vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Elektronisen moottorinohjausjärjestelmän merkkivalo

Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
No niin, nyt sitten jäi tuo kyseinen keltainen valo palamaan.  :o
Olisiko kenelläkään aavistusta mitä on tapahtunut?  ???

Homma meni näin:

Vaimo poikkesi kaupassa ja huomasi kotimatkalla, että tuo merkkivalo syttyi palamaan. Ei osaa tarkkaan sanoa missä vaiheessä se jäi palamaan. Käynnistyksen jälkeen? Ajon aikana?

Soitin jo Tampereen Vemix-huoltoon, sillä halusin varmistaa onko autolla ajaminen tuon merkkivalon palaessa vahingollista. Sanoivat ettei haittaa, jos auto käy normaalisti. Mutta, että olisi hyvä kaydä se tarkistuttamassa. Olen sitä mieltä itsekin, mutta töihin piti päästä iltavuoroon ja kiire meinasi tulla.
Huomenna käyn pikahuollossa, sillä normihuoltoajat täynnä pitkälle huhtikuuta.  ::)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa spiral

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 111
  • Audi A4 2.0 TFSI Quattro
    • Profiili
Vikakoodit lukemalla se selviää. Itse arvelisin jotain anturivikaa.


Poissa gimp

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
  • Octavia vRS Mk1 -04
    • Profiili
Mulla samanlaiset oireet -04 RS:ään aiheutti taannoin epäkuntoon mennyt jäähdytysnesteen lämpötilan anturi. Kävin huolloissa (Vemix tre) ja siellä lukivat vikakoodin ja vaihtoivat anturin, joka oli abaut 20 euron osa. Tosin vikakoodien lukeminen oli sen verran arvokasta, että loppusumma oli muistaakseni 90 eur. Nyt kun tarkemmin muistelee, niin vika ilmeni jo ennen merkkivalon ilmaantumista siten, että lämpötilamittarin viisari heitteli 0 ja 90 asteen välillä. Totesivat huollossa, että samaa vikaa on tullut vastaan useaan otteeseen.

Tuon tapauksen innoittamana tuli hommattua OBD-adapteri ja vag-com softa, jotta säästäis jatkossa vikakoodien luvun hinnan. Tosin eipä ole tullut vielä testailtua...


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Kiitokset vastauksista! Saattaisi olla kyllä juuri joku anturivika kyseessä. Nuo lämpötilat eivät ole mittarin mukaan ainakaan vielä heilahdelleet. Kyseinen vika ei taida olla mikään ihme jo tämän ikäisessä ja näin paljon ajetussa autossa.  ;)
No huomenna toivottavasti selviää, että mistä kiikastaa.
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa pe-te

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 235
    • Profiili
Epäilen kanssa lämpötila-anturia. Mulla teki ihan saman omassa autossa


Taavi

  • Vieras
Lainaus
Kävin huolloissa (Vemix tre) ja siellä lukivat vikakoodin ja vaihtoivat anturin, joka oli abaut 20 euron osa. Tosin vikakoodien lukeminen oli sen verran arvokasta, että loppusumma oli muistaakseni 90 eur.

Mulle kans vaihdettu anturi about pari vuotta sitten. Mulla laskun loppusumma oli 27€  ;D ;D Osa itsessään maksoi 15€gee ja lopun ottivat työstä. Vikakoodien luvusta ei velottaneet mitään  8) Oon muutenkin käyttäny autoo välillä nollauttamassa vikakoodeja (turvatyynyjen takia, poppien asennusten yhteydessä), ja mitään ei oo tarvinnu maksaa.


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
Lainaus
Mulle kans vaihdettu anturi about pari vuotta sitten. Mulla laskun loppusumma oli 27€  ;D ;D Osa itsessään maksoi 15€gee ja lopun ottivat työstä. Vikakoodien luvusta ei velottaneet mitään  8) Oon muutenkin käyttäny autoo välillä nollauttamassa vikakoodeja (turvatyynyjen takia, poppien asennusten yhteydessä), ja mitään ei oo tarvinnu maksaa.

Taavilla taitaa olla suhteita, tai sitten sielläpäin on vain halvempaa.  ;)




Edit: korjattu lainaus
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2012, 10:22:34 ap kirjoittanut Metu69salemi »
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03


Poissa Ireland

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 507
  • VW Golf 1.4Tsi GT -07
    • Profiili
No niin, korjaus suoritettu ja niin se vain on, että lämpötila-anturihan se rikki oli. Olitte oikeassa kaikki.  :)

Homma maksoi kaiken kaikkiaan 90 euroa, johon sisältyi seuraavia:

-liraus/loraus jäähdytinnestettä
-tuo kyseinen lämpötila-anturi
-vikakoodien luku + työt

Eihän tuo nyt halpaa ole, mutta olen kuitenkin tyytyväinen ettei ollut mitään isompaa ja kalliimpaa vikaa. Nyt saa taas ajella rauhassa (koputtaa puuta)...  ;)
Ex Skoda Octavia vRS -04
Ex Subaru Impreza WRX -04
Ex Skoda Fabia vRS -03



Taavi

  • Vieras
Lainaus
Homma maksoi kaiken kaikkiaan 90 euroa

Onks Itä-Suomessa muka näin halpaa  ??? Vai olenko erityis asemassa  ;D 8) ;D ja saan paljon alennuksia :D

Toisaalta mun anturin vaihdosta on jo kohta kolme vuotta.


Poissa RSP

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
  • Octavia vRS III 2.0 TSI Combi -14
    • Profiili
Valo palaa ja tämmöistä koodia näyttää:
VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 06A 906 032 HN
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT         0002
           Software Coding: 11500
            Work Shop Code: WSC 31480
           Additional Info: TMBER21U038666760     SKZ7Z0B1413980
2 Faults Found:
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
        P1136 - 35-00 - -
16825 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P0441 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Onko tietoa tuosta "Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean"?  :-\ En ole ainakaan bensan kulutuksessa huomannut muutosta...

Octavia vRS III 2.0 TSI Combi -14
ex.Octavia vRS II 2.0 TFSI Combi -08
ex.ex. Octavia vRS I 1.8T HB -02


Poissa Anselmi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
  • Octavia vRS HB
    • Profiili
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
        P1136 - 35-00 - -

Onko tietoa tuosta "Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean"?  :-\ En ole ainakaan bensan kulutuksessa huomannut muutosta...

Käy liian laihalla => joku letku, liitos tms vuotaa


Poissa tepa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 40
  • custom-lastu
    • Profiili
itellä jäi toi valo kans nyt sunnuntaina palamaan ja vein vikakoodi luentaan, vikä oli niinki yksinkertainen ku ajonopeuden epämääräinen signaali. 


Poissa Jokke_81

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 36
    • Profiili
Joo itsellä alkoi kanssa polttamaan tota kyseistä valoa. Valittaa can tietoväylä, mittaristo. Ainoa mitä olen huomannut niin ulkolämpötila näyttää ihan mitä sattuu... Olisko kellään mitään niksejä antaa huollossa olivat jo vaihtamassa mittaristoa mutta on sen verran kallista hupia että en ihan ensimmäisenä ala sitä vaihdattamaan....


Poissa sepu

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 601
    • Profiili
Googleen pistää sen vikakoodin josko sieltä sais vinkkiä
faster than a fast thing going fast