vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Laakerin vaihto

Poissa Mika352

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Nyt tuli vielä tämmönen vika, että vauhdissa rupee vilkuttamaan käsijarrun valoa sekä piippaamaa, käsijarru ei ole päällä. Mistähän tämä voisi johtua?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Samojen ongelmien kanssa painiskeltu tuolla: http://www.briskoda.net/forums/topic/265470-flashing-handbrake-light-puzzle/

Miten on, vaihdoitko sen motonetin anturin jo uuteen? Ja mitä vikakoodit nyt näyttää?

Edit: Onko jarrunesteen määrä tarkistettu?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 01, 2013, 08:55:21 ip kirjoittanut JaVa^ »


Poissa Mika352

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Samojen ongelmien kanssa painiskeltu tuolla: http://www.briskoda.net/forums/topic/265470-flashing-handbrake-light-puzzle/

Miten on, vaihdoitko sen motonetin anturin jo uuteen? Ja mitä vikakoodit nyt näyttää?

Edit: Onko jarrunesteen määrä tarkistettu?
En ole vielä saanut uutta anturia, tilasin ruotsista olisi maksanut täällä orkkis 240e. Mielestäni aika posketon hinta anturista, no köyhällehän kaikki on kallista. :D Jarrunesteen määrä on katsottu ja sitä on jopa vähäisen liikaa, vilkkuminen ja piippaus alkaa yhtäkkiä ajossa ja poistuu virrat sammuttamalla. Tämä alkoi laakerinvaihdon yhteydessä, tuntuu että sen puolen jarru vähäisen laahailee. Vikakoodit näyttää takaa kuskin puoli mekaaninen vika ja nyt oli myös näyttänyt oikealle puolella jotain virrankatkoa muistaakseni.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Voisiko olla kosteutta päässyt liittimiin ja tämän takia oireilee niiden valojen osalta satunnaisesti? Jokin syy - seuraus suhde sillä anturin vaihdolla todennäköisesti on...


Poissa Mika352

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Voisiko olla kosteutta päässyt liittimiin ja tämän takia oireilee niiden valojen osalta satunnaisesti? Jokin syy - seuraus suhde sillä anturin vaihdolla todennäköisesti on...
Nyt on auto kunnossa, eli se motonetin anturi oli viallinen ja käsijarrun valon vilkutus johtui ilmeisesti siitä, että käsijarruvaijeri ei ollut kunnolla kannattimessaan. http://www.skruvat.fi/Tunnistin-kiertonopeus-P16156.aspx  tuolta tilasin anturin, myyjä väitti olevan samalta tehtaalta kuin alkuperäinen ilman 240euron hintaa.


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Vanha juttu mutta ajankohtanen, tuleekos tuo pultti uus laakerin mukana? http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/213124/318227?ajoneuvo=529 Tuon  aattelin laittaa.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Vanha juttu mutta ajankohtanen, tuleekos tuo pultti uus laakerin mukana? http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/213124/318227?ajoneuvo=529 Tuon  aattelin laittaa.

Avaa paketti myymälässä ja kurkkaa. Mondeoon ostin pari kertaa laakerin motonetistä, ja kerran oli uudet pultit ja toisen kerran ei. Ilmeisesti riippuu valmistajasta, mitä sielä on sisällä
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa randomi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 35
    • Profiili
Vanha juttu mutta ajankohtanen, tuleekos tuo pultti uus laakerin mukana? http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/213124/318227?ajoneuvo=529 Tuon  aattelin laittaa.

Avaa paketti myymälässä ja kurkkaa. Mondeoon ostin pari kertaa laakerin motonetistä, ja kerran oli uudet pultit ja toisen kerran ei. Ilmeisesti riippuu valmistajasta, mitä sielä on sisällä

Tulee pultti mukana. Eilen tuli vaihdeltua takalaakeri tuohon ex-Ocuuni ja saman laakerin motonetistä hain.
Aika jumppaaminen oli saada tuo pultti auki ja uusi tuohon 180Nm+180 asteen kireyteen, mutta muutoin aika helppo ja nopea operaatio.
ex-Octavia II RS TDI -07, Audi A6 3.0 TDIq -05, KTM Super Duke -06


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Tulipahan vaihdettua tuo laakeri. http://www.autonvaraosat24.fi/skf/1362744 Tuon laitoin. Ei se keskipultti niin paha ollu mitä pelotellaan, hankalammet oli ne jarrulängen pultit saada auki.  ;D Loppupahan ulina ainakin.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Minkäs verran porukka on autoillaan ajaneet ennen laakereiden menoa?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
reilu 140 tkm oli mulla. Laakeri oli kyllä ihan loppu, sisempi oli jo lähellä leikata kiinni.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
reilu 140 tkm oli mulla. Laakeri oli kyllä ihan loppu, sisempi oli jo lähellä leikata kiinni.

Kuului vissiin sisälle autoon selvästi ajaessa? Mä olen manannut rengas melua, mutta laakeritkin ruvennut epäilyttämään, 138tkm mittarissa.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Joo kuulu selvästi, jostain 40kmh ylöspäin selvästi koveneva ulina.


Poissa Immunity

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
    • Profiili
Siis, onko todella näin, että pelkkää laakeria ei saa vaihdettua, vaan pitää koko napa vaihtaa? Takapyörästä siis kyse Marmoritiskillä ottavat hintaa 231e! Plus työt vielä. Ja väittivät, ettei pelkkää laakeri voi vaihtaa?

Tuosta nyt pari linkkiä selasin nopsasti (jotka vielä toimivat), niin näissä tuo on vaihdettu napoineen päivineen. Tosin, tuo jos sopii myös Faceliftiin, niin eihän tuo satku enää paha hinta. Tuossa taitaa olla navat ja kaikki tarvittavat kilkkeet? http://www.autonvaraosat24.fi/skf/1362744
Skoda Octavia TDI RS 2011 Combi


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Hinta pompsahtanu, maksoin kesällä samasta setistä 60€. Mutta tosiaan, on mukana tuossa kaikki tarvittava. Nii joo ja helpompi tuo koko napa on vaihtaa kun pelkkä laakeri, ei tarvi prässäillä eikä mitään.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 07, 2015, 07:03:41 ip kirjoittanut Bazeeba »