa mihinkään. Eilen tuli vaihdettu se kampiakselin anturiki ja edelleen samaa ongelmaa. Seuraavaksi käytettiin sitä akun päällä olevaa sulakeboksia irti ja myös se ensimmäinen "lattasulake" käytettiin pois, niin sen alta näytti että olis muovit vähän sulaneet. Ei kyllä näyttänyt että olis sulanut ihan läpiasti mihinkään suuntaan mutta oiskohan se kuitenki paskana?!


Poissa hardude

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 170
    • Profiili
mites ois sitten tuo vaihtoehto että nokkien välinen ketju on venyny liikaa? tai yleensäkkin nuo koodien selitykset englanniks niin järjestyksessä käymään läpi.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2014, 11:34:26 ip kirjoittanut hardude »
Skoda octavia rs 1.8T -02


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Nyt on taas roplattu skeidaa ja vika ei katoa mihinkään. Eilen tuli vaihdettu se kampiakselin anturiki ja edelleen samaa ongelmaa. Seuraavaksi käytettiin sitä akun päällä olevaa sulakeboksia irti ja myös se ensimmäinen "lattasulake" käytettiin pois, niin sen alta näytti että olis muovit vähän sulaneet. Ei kyllä näyttänyt että olis sulanut ihan läpiasti mihinkään suuntaan mutta oiskohan se kuitenki paskana?!
itse joskus laitoin lisämaadotuspiuhoja autoon ja putsasin yms vanhat maakohdat.
briskoodalla oli linkki jonkun kaverin sivuun jossa on linkkejä moneen hommaan.
Oon linkittänyt tännekkin sen johonkin.
faster than a fast thing going fast