vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Pumppusuuttimien vaihtokampanja ojasta allikkoon?

Poissa eskoo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Heips.

Meillä ollut nyt vajaan vuoden tuollainen -06 vuoden kiisseliräsä, ajettu 163tkm. Oli juuri pumppusuuttimien kampanjavaihdossa ja vähän sen jälkeen pakokaasuanturi jouduttiin vaihtamaan. Kuulemma ihan yleisin anturi, mikä vaihdetaan ja niitä valitettavasti joskus vaan menee..

Tuona aikana, kun anturia odottelin, syttyi "lisää öljyä"- valo. Lisäsin joku 2,5dl ja nyt n. 300km ajon jälkeen syttyi taas.

Syksyllä tuli ajettua n. 12tkm ja kulutus n. 1dl/1tkm

Mahtaako tuo uusien suuttimien vaihto vaikuttaa jotain? Tai sitten se, että tuli viallisella anturilla ajettua sitä uutta liikkeeseen odoteltaessa.. Ainakin Veholla sanoivat, että vikakoodin palaessa voi viedä enemmän öljyä, et kannattaa tarkkailla.
Tai sit pumppusuuttimien vaihdossa on joku tiiviste jäänyt pois?

Ajattelin tehdä niin, että lykkään sinne nyt sen 0,5l ainakin ja kattoo, mitä tapahtuu.. Tosi hämmentävää kyllä, kun noin yllättän lisääntyi..
 ???
Onko kukaan kampanjassa käyneistä kokenut samanlaista onnekkuutta?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Käytettävän öljyn merkilläkin on sitten ilmeisen suuri vaikutus sen menekkiin. Mitä öljyä olet sinne laittanut?


Poissa eskoo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Käytettävän öljyn merkilläkin on sitten ilmeisen suuri vaikutus sen menekkiin. Mitä öljyä olet sinne laittanut?

Aikaisemmin huollossa oli laitettu Q8 öljyä, itse jatkanut sitä tuolla Mobilin 5w30 longlifeöljyllä. Mulla on aikaisemmin ollut 1,4 polo ja siinä castrol pysyi ainakin selkeästi mobilia paremmin. Muuten ei ole sen isommin ollut kokemusta eri öljyistä


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Mobilin litkuista on sen verran omakohtaista kokemusta, että ne eivät tuossa Octaviassa oikein tahdo pysyä sisällä. Sen jälkeen kun vaihdoin Castrol:n öljyyn, niin ei ole tarvinnut enää lisäillä öljyä. En jotenkin jaksa uskoa että suuttimien vaihdolla olisi mitään yhteyttä tuohon öljyn kulutukseen.


Poissa aleba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Uusissa suuttimissa tulee uudet tiivisteet mukana. En usko myöskään, että toi anturikaan vaikuttaa öljynkulutukseen, se anturihan mittailee muistaaksen DPF:n painetta pakopuolella. Onko mitään ulkosta vuotoa? Vaihdatitko esim. venttiilikopan tiivisteen suutinkampanjan yhteydessä? Sitähän ei erikseen takuun piiriin vaihdeta, se tarttee maksaa ite. Se kannattanee tarkistaa!

Tuosta öljynlisäämisestä vielä, kun varotusvalo vilkahtaa oranssiksi, niin kannattaa tosiaan lisätä se 0,5 litraa. Jos et löydä ulkosta vuotoa, niin kannattaa koittaa jotain muuta öljyä. Omassa RäSässä Castrolin liemet pysyy hyvin sisällä, eikä kyllä kuluta muutenkaan öljyä. Tai ainakaan vielä ei oo tarttenu lisäillä :D

Toivottavasti homma selviää!
Octavia Vrs Combi TDi -07


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Mobilin litkuista on sen verran omakohtaista kokemusta, että ne eivät tuossa Octaviassa oikein tahdo pysyä sisällä. Sen jälkeen kun vaihdoin Castrol:n öljyyn, niin ei ole tarvinnut enää lisäillä öljyä. En jotenkin jaksa uskoa että suuttimien vaihdolla olisi mitään yhteyttä tuohon öljyn kulutukseen.

Mulla ollu aina mobilit koneessa ja 0-0,5dl menee vaihtovälillä, eli noin 15tkm matkalla.