vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu 2 faceliftin äänieristys? Mielipiteitä, mielipiteitä.

vr6 · 28 · 17320

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Onkohan järkevää eristää mitään koteloa/ovea ulkopellin sisäpinnasta? Esim. oviin valuu vettä ja eriste imee sen hautoen pintapeltiä. Pitkän ajan saatossa ei hyvä.

Niiden vaimennukseen on olemassa omia vaimennusmateriaaleja, jotka eivät ime kosteutta. Budjettiratkaisuna vaikka bitumimattoa tai sitten nuo hifistit kertovat mitä ovat itse sinne käyttäneet.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Taitaa hifistit nauttia äänentoistosta, kun ei foorumilla näy ;) Onko ne klipsit mitkä särkyy helposti ovien verhoilua purettaessa kaikki samanlaisia? Etu- ja takaovissa samoja? Jos marmorilla joku päivä pyörähtää niin tietäs mitä varulta ostas.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa kanada

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 79
    • Profiili
Ovien herkästi särkyvät klipsit ovat samoja edessä ja takana. Niitä löytyy myös Motonetistä muutamalla eurolla pussillinen, jos ei marmorille ole muuta asiaa.

Mitä oven eristämiseen tulee, niin parhaan tuloksen saavuttamiseksi olisi varmaankin järkevintä eristää myös se ulkopelti. Itseäni tyydyttävän lopputuloksen saavutin pelkällä välipellin ja ovipahvin käsittelyllä. Ajomelua ovien eristäminen ei mielestäni juurikaan vähennä, mutta kaiuttimien sointi, oven räminät ja sulkeutumisääni kyllä parantuvat. :)

Materiaalivalintojen osalta ihan tavallinen bitumimatto kannata jättää kauppaan. Helpommalla pääsee tuon butyylikumimaton kanssa.  :)


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Materiaalivalintojen osalta ihan tavallinen bitumimatto kannata jättää kauppaan. Helpommalla pääsee tuon butyylikumimaton kanssa.  :)

Viittaatko tuossa nyt asennuksen helppouteen, vai mihin?

Tähän aiheeseen liittyen linksu.


Poissa kanada

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 79
    • Profiili
Materiaalivalintojen osalta ihan tavallinen bitumimatto kannata jättää kauppaan. Helpommalla pääsee tuon butyylikumimaton kanssa.  :)

Viittaatko tuossa nyt asennuksen helppouteen, vai mihin?

Tähän aiheeseen liittyen linksu.
Viittaan juurikin tuohon asennuksen helppouteen ja asennusten kestävyyteen etenkin pakkasella. Bitumin osalta kokemukseni tosin ovat Motonetin myymästä tavarasta, joten siitä ei välttämättä kannata vetää liian suoria johtopäätöksiä kaikkien bitumimattojen suhteen. Uskallan kuitenkin väittää, että kotitalli-asentaja pääsee noin 10 kertaa helpommalla tuon butyylikumimaton kuin bitumimaton kanssa.



Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Samaa sanon minäkin..
On se ainakin kokemuksena mahtava homma laitella bitumimattoa kuumailmapuhaltimella auton sisäpellit lattiasta kattoon.
Jos en muuta oppinut, niin sen, että enää en tee sitä ikinä  ;D
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa aleba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Tänään tuli lisäeristettyä varapyöräkotelo ja takakontin pohja. Perinteisellä bitumimatolla mentiin, koska sitä sattu oleen. Ei se niin paha homma ollu, mukavahan se on kuumailmapuhaltimen kanssa huiskia meneen  ;D Autoa on eristetty jo ensimmäisen omistajan teetättämän ruostesuojauksen yhteydessä, mutta hieman hiljasemmaksi tuota vielä halusin.
Octavia Vrs Combi TDi -07


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Ovien herkästi särkyvät klipsit ovat samoja edessä ja takana. Niitä löytyy myös Motonetistä muutamalla eurolla pussillinen, jos ei marmorille ole muuta asiaa.

Mitä oven eristämiseen tulee, niin parhaan tuloksen saavuttamiseksi olisi varmaankin järkevintä eristää myös se ulkopelti. Itseäni tyydyttävän lopputuloksen saavutin pelkällä välipellin ja ovipahvin käsittelyllä. Ajomelua ovien eristäminen ei mielestäni juurikaan vähennä, mutta kaiuttimien sointi, oven räminät ja sulkeutumisääni kyllä parantuvat. :)

Materiaalivalintojen osalta ihan tavallinen bitumimatto kannata jättää kauppaan. Helpommalla pääsee tuon butyylikumimaton kanssa.  :)

Täytynee jossain vaiheessa särkeä pari klipsiä ja lähteä mallin kanssa motonettiin :) Ajomelua, jos meinaa hiljentää niin luulen, että pitäisi päästä sinne pyöränkoteloiden päälle laittamaan eristettä. Rengasmelu näissä taitaa se suurin olla. Toki jos ovet eristää ja resonoinnit niissä vaimenee niin kyllähän sekin hiljentää autoa osaltaan.

En taida mistään ruveta äänieristettä tilailemaan niin luulen, että motonetin valikoimilla mennään. Bitumin kanssa ei kyllä jaksais lähteä leikkimään.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa kanada

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 79
    • Profiili
Subjektiivisten havaintojen perusteella takakontin, takapyöränkaarien ja katon eristäminen tuottivat suurimmat tulokset melunvaimennuksessa. Tosin rengasmelun pienentyessä tulee esille sitten uusi äänimaailma mm. tuulen suhinoineen.  ;D

Motonetin valikoima alkaa nykyään olemaan ihan kattava noiden äänieristeiden osalta. Jos taas vaikutat pääkaupunkiseudun lähistöllä niin ainakin Autostudiosta löytyy paljon erilaisia materiaaleja myös.

Autosound.ee:täkin on kehuttu ainakin VAGarenan puolella sekä äänieristystyön että tavarantoimituksen suhteen.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Suosittelen myös tuota autosound.ee:ta. Rengaskotelot kun viittisi ulko- ja sisäpuolelta eristää niin auttaisi varmasti tosi paljon.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Motonetissa näkyi olevan paljon erilaisia äänieristemattoja. Oli tosin samalta valmistajalta. Näyttää siltä, että tämä projekti siirtyy ensi kesään, kun peltejen ja eristeen olisi syytä olla lämpimiä ja pitää perehtyä aiheeseen varmaan tarkemmin. Itselleni ainakin tuli uutena tietona se, että pintaa ei saisi eristää täysin vaan maksimissaan noin 70% pinta-alasta ???
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Itselleni ainakin tuli uutena tietona se, että pintaa ei saisi eristää täysin vaan maksimissaan noin 70% pinta-alasta ???

Miksi? Mistä tämä tieto on peräisin? En ole itse törmännyt vastaavaan.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Itselleni ainakin tuli uutena tietona se, että pintaa ei saisi eristää täysin vaan maksimissaan noin 70% pinta-alasta ???

Miksi? Mistä tämä tieto on peräisin? En ole itse törmännyt vastaavaan.

Motonetissa oli jotain motoralin maahantuomaa raskasmattoa minkä ohjeissa luki, että 30-70% eristettävästä pinnasta eristetään.

Voisiko johtua siitä, että eristettävään alustaan jää eri paksuinen kohta ja estää jotain resonointi taajuuksia? Ihmetystä aiheuttaa.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400