vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

jakohihna

Vieras · 31 · 27660

Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
omasta mielesta on tyhmää riskeerata yrittäen ajaa sinne 180 tkm. koska ei tu kestään sinne,ainakaan vesipumppu..omasta pussista kärsii kun kone rempataan ku remmi napsahtaa  ::)
ja jos vaihtaa muualla kuin merkkiliikkeessä niin ehkä säästää satasen kaks riippuen paikasta tai vaihtaa ite?
faster than a fast thing going fast


Poissa Sampza

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 510
  • www.skystyle.fi
    • Profiili
omasta mielesta on tyhmää riskeerata yrittäen ajaa sinne 180 tkm. koska ei tu kestään sinne,ainakaan vesipumppu..omasta pussista kärsii kun kone rempataan ku remmi napsahtaa  ::)
ja jos vaihtaa muualla kuin merkkiliikkeessä niin ehkä säästää satasen kaks riippuen paikasta tai vaihtaa ite?


niin mistä kohtaa se on riskeeraamista? helkama-auto ilmoittaa sen 180tkm ja thats it! kyllä se on maahantuojan kanssa alettava painimaan siinä vaiheessa jos se napsahtaa!
kannattaa lukee toi toinen topic johon kirjoitin ku vaihdoin omaan räsään hihnan 120tkm kohdilla ei hihnassa näkynyt kulumisen jälkiä minkäänlaisia. pöyristyttävää epäillä sen hihnan kestoa.

edit: http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=549.msg10194#msg10194
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2010, 12:30:06 ip kirjoittanut Sampza »
nykyinen: Nissan Almera GTi Evolution TA
ex: Skoda Octavia RS '01


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
jep..
kyllä nää olosuhteet kuluttaa enemmän kun tasainen lämmin sää..mulle ei tee mitään jos haluaa ajaa sinne 180 tkm.

itselle remmi vaihdettiin 90:n kohilla ja seuraava vaihto 180 tkm.
faster than a fast thing going fast


Poissa TomR_S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 123
    • Profiili
Köyhät vaihtaa vasta 180tkm kohdalla..jah jah ;D
-Hey we all know how we gonna die, baby. We gonna crash & burn."


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
joopa joo , riskiä tai ei, itse kuitenkin vaihdatin 90 tonnissa Räsän hihnan ...
V70 Sportswagon


Poissa pakke

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 32
    • Profiili
Kyseinen paikallinen merkkihuolto sanoi, että ovat vaihtaneet kahteen poliisi räsään 180 tkm kohdalla ja silloinkin hihna ollut vielä hyvässä kunnossa. Toinen ilmeisesti I-koppane ja toinen II-koppanen. Mutta totta on sekin, että jos maahantuoja sanoo että 180tkm on vaihtoväli niin luulisi korvaavan koneremontin jos hihna kyrvähtää ennen sitä.
Skoda Octavia vRS Combi -04


Poissa Japoff

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
    • Profiili
mutta mites siinä tapauksessa että merkkihuolto sanoo että 90 th ?
mikähän tilanne silloin jos ei vaihdata ja katkeaa ennen 180 th ??? siinäpä ihmeteltävää...
V70 Sportswagon


Poissa jones

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 233
    • Profiili
Minä vaihdoin 140k korvilla ja ei mitään kulumaa havaittavissa.
Remmi on seinällä :D
180e muistaakseni makso, että oishan ne voinu aikasemminki vaihtaa.

Kolme päivää meni, mutta ilman minkäänlaista ohjetta.
Digital Designs, Phoenix Gold, Hybrid Audio.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Mä vaihdatin remmin 90tkm määräaikaishuollon yhteydessä. Muistelen, että korjaaja sanoi vanhan hihnan olleen hyvässä kunnossa, mutta vesipumppu taisi olla jo aikas loppu. Itse olin tyytyväinen, että vaihdatin "ajoissa".
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa L.A.T.E.

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 619
  • Skoda Octavia 1.6 TDI, ex. Skoda Octavia VRS
    • Profiili
Mä vaihdatin remmin 90tkm määräaikaishuollon yhteydessä. Muistelen, että korjaaja sanoi vanhan hihnan olleen hyvässä kunnossa, mutta vesipumppu taisi olla jo aikas loppu. Itse olin tyytyväinen, että vaihdatin "ajoissa".

Tuleeko tuo vesipumppukin siinä hihnan vaihdon yhteydessä? Eli kirjan mukaan 180t:ssa? Mä kun en noiden pumppujen päälle mitään ymmärrä  ;)


Taavi

  • Vieras
Juu, toi pumppu onki se syy miks kandee vaihtaa aiemmin... Ite vaihdatin 93:n kohdalla, hihnalla olis ehkä päässy sinne 180t. Mut pumpun laakerit alkoi olla aikas finaalis.


Poissa TomR_S

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 123
    • Profiili
Mä vaihdatin remmin 90tkm määräaikaishuollon yhteydessä. Muistelen, että korjaaja sanoi vanhan hihnan olleen hyvässä kunnossa, mutta vesipumppu taisi olla jo aikas loppu. Itse olin tyytyväinen, että vaihdatin "ajoissa".

Tuleeko tuo vesipumppukin siinä hihnan vaihdon yhteydessä? Eli kirjan mukaan 180t:ssa? Mä kun en noiden pumppujen päälle mitään ymmärrä  ;)

Yleensähän tuo pumppu suositellaan vaihdettavaksi remmiremontissa.Jos ja kun ei vaihda samalla niin heti kohta kyllä saa vaihtaa ;)
-Hey we all know how we gonna die, baby. We gonna crash & burn."


Poissa tuplavee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 85
    • Profiili
Tässä jonkin aikaa katsellut Ruotsin RS:siä ja melkein poikkeuksetta ei ole hihnaa vaihdettu vaikka kilsojakin on ollut jo lähemmäs tuota 180tkm... Siellä ei ilmeisesti mitään suositusta vaihtaa aikaisemmin?
-02 Octavia Vrs


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Tässä jonkin aikaa katsellut Ruotsin RS:siä ja melkein poikkeuksetta ei ole hihnaa vaihdettu vaikka kilsojakin on ollut jo lähemmäs tuota 180tkm... Siellä ei ilmeisesti mitään suositusta vaihtaa aikaisemmin?

Etelä-Ruotsissa ja länsirannikolla on harvoin lunta ja pakkasasteita talvisin. Pohjois-Ruotsin talvi sen sijaan on Pohjois-Suomen talven kaltainen..
faster than a fast thing going fast


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Mä vaihdatin remmin 90tkm määräaikaishuollon yhteydessä. Muistelen, että korjaaja sanoi vanhan hihnan olleen hyvässä kunnossa, mutta vesipumppu taisi olla jo aikas loppu. Itse olin tyytyväinen, että vaihdatin "ajoissa".

Tuleeko tuo vesipumppukin siinä hihnan vaihdon yhteydessä? Eli kirjan mukaan 180t:ssa? Mä kun en noiden pumppujen päälle mitään ymmärrä  ;)
Juu, toi pumppu onki se syy miks kandee vaihtaa aiemmin... Ite vaihdatin 93:n kohdalla, hihnalla olis ehkä päässy sinne 180t. Mut pumpun laakerit alkoi olla aikas finaalis.
Juuri, noin.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03